2016-06-27, 20:24
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Men det är du som missar poängen. Messi är ingen ledare, det var Maradona. Du försöker säga att allt beror på laget men laget beror väldigt mycket på sin ledare för framgång, speciellt i avgörande moment. Messi har inte denna talang och Argentina sknar substitut.

Att Messi inte är någon ledare är något jag håller med om. Fast det var inte det vi diskuterade nu utan hans medspelares fäbless för att missa klara chanser. Det har inget med ledarskap att göra.
Senast redigerad av Zog Rules 2016-06-27 kl. 20:26.
Citera
2016-06-27, 20:26
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Att Messi inte är någon ledare är något jag håller med om. Fast det var inte det vi diskuterade nu utan hans medspelares fabläs för att missa klara chanser. Det har inget med ledarskap att göra.
Kanske inte, men det tror jag definitivt det har. Ett lag med tung ledare höjer sina medspelares självförtroende. Speciellt i avgörande stunder.
Citera
2016-06-27, 20:30
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Kanske inte, men det tror jag definitivt det har. Ett lag med tung ledare höjer sina medspelares självförtroende. Speciellt i avgörande stunder.

Så att Palacio och Higuain missar mer eller mindre öppet mål är....Messis fel?
Citera
2016-06-27, 20:33
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Det har jag aldrig sagt, men varför går Argentina ner sig 3 nivåer när det gäller medans lag som Chile höjer sig 3 nivåer? Det tror jag beror på avsaknad av ledare, och det kanske är mycket att begära att Messi skall ta den rollen, men det blir automatiskt så när man är superstar.

Det gäller alla stora stjärnor.
Senast redigerad av bludderbladder 2016-06-27 kl. 20:37.
Citera
2016-06-27, 20:36
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Det har jag aldrig sagt, men varför går Argentina ner sig 3 nivåer när det gäller medans lag som Chile höjer sig 3 nivåer?

Bättre tränare, förbund och organisation. Sedan har de väldigt bra spelare och stort hjärta. Lite tur också men det måste man ha.
Citera
2016-06-27, 20:41
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Bättre tränare, förbund och organisation. Sedan har de väldigt bra spelare och stort hjärta. Lite tur också men det måste man ha.
Du menar att ingen någonsin får klaga på en stjärna? Zlatan, Ronaldo, Baggio, Zidane. Alltid någon annans fel. Absurt.
Citera
2016-06-27, 21:00
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Du menar att ingen någonsin får klaga på en stjärna? Zlatan, Ronaldo, Baggio, Zidane. Alltid någon annans fel. Absurt.

Konstruktiv kritik är alltid välkommet i alla debatter men oftast är det inte det som gäller när man debatterar Messi och landslaget.

Se bara hur en del försöker förminska hans mål som han har gjort. Det om något är absurt.
Citera
2016-06-27, 21:12
Medlem
Citat:

När ska Messi sätta sina öppna mål (straff)? Higuains situation var mycket svårare.
Citera
2016-06-27, 21:13
Medlem
Citat:
Konstruktiv kritik är alltid välkommet i alla debatter men oftast är det inte det som gäller när man debatterar Messi och landslaget.

Se bara hur en del försöker förminska hans mål som han har gjort. Det om något är absurt.

Pratar man om Messi i sammanhanget historiens bästa så bryr sig ingen om hattrick mot Panama eller Hong Kong. Det är mål i avgörande lägen som räknas. Hattrick mot blåbärsnationerna tyder på en väldigt bra spelare men de kan inte användas (enligt mig) som argument i diskussionen om historiens bästa.
Citera
2016-06-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Pratar man om Messi i sammanhanget historiens bästa så bryr sig ingen om hattrick mot Panama eller Hong Kong. Det är mål i avgörande lägen som räknas. Hattrick mot blåbärsnationerna tyder på en väldigt bra spelare men de kan inte användas (enligt mig) som argument i diskussionen om historiens bästa.
Messis mål i CL-finaler räknas väl ändå?
Citera
2016-06-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Messis mål i CL-finaler räknas väl ändå?

Jo, givetvis. Men man måste ta hela hans karriär i beakt. Utanför hans trygga tillvaro i Barcelona fallerar han. Final efter final - inga mål eller assists. Missade straffar. Passivt intryck. Autistisk. Det är även landslagen som ofta definerar en - Zidane 98, Ronaldo 02, Pele, Maradona etc. Han ses som en besvikelse av sina egna (argentinarna), det säger mycket. Bra mycket mer än random svennar, araber eller indier runt om i världen iaf.
Citera
2016-06-27, 21:56
Medlem
Citat:

Och du försöker höja målrekordet genom att stirra blint på antal mål, men bryr inte om faktumet att Messi har spelat totalt 114 landskamper och därmed fått betydligt fler tillfällen att närma sig att ta över Batigols(som förövrigt spelade 36 färre landskamper än Messi) position som meste målskytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in