2014-03-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Om messi vinner skytteligan så är det en oerhört stor bedrift. Han har knappt spelat matcher hans sämsta säsong någonsin ändå är han med och nosar.

Messi gör en bra säsong och toppar formen nu inför VM, bara siffrorna som är negativa.

Knappt spelat matcher? 22 matcher - 21 mål. Ronaldo har spelat 25 matcher och har 26 mål.
Citera
2014-03-25, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Messi gör en bra säsong och toppar formen nu inför VM, bara siffrorna som är negativa.

Knappt spelat matcher? 22 matcher - 21 mål. Ronaldo har spelat 25 matcher och har 26 mål.

Messi gör mål var 69 minut Ronaldo gör mål var 79. minuter/mål
Citera
2014-03-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmywiththeak47
Messi gör mål var 69 minut Ronaldo gör mål var 79. minuter/mål

Visar på Messis storhet, löjliga siffror. Dock föredrar alla 26 mål vs. 21 mål. Vem av dem som vinner beror främst på Ronaldo om han kan få igång skyttet lite för i den här farten är Messi om ett par matcher.
Citera
2014-04-12, 05:53
Bannlyst
Känns som att Messi har tröttnat på fotboll riktigt