2019-05-08, 10:24
Avslutad
En egenskap jag tycker Messi saknar eller har för lite av, snarare, är vinnarmentalitet och förmågan att lyfta laget mentalt. Det är ett luddigt ord, och det är klart att han vill vinna genom sin förmåga att vara skitbra på fotboll, och han lyckas allt som oftast, men sällan tar han tag i matcher med kroppsspråket och glöd. Han förlitar sig till 100% på sin gudomliga fotbollstalang, men när den inte räcker slöar han runt och blir osynlig. CR är precis motsatsen. Han är oerhört intensiv hela matcherna hur det än ser ut.
Citera
2019-05-08, 11:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
En egenskap jag tycker Messi saknar eller har för lite av, snarare, är vinnarmentalitet och förmågan att lyfta laget mentalt. Det är ett luddigt ord, och det är klart att han vill vinna genom sin förmåga att vara skitbra på fotboll, och han lyckas allt som oftast, men sällan tar han tag i matcher med kroppsspråket och glöd. Han förlitar sig till 100% på sin gudomliga fotbollstalang, men när den inte räcker slöar han runt och blir osynlig. CR är precis motsatsen. Han är oerhört intensiv hela matcherna hur det än ser ut.

Det är komiskt att en spelare helt utan ledaregenskaper är lagkapten........
Citera
2019-05-08, 18:55
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7

Han har rätt ofta visat sådan "vinnarmentalitet", inte minst i de senaste CL-matcherna, där han t.ex demonstrativt tokjagat motståndare ner mot egen hörnflagga, manat på medspelare osv. Första semifinalen visade han mycket av det jag tror du efterfrågar.
Ibland gör han dock matcher som igår, när det ser ut att låsa sig för honom. Kanske blir pressen ibland för mycket för honom? Hans ledaregenskaper borde så klart inte ens finnas att sättas i spel igår efter första matchen. Nu blev det så ändå till slut, eftersom laget var hopplöst felbalanserat och så gott som varje spelare underpresterade rent fotbollsmässigt.
Citera
2019-05-09, 17:42
Medlem
TKD_1337s avatar
Det är ju över ett halvår kvar av kalenderåret men hittills har Messi återigen varit världens bästa spelare. Skönt att det inte blir någon CL-titel och trippel. Lagtitlar ska däremot inte styra vem som vinner individuella utmärkelser.
Citera
2019-05-10, 21:45
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Lagtitlar ska däremot inte styra vem som vinner individuella utmärkelser.

Fast om vi tar CL som exempel så måste ju exempelvis tre väldigt bra och avgörande insatser i två semifinaler samt en final med en titel som resultat väga mycket högre än 3, 7 eller 12 enorma insatser i CL-gruppspel och åttondel om det ändå schabblas bort när det verkligen gäller? Om Van Dijk vinner CL och rakt igenom är riktigt bra samt är en avgörande ledare i gruppen så värderar jag det högre än om Messi genomgående är bättre, men ändå fallerar när det behövs som mest.

Om världens bästa kock bränner maten under sista minuten så spelar det ingen roll hur perfekt han klarat alla momenten innan.
Citera
2019-05-11, 00:15
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Fast om vi tar CL som exempel så måste ju exempelvis tre väldigt bra och avgörande insatser i två semifinaler samt en final med en titel som resultat väga mycket högre än 3, 7 eller 12 enorma insatser i CL-gruppspel och åttondel om det ändå schabblas bort när det verkligen gäller? Om Van Dijk vinner CL och rakt igenom är riktigt bra samt är en avgörande ledare i gruppen så värderar jag det högre än om Messi genomgående är bättre, men ändå fallerar när det behövs som mest.

Om världens bästa kock bränner maten under sista minuten så spelar det ingen roll hur perfekt han klarat alla momenten innan.

Fast Messi fallerade inte när det behövdes som mest. Han serverade Alba. Han serverade Suarez. Han serverade Countinho. Han serverade allt och alla som hade två ben och en blåröd tröja. Alla sumpade. Det var Barcelona som fallerade, inte Messi. Messi var faktiskt fullständigt makalös i det där dubbelmötet. Han får nog fundera på att se sig om efter nya lagkompisar.
Citera
2019-05-11, 10:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Lycka till att få Messi lämna trygga Barcelona. Så det är bara jag som tycker det är ett hån att han är lagkapten? 0 jävla ledaregenskaper.
Citera
2019-05-11, 12:24
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Lycka till att få Messi lämna trygga Barcelona. Så det är bara jag som tycker det är ett hån att han är lagkapten? 0 jävla ledaregenskaper.

Klart han ska vara kapten som bäst i världen.. hmm. Snubben som hoppar av landslaget och in igen likt en jojo. Barca vågar inget annat än att göra som han säger.

En annan världs spelare som andra halvan av världen tycker är bäst var inte ens lagkapten i Real, och då kan man ju minnas EM finalen vad han visade på sidan utav planen.

Synd att Messi inte kommer lämna Barca, nej han har inget att bevisa någon annanstans men ack så kul det vore, förutom psg då.
Citera
2019-05-11, 13:33
Medlem
Arons avatar
messi i juventus tillsammans med ronaldo hade varit kul
Citera
2019-05-11, 18:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Han sätter nog viss prestige i att vara en "one club man", så jag tror inte att han lämnar. Men efter sortin mot Liverpool for nog tanken genom skallen några gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Aron
messi i juventus tillsammans med ronaldo hade varit kul

Det hade nog varken Messi eller Ronaldo tyckt.
Citera
2019-05-11, 19:18
Medlem
Citat:

Spelarna i Barcelona röstar om saken. Sen behöver inte en ledare en bindel för att leda laget, ungefär som att bara för att man bär bindeln betyder det inte att man är kapabel till att leda laget.
Själv tycker jag att Messi har lett Barcelona till ett koppel framgångar, ofta att det är han som kliver fram i viktiga matcher.
Citera
2019-05-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Spelarna i Barcelona röstar om saken. Sen behöver inte en ledare en bindel för att leda laget, ungefär som att bara för att man bär bindeln betyder det inte att man är kapabel till att leda laget.
Själv tycker jag att Messi har lett Barcelona till ett koppel framgångar, ofta att det är han som kliver fram i viktiga matcher.

Håller med om det sista att Messi leder Barcelona till framgångar. Jag har sett samtliga matcher under en väldigt lång tid och senaste åren hade det inte blivit titlar utan Messi den saken är klar. Han bär ju hela klubben, det gör verkligen ont att se matcher när Messi inte spelar då ser man verkligen att något inte står rätt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in