2013-02-16, 21:57
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Målskörd 2013 so far:

RONALDO 15
MESSI 13

Blir nog lite mål för Ronaldo imorgon. Messi har ju dock Milan matchen också.
Citera
2013-02-16, 22:34
Medlem
Lite mer statistik är alltid kul!

* Messi har nu gjort mål i 14 raka ligamatcher.

* 21 mål på bortaplan, endast 2 mål ifrån Ronaldos fantastiska notering från förra säsongen.

* Han har gjort mål på samtliga lag i ligan förutom Sevilla och Celta de vigo (kan ha missat någon)

* De senaste fyra säsongerna har Messi gjort 152 mål på 129 ligamatcher, och totalt 221 mål på 149 officiella matcher i klubblaget. Lägg även till 52 assist i ligaspel..

Hade man räknat mål och assist som poäng likt ishockey hade han legat på ett snitt på nästan 2 poäng per match. Hade man även räknat andraassist så vetifan.... Skämt åsido, detta saknar motstycke inom fotbollen på toppnivå, åtminstone de senaste 40-50 åren.

* Skulle han vinna guldskon igen blir han den förste att göra så 3 gånger

mvh Statistiknörden
Senast redigerad av Sebbe89 2013-02-16 kl. 22:41.
Citera
2013-02-18, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Blir nog lite mål för Ronaldo imorgon. Messi har ju dock Milan matchen också.
Konstig att antingen gör CR7 hattrick eller inget mål alls ? Han kanske sparar sig till var 3:e match och sen gör han målen han missade i föregående.

Är han förbi Messi i antal hattrick eller ?
Senast redigerad av cokeman66 2013-02-18 kl. 21:12.
Citera
2013-02-18, 21:36
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman66
Konstig att antingen gör CR7 hattrick eller inget mål alls ? Han kanske sparar sig till var 3:e match och sen gör han målen han missade i föregående.

Är han förbi Messi i antal hattrick eller ?

Tror jag icke.
Citera
2013-02-18, 22:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Efter snabb googling och utan noggrann läsning så verkar det som Messi har 21 hattrick med Barca och Ronaldo 19 st. 20 med sitt enda tror jag från MU.
Citera
2013-02-18, 22:21
Medlem
OG-lovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Efter snabb googling och utan noggrann läsning så verkar det som Messi har 21 hattrick med Barca och Ronaldo 19 st. 20 med sitt enda tror jag från MU.

Låter bekant.
Citera
2013-02-23, 23:52
Medlem
Målskörd 2013 so far:

RONALDO 15
MESSI 14
Citera
2013-02-24, 11:17
Medlem
Nikefreeruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Målskörd 2013 so far:

RONALDO 15
MESSI 14

Känns som att Messi vinner denna tävling igen, ligan är ju avgjord. Real spelar dessutom skit mot skitmotstånd och det kommer komma fler matcher i närheten av viktiga matcher utanför ligaspel som Ronaldo kommer sitta bänk.

Sen kan man ju spekulera i vettiga mål. Ronaldos mål mot United är i sig mer värt än alla de mål Messi har gjort i år hittills.

Det kan nog bli ett intressant år mellan herrarna trots allt.
Citera
2013-02-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikefreerun
Känns som att Messi vinner denna tävling igen, ligan är ju avgjord. Real spelar dessutom skit mot skitmotstånd och det kommer komma fler matcher i närheten av viktiga matcher utanför ligaspel som Ronaldo kommer sitta bänk.

Sen kan man ju spekulera i vettiga mål. Ronaldos mål mot United är i sig mer värt än alla de mål Messi har gjort i år hittills.

Det kan nog bli ett intressant år mellan herrarna trots allt.

Va? Nu får du gärna förklara dig.

Hur kan en kvittering i en åttondelsfinal i CL vara viktigare än 38 ligamål, som i allra högsta grad har bidragit till Barcelonas troliga ligaseger?

Real kan ju faktiskt åka ut redan i nästa match, och då är målet inte värt ett skit med din logik?

Edit: såg att du skrev i år. Dock är det fortfarande konstig logik
Senast redigerad av Sebbe89 2013-02-24 kl. 22:18.
Citera
2013-02-24, 23:59
Medlem
Nikefreeruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Va? Nu får du gärna förklara dig.

Hur kan en kvittering i en åttondelsfinal i CL vara viktigare än 38 ligamål, som i allra högsta grad har bidragit till Barcelonas troliga ligaseger?

Real kan ju faktiskt åka ut redan i nästa match, och då är målet inte värt ett skit med din logik?

Edit: såg att du skrev i år. Dock är det fortfarande konstig logik

Vi får se om Ronaldos mål kan hjälpa Real att gå vidare i CL eller inte.
Jag tänkte mest i stort på jämförelsen Ronaldo och Messi 2013, där jag tycker att fokus inte borde ligga på menlösa mål i ligan som var avgjord innan året började. Logisk kanske det inte är, mest bara en tanke från min sida.

Hoppas på ett riktigt race på tisdag nu!
Citera
2013-02-25, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikefreerun
Vi får se om Ronaldos mål kan hjälpa Real att gå vidare i CL eller inte.
Jag tänkte mest i stort på jämförelsen Ronaldo och Messi 2013, där jag tycker att fokus inte borde ligga på menlösa mål i ligan som var avgjord innan året började. Logisk kanske det inte är, mest bara en tanke från min sida.

Hoppas på ett riktigt race på tisdag nu!
Det är fortfarande säsonger folk bryr sig om och inte kalenderår. Messi har avgjort ligan till Barcelonas fördel, medan Ronaldos Real är 15 poäng bakom. Det säger en hel del om skillnaden på vad dessa båda levererat.Messi har 48 mål och 13 assist. Ronaldo kontrar med 37 mål och 6 assist. Båda har spelat 37 matcher. Ronaldo får ligga i för att komma ikapp.
Citera
2013-02-25, 03:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det är fortfarande säsonger folk bryr sig om och inte kalenderår. Messi har avgjort ligan till Barcelonas fördel, medan Ronaldos Real är 15 poäng bakom. Det säger en hel del om skillnaden på vad dessa båda levererat.Messi har 48 mål och 13 assist. Ronaldo kontrar med 37 mål och 6 assist. Båda har spelat 37 matcher. Ronaldo får ligga i för att komma ikapp.

Men förra säsongen när Ronaldo hjälpte Real att vinna ligan var ju Messi ändå bäst enligt er i Barcamaffian. Hur ska ni ha det egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in