2016-06-27, 22:02
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Och du försöker höja målrekordet genom att stirra blint på antal mål, men bryr inte om faktumet att Messi har spelat totalt 114 landskamper och därmed fått betydligt fler tillfällen att närma sig att ta över Batigols(som förövrigt spelade 36 färre landskamper än Messi) position som meste målskytt.

Jag försöker inte höja något, jag konstaterar bara fakta. Lite skillnad på deras position på planen också men det har du lyckats förtränga.

Nog om det nu.
Citera
2016-06-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Jag försöker inte höja något, jag konstaterar bara fakta.

Varför tog du inte med antal landskamper som spelarna har gjort isåfall?
Senast redigerad av Hagoromo 2016-06-27 kl. 22:55.
Citera
2016-06-27, 22:23
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:

Varför tog du inte med antal landskamper som spelarna har gjort isåfall?

För att jag aldrig brukar tänka på det. Har aldrig hört någon annan heller bry sig om det när man talar om vem som har gjort flest mål i ett lag.

Uppenbarligen är det viktigt för dig.
Citera
2016-06-27, 22:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
vad är det som det argentinska förbundet har gjort eller inte gjort som gör att de drar på sig kritik

De höll ju sina vingar över knarkaren, fuskaren och handbollsspelaren. Bara det är tillräckligt för att spy galla över dem.
Citera
2016-06-27, 22:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Han har 36 mål på sina senaste 46 matcher och förmodligen en hel del framspelningar därtill. Tre raka finaler.

Förra året var han den enda som satte Argentinas straff, men ändå han som fick all kritik.

Förväntingarna är skyhöga, guld eller flopp.

Du läst kanske vad dynghögen sa: Vinner de inte copan så ska spelarna inte komma hem.

Citat:
Vi kommer såklart att vinna finalen på söndag. Och vinner de inte behöver spelarna inte komma hem över huvud taget, säger Maradona.
Saxat ur EXPR.
Senast redigerad av bagarn29 2016-06-27 kl. 22:42.
Citera
2016-06-27, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De höll ju sina vingar över knarkaren, fuskaren och handbollsspelaren. Bara det är tillräckligt för att spy galla över dem.

Jag gillar dig, men du har gått på engelsk och därmed svensk media.

England och Argentina var i krig. Riktigt krig. Många dog, framförallt argentinare.

DEet var i detta sammanhang han gjorde sina galna mål. det ena då han som en liten dvärg hoppar högre än Shilton (med hjälp av sin hand), och det andra då han dribblade från egen planhalva

En fantastisk insats. Som gör honom till stor hjälte i Argentina.

Och han slutförde den som den härförare han var genom at leda dem till guld. Den aura som omgav honom på planen har jag inte sett sedan hans tid.
Citera
2016-06-28, 00:25
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Fast det där tyckte jag var ett trevligt initiativ att mixa olika idrotter.
Citera
2016-06-28, 00:33
Medlem
Citat:
Du läst kanske vad dynghögen sa: Vinner de inte copan så ska spelarna inte komma hem.

Saxat ur EXPR.

Han njuter nog av förlusten ändå Maradona. Rädd för att bli nedpetad av Messi.

Att han kan säga sådant efter att på egen hand saboterat Argentinas VM 2010.

De gamla legendarerna som är stora i mun som Maradona och Pele, de har inte haft någon vettig mening det senaste 50 åren annat än att åka runt och säga hur bra dom en gång var och kritisera dagens stjärnor..
Citera
2016-06-28, 15:41
Medlem
Mr.Golds avatar
Citat:
Och du försöker höja målrekordet genom att stirra blint på antal mål, men bryr inte om faktumet att Messi har spelat totalt 114 landskamper och därmed fått betydligt fler tillfällen att närma sig att ta över Batigols(som förövrigt spelade 36 färre landskamper än Messi) position som meste målskytt.

Batigol var dock en renodlad nr. 9 till skillnad från Messis spelfördelande roll i ARG. Vi kan ju jämföra respektives målratio i klubblagen också
Citera
2016-06-29, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Han njuter nog av förlusten ändå Maradona. Rädd för att bli nedpetad av Messi.

Att han kan säga sådant efter att på egen hand saboterat Argentinas VM 2010.

De gamla legendarerna som är stora i mun som Maradona och Pele, de har inte haft någon vettig mening det senaste 50 åren annat än att åka runt och säga hur bra dom en gång var och kritisera dagens stjärnor..

Lite såhär var jag inne på med. Även om jag personligen tycker att Messi lätt redan har puttat ner honom från tronen för länge sen.

Pelé & maradona snackar mycket skit.
Citera
2016-06-29, 16:28
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:

Passar nästan in på Messi det där också. Handbollsmålet mot Getafe, Skattefuskare och om man tycker hans kur med tillväxthormoner är knark så.

Tråkigt att Messi & Co. känner så illa för AFA
Citera
2016-06-29, 16:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Lite såhär var jag inne på med. Även om jag personligen tycker att Messi lätt redan har puttat ner honom från tronen för länge sen.

Pelé & maradona snackar mycket skit.

Skitpratarmatchen leder argentinaren lätt. Ledaregenskap där är Mario Kempes överlägsen. Under den press som var vid deras hemma VM-78 att då ta laget till guld och själv göra två mål i finalen det är ren och skär världsklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in