2019-04-22, 00:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Igår spelade Messi sin 378:e match för FC Barcelona där han hamnade i målprotokollet, med detta kom han ikapp en viss Edson Arantes do Nascimento, aka Pelé som för sitt Santos gjorde mål i 378 matcher innan han lämnade för NY Cosmos.

Nästa mål han gör för FC Barcelona tar honom då upp som ensam i toppen som den spelare med det högsta antalet tävlingsmatcher med mål för en professionell klubb sen fotbollen uppfanns.
Och där ska han förstås vara även om jag personligen håller Maradona som den störste. Men Messi är sin klubb trogen och den är trogen honom. Jag gillar Messi eftersom han aldrig filmar. Han försöker stå på benen så långt det går så jag lyfter på hatten för honom.
Citera
2019-04-22, 16:22
Medlem
Mer Messi vs Pelé värdelöst vetande

Mål nr 596 och 597 i Santoströjan gör Pelé mot Juventus SP med 74 dagar kvar till han fyller 32 i match nr 350 i målprotokollet, dessa har kommit i sammanlagt 560 tävlingsmatcher, han har alltså hamnat i målprotokollet i 62,5% av alla matcher.

Mål nr 596 och 597 i Barsatröjan gör Messi mot Man United med 67 dagar kvar till han fyller 32 i match nr 378 i målprotokollet, dessa har kommit i sammanlagt 679 tävlingsmatcher, han har alltså hamnat i målprotokollet i 55,6% av alla matcher.
Senast redigerad av Gincan 2019-04-22 kl. 16:25.
Citera
2019-05-02, 11:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
" But can he do it at a rainy night in stoke"

Vart fan kommer detta ifrån egentligen? Visst kanske lite skämtsamt sagt men någon logi kan man tycka det borde finnas bakom det. Man skulle kunna tänka sig att det har å göra med att messi haft svårt för engelskt motstånd. Men statistiken säger annorlunda. Hans statistik mot engelska lag är ju brutalt bra. Måste säga att jag blev lite förvånad över det då jag gått på den myten lite och trott att han haft svårare mot engelskt motstånd, men icke. Enda laget han haft något svårt för var ju chelsea, tills contes sammanbrott förra säsongen. Att han skulle ha svårare för tröga engelska träben än taktiskt skickliga typ italienska försvarare är det svårt att se också. Är väl någonting som skapats av anglofiler som tror att engelska ligan är svårare/mer speciell att prestera i. Vilket har motbevisats en miljard gånger redan.

Angående gårdagens insats. Tog inte frisparken lite i muren och ändrade riktning. Jag menar visst var det snyggt men om jag inte såg fel och bollen tog i muren så var målet ändå till 90% ren tur. Hade inte blivit mål annars. Sen har messi visat så många gånger förr att han är bästa frisparksskytten ändå men just gårdagens var enligt min uppfattning mer tur.
Citera
2019-05-02, 15:25
Medlem
Gårdagens frisparksmål var nr 42 i barsatröjan av argentinaren. Med det är han på delad andraplats i europarankingen bland frisparksskyttar i enskilda klubblag.

Ranking i frisparksmål för enskilda klubblag

44 mål Juninho Pernambucano för Lyon
42 mål Alessandro del Piero för Juventus samt Lionel Messi för FC Barcelona
32 mål Cristiano Ronaldo för Real Madrid
Citera
2019-05-02, 18:04
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Angående gårdagens insats. Tog inte frisparken lite i muren och ändrade riktning. Jag menar visst var det snyggt men om jag inte såg fel och bollen tog i muren så var målet ändå till 90% ren tur. Hade inte blivit mål annars. Sen har messi visat så många gånger förr att han är bästa frisparksskytten ändå men just gårdagens var enligt min uppfattning mer tur.

Finns klipp på insta (sök hashtag #Messi) som visar skottet direkt bakifrån mål, från den vinkeln syns att bollen inte tar i muren, och att det fanns typ noll utrymme för felmarginal. Magnifik frispark!
Citera
2019-05-03, 18:52
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Finns klipp på insta (sök hashtag #Messi) som visar skottet direkt bakifrån mål, från den vinkeln syns att bollen inte tar i muren, och att det fanns typ noll utrymme för felmarginal. Magnifik frispark!

Kolla reprisen vid 9:00 här och spela den flera gånger, tycker nog den tar i axeln? Har inte sett repriser bakifrån men framifrån borde vara lättaste vinkeln att se?

https://www.youtube.com/watch?v=yQqtGw88eI0

Citat:

Då man sett Messi många ggr i VM då Argentina inte haft mycket till spel, där Messi ser mest ut att nästan lunka omkring så tror jag att han inte alls passar i icke spelande lag så att säga. Han behöver rätt omgivning. Med Barca så givetvis skulle han köra över Stoke, men placera honom i ett skapligt PL-lag där det så klart inte finns i närheten av rörelsen som finns i Barca, då blir tror jag Messi är långt ifrån ultimat och det finns andra spelare jag hellre tagit in före Messi.

