2012-04-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haser
Tveksamt. Vore rätt sjukt på alla sätt och vis om en så begränsad spelare som Gomez vinner. Givetvis blir det Ronaldo eller Messi enligt all logik, men man vet ju aldrig...
Håller med. Vore ju helt sinnes om Gomez skulle gå och få den. Fotboll är trots allt lite mer än antalet mål. Och Gomez är ingen fantastisk spelare i övrigt direkt...
Citera
2012-04-25, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El.Bundy
Japp, skulle Gomez avgöra CL finalen å EM finalen får han säkert guldbollen får titlar väger mycket tyngre än som Messi i detta fallet gjort ca 60 mål på en säsong.

Större chans att Ribery vinner då han är Bayern bästa spelare. Jag tror ändå att Messi eller Ronaldo vinner, sen kommer säkert någon Barca eller Real spelare på tredje platsen.
Citera
2012-04-25, 00:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Håller med. Vore ju helt sinnes om Gomez skulle gå och få den. Fotboll är trots allt lite mer än antalet mål. Och Gomez är ingen fantastisk spelare i övrigt direkt...

Tja..Fast det handlar ju om göra mål, trots allt! Det är en viktig egenskap i klass med att vara duktig på förhindra mål som en bra målvakt..Är man jäkligt, jäkligt bra en grej...så..varför inte?
Citera
2012-04-25, 00:54
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Större chans att Ribery vinner då han är Bayern bästa spelare. Jag tror ändå att Messi eller Ronaldo vinner, sen kommer säkert någon Barca eller Real spelare på tredje platsen.

Jag vet inte hur det ser ut i andra ligor (tyska mm) men Van Persie har på egen hand (nästan iaf) lyckats säkra en CL plats till Arsenal - Måste iallfall betyda lite konkurrens.
Citera
2012-04-25, 00:56
Medlem
K.R.I.Ts avatar
Givetvis så ska Ronaldo vinna ballon d'or men det kommer att bli Messi.
Citera
2012-04-25, 01:01
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Jag vet inte hur det ser ut i andra ligor (tyska mm) men Van Persie har på egen hand (nästan iaf) lyckats säkra en CL plats till Arsenal - Måste iallfall betyda lite konkurrens.

Van Persie har gjort en bra säsong men enligt mig så kan han på inga plan eller meriter jämföras eller konkurrera med Ronaldo eller Messi om Ballon d´or. Han var dessutom blek i CL-kvarten mot Milan och det brukar handla mycket om CL när vinnaren ska koras.

Messi eller Ronaldo kommer tveklöst få den. Tycker Robben är Bayerns och Tysklands bästa spelare och Zlatan Italiens. Vet inte om jag tycker Van Persie är bäst i England. Han är utan tvekan viktigast för sitt lag men är han verkligen bäst? Rooney och Silva (I form) är enligt mig bättre.
Citera
2012-04-25, 01:08
Medlem
TKD_1337s avatar
Det är runt sju månader kvar av det här kalenderåret (2012) och det är hela kalenderåret som räknas in vid Ballon d'Or-omröstningen.
Citera
2012-04-25, 01:08
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Van Persie har gjort en bra säsong men enligt mig så kan han på inga plan eller meriter jämföras eller konkurrera med Ronaldo eller Messi om Ballon d´or. Han var dessutom blek i CL-kvarten mot Milan och det brukar handla mycket om CL när vinnaren ska koras.

Messi eller Ronaldo kommer tveklöst få den. Tycker Robben är Bayerns och Tysklands bästa spelare och Zlatan Italiens. Vet inte om jag tycker Van Persie är bäst i England. Han är utan tvekan viktigast för sitt lag men är han verkligen bäst? Rooney och Silva (I form) är enligt mig bättre.

Vinner Real CL lär Ronaldo vinna, det är en sak som är säker - Med all rätt.
Citera
2012-04-25, 01:12
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Det är runt sju månader kvar av det här kalenderåret (2012) och det är hela kalenderåret som räknas in vid Ballon d'Or-omröstningen.

Ja, det glömmer man lätt bort! CL spelar dock en väldigt stor roll när Ballon d´or vinnaren ska koras.
Citera
2012-04-25, 01:14
Medlem
P.Gs avatar
Glöm inte att detta är ett EM-år.

Men till syvende og sist så bryr sig nog inte många afrikaner, asiater och syd- och nordamerikaner om den turneringen så det lär väl stå mellan Ronaldo och Messi. Dark horse: Drogba, även han säljer ju många tröjor. Dessutom är han svart.
Citera
2012-04-25, 01:16
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337

Så då kanske vi ska vänta en aning innan vi bestämmer oss.
Citera
2012-05-01, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thatis7tisshow
Vinner Real CL lär Ronaldo vinna, det är en sak som är säker - Med all rätt.
Eftersom båda lagen åkte ur CL och båda får lika många titlar (troligen) tror jag ballon d'or går till Messi då han gjort fler mål denna säsongen och att han slog rekord med flest antal gjorda mål i en CL-match (5).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in