2019-05-11, 20:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Problemet är väl att klubben med både ledning och tränare sätter sin tillit till Messi och därmed inte fixar sakerna som är uppenbart trasigt i klubben.

Messi är snarare för bra för Barcelona på ett plan just nu. Hade han varit sämre hade man blivit tvungna att sparka tränaren, spela såsom Barcelona ska spela och ställa lite krav. Men Messi, Suaréz och gänget bestämmer ju lite för mycket vilket gör att t.ex Coutinho kommer få nya chanser gång på gång.

Suarez, Coutinho, Rakitic, Vidal och ett gäng spelare till har blivit kvar för länge/borde aldrig värvats.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2019-05-11 kl. 20:04.
Citera
2019-05-14, 13:18
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Problemet är väl att klubben med både ledning och tränare sätter sin tillit till Messi och därmed inte fixar sakerna som är uppenbart trasigt i klubben.

Messi är snarare för bra för Barcelona på ett plan just nu. Hade han varit sämre hade man blivit tvungna att sparka tränaren, spela såsom Barcelona ska spela och ställa lite krav. Men Messi, Suaréz och gänget bestämmer ju lite för mycket vilket gör att t.ex Coutinho kommer få nya chanser gång på gång.

Suarez, Coutinho, Rakitic, Vidal och ett gäng spelare till har blivit kvar för länge/borde aldrig värvats.

Vidal ville i alla fall spela fotboll senast mot liverpool.
Citera
2019-11-10, 00:32
Medlem
Frisparksmål senaste 8 säsongerna i europas 5 stora ligor

30 LIONEL MESSI (22 från och med säsongen 2015-16)
27 Juventus
23 Real Madrid
21 Roma
21 Lyon
20 Paris SG

52 frisparksmål totalt av Messi just nu, han har 25 upp till Juninho som har rekordet på 77, grejar han det?
Senast redigerad av Gincan 2019-11-10 kl. 00:37.
Citera
2019-11-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Frisparksmål senaste 8 säsongerna i europas 5 stora ligor

30 LIONEL MESSI (22 från och med säsongen 2015-16)
27 Juventus
23 Real Madrid
21 Roma
21 Lyon
20 Paris SG

52 frisparksmål totalt av Messi just nu, han har 25 upp till Juninho som har rekordet på 77, grejar han det?

Som bäst har Messi gjort 9 frisparkmål per säsong. Förra året låg han på 8. 4 hittills denna säsong. Låt oss säga han gör 5 till denna säsong. Då är han uppe i 57. 20 kvar. Det finns en god chans men det beror till största del på hur många fler säsonger Messi spelar.

https://mobile.twitter.com/diegojacobssss/status/1193286681371250690
Senast redigerad av TKD_1337 2019-11-10 kl. 13:03.
Citera
2019-12-02, 22:55
Medlem
tjallepetters avatar
Sjätte guldbollen för denna legend.

Det kommer komma en dag då han lägger skorna på hyllan. Jag kommer att gråta den dagen han tackas av för sista gången på Camp Nou.

Tack gud för att jag fick bevittna denna spelare under min livstid.
Citera
2019-12-02, 23:02
Medlem
Mycket glädjande för fotbollen att Messi vann. van Dijk eller någon annan defensiv spelare ska inte ens vara med i såna här diskussioner. Det Messi och de allra bästa offensiva spelare gör på plan är värt mycket mer än vad de bästa defensiva spelarna gör. Det är så styrkeförhållandena mellan spelarna och inom sporten är idag.
Citera
2019-12-03, 02:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

Det kommer komma en dag då han lägger skorna på hyllan. Jag kommer att gråta den dagen han tackas av för sista gången på Camp Nou.

Jag förstår vad du menar.

Men jag tror också att spelare i framtiden kommer närma sig Messi snabbare än vad det tog Messi att närma sig typ Maradona, som anses som den bäste tillsammans med Messi. Jag undrar hur världens bäste spelare är och presterar om 100 år.