Därför tror jag inte heller att Messi till skillnad från C Ronaldo och andra storspelare, känner sig bekväm med att byta omgivning och lag o han lär bli Barca trogen. Hans isf bästa alternativ vore väl dagens Man City.
Senast redigerad av Kafferasten 2019-05-03 kl. 19:24.
Citera
2019-05-03, 19:35
Medlem
selvovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Kolla reprisen vid 9:00 här och spela den flera gånger, tycker nog den tar i axeln? Har inte sett repriser bakifrån men framifrån borde vara lättaste vinkeln att se?

https://www.youtube.com/watch?v=yQqtGw88eI0

Bakifrån faktiskt bättre, ser hela bollbanan då. I klippet ovan syns inte bollen för en kort stund när den passerar muren. Ser bara ut som att den touchar men det gör den inte, istället bara fantastisk skruv!
Citera
2019-05-03, 19:37
Medlem
selvovics avatar
https://www.youtube.com/watch?v=4I1VYARW4ng

Hyfsat bra vinkel här, och slow-mo, ser ingen touch utan bara skruv
Citera
2019-05-03, 19:42
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Vart fan kommer detta ifrån egentligen? Visst kanske lite skämtsamt sagt men någon logi kan man tycka det borde finnas bakom det. Man skulle kunna tänka sig att det har å göra med att messi haft svårt för engelskt motstånd. Men statistiken säger annorlunda. Hans statistik mot engelska lag är ju brutalt bra. Måste säga att jag blev lite förvånad över det då jag gått på den myten lite och trott att han haft svårare mot engelskt motstånd, men icke. Enda laget han haft något svårt för var ju chelsea, tills contes sammanbrott förra säsongen. Att han skulle ha svårare för tröga engelska träben än taktiskt skickliga typ italienska försvarare är det svårt att se också. Är väl någonting som skapats av anglofiler som tror att engelska ligan är svårare/mer speciell att prestera i. Vilket har motbevisats en miljard gånger redan.

Grejen är väl den att han bara mött topp 6-lagen som inte direkt karaktäriserar den gamla brittiska brunkfotbollen. Det är ju inga spelförstörande och fula benknäckartyper i dom lagen som i övriga lag. Den typen av lag försvinner ju iofs mer och mer från engelsk fotboll. Även lag som Wolves, Everton, Bournemouth osv spelar ju rätt hyfsad fotboll. Burnley däremot... Fast naturligtvis hade han varit bra i PL. Inget snack om det. Kanske inte gudomligt bra bara.
Citera
2019-05-03, 20:27
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
https://www.youtube.com/watch?v=4I1VYARW4ng

Hyfsat bra vinkel här, och slow-mo, ser ingen touch utan bara skruv

Jodå kolla enbart bollen där vid 12-13 sek, nog studsar den upp plötsligt. Fler får kolla bäggre repriser, kan inte vara jag som är galen
Citera
2019-05-03, 22:59
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Grejen är väl den att han bara mött topp 6-lagen som inte direkt karaktäriserar den gamla brittiska brunkfotbollen. Det är ju inga spelförstörande och fula benknäckartyper i dom lagen som i övriga lag. Den typen av lag försvinner ju iofs mer och mer från engelsk fotboll. Även lag som Wolves, Everton, Bournemouth osv spelar ju rätt hyfsad fotboll. Burnley däremot... Fast naturligtvis hade han varit bra i PL. Inget snack om det. Kanske inte gudomligt bra bara.

Den farhågan hade man när Agüero skulle till City, men han var bättre där än i Atletico. Men visst, han är ofta skadad.
Citera
2019-05-05, 08:18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Jodå kolla enbart bollen där vid 12-13 sek, nog studsar den upp plötsligt. Fler får kolla bäggre repriser, kan inte vara jag som är galen
Isåfall är du inte ensam om att vara galen. Jag har efter att ha kollat igenom målet ett par hundra gånger från alla möjliga och omöjliga vinklar också kommit fram till att det är en touch. En liten touch. Så liten att man knappt kan se den. Har hoppat fram och tillbaka om det är touch eller inte men kommit fram till just det du är inne på. Tittar man på bollbanan tycker jag man märker att den MÅSTE ha touchat lite på gomez axel. Om inte måste messi ha fått någon magisk träff på frisparken som gör att bollen skiftar lite i höjd. Nu är det iochförsig messi vi pratar om så man ska inte utesluta den möjligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in