Citat:
Ursprungligen postat av
selvovic
Finns klipp på insta (sök hashtag #Messi) som visar skottet direkt bakifrån mål, från den vinkeln syns att bollen inte tar i muren, och att det fanns typ noll utrymme för felmarginal. Magnifik frispark!
Kolla reprisen vid 9:00 här och spela den flera gånger, tycker nog den tar i axeln? Har inte sett repriser bakifrån men framifrån borde vara lättaste vinkeln att se?
https://www.youtube.com/watch?v=yQqtGw88eI0
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
" But can he do it at a rainy night in stoke"
Då man sett Messi många ggr i VM då Argentina inte haft mycket till spel, där Messi ser mest ut att nästan lunka omkring så tror jag att han inte alls passar i icke spelande lag så att säga. Han behöver rätt omgivning. Med Barca så givetvis skulle han köra över Stoke, men placera honom i ett skapligt PL-lag där det så klart inte finns i närheten av rörelsen som finns i Barca, då blir tror jag Messi är långt ifrån ultimat och det finns andra spelare jag hellre tagit in före Messi.
Därför tror jag inte heller att Messi till skillnad från C Ronaldo och andra storspelare, känner sig bekväm med att byta omgivning och lag o han lär bli Barca trogen. Hans isf bästa alternativ vore väl dagens Man City.