Samma spelare får vi aldrig se igen, men jag tror inte att det kommer vara lika stort avstånd mellan de bästa och den bäste som det historiskt sett har varit. Alla förutsättningar finns i dag för en bolltalang att maximera sin karriär och prestation. Så vissa siffror kommer nog bli mer vanliga hos fler spelare. Messi har också gynnats av en maximal omgivning och klubb.
Citera
2019-12-03, 12:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter

Kan bara hålla med. Egentligen borde han ha haft fler än sex guldbollar, men det gick politik i det och juryn tyckte väl att det blev lite enahanda och gav Cristiano Ronaldo några också.

Till skillnad från forna tiders storheter som Pelé och Maradona har vi varit välsignade med en helt annan medial täckning av Messi, och själv har jag kunnat följa så gott som hela hans karriär. På Maradonas storhetstid i Napoli t.ex. visades inte Serie A överhuvudtaget i svensk teve. Det var bara Tipsextra, Europa-och Cupvinnarcupfinaler, VM- och EM-slutspel och kvalmatcher med Sverige som gällde på den tiden.
Senast redigerad av ingetbranick 2019-12-03 kl. 12:31.
Citera
2019-12-03, 13:00
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Antar att det här är första gången på riktigt länge som förra årets Ballon d’Or-vinnare inte ens är nominerad. Man ansåg alltså (helt korrekt för övrigt) att det finns minst 30 spelare i världen som är bättre än Luka Modric.

2018 års Ballong är det sämsta valet sedan 2006 då Cannavaro fick den. Att Messi kom på femte plats var ju också rena skämtet. Alla prisgalor på VM-år kan man bara ignorera.
Citera
2019-12-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Antar att det här är första gången på riktigt länge som förra årets Ballon d’Or-vinnare inte ens är nominerad. Man ansåg alltså (helt korrekt för övrigt) att det finns minst 30 spelare i världen som är bättre än Luka Modric.

2018 års Ballong är det sämsta valet sedan 2006 då Cannavaro fick den. Att Messi kom på femte plats var ju också rena skämtet. Alla prisgalor på VM-år kan man bara ignorera.

Hände van Basten, två ggr efter sina vinster 89 och 92 så fanns inte med varken 90 eller 93 samt Belanov som den 86.

Klassiskt det med Modric, en spelare som hamnar högt i omröstningen, t.o.m. vinner, för att något/några lag han spelat i lyckats göra något bra blir passerad på bara ett år av en halv startelva i något annat lag som gjort något bra och alla dessa spelare är helt plötsligt bättre.
Citera
2019-12-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kan bara hålla med. Egentligen borde han ha haft fler än sex guldbollar, men det gick politik i det och juryn tyckte väl att det blev lite enahanda och gav Cristiano Ronaldo några också.

Till skillnad från forna tiders storheter som Pelé och Maradona har vi varit välsignade med en helt annan medial täckning av Messi, och själv har jag kunnat följa så gott som hela hans karriär. På Maradonas storhetstid i Napoli t.ex. visades inte Serie A överhuvudtaget i svensk teve. Det var bara Tipsextra, Europa-och Cupvinnarcupfinaler, VM- och EM-slutspel och kvalmatcher med Sverige som gällde på den tiden.

Messi är och har alltid varit en bättre spelare än Ronaldo men de säsonger portugisen vann har har inte varit oförtjänta sett till respektive säsong i sig. Vilken/vilka Guldbollar menar du Messi borde ha vunnit istället för Ronaldo?
Senast redigerad av TKD_1337 2019-12-06 kl. 01:36.
Citera
2019-12-22, 20:39
Medlem
Messi gjorde ännu ett mål från utanför straffområdet i helgen. Hur många har han gjort utanför straffområdet nu under denna säsong? Vet att fotbollslabbet tog upp det i deras studio för inte så länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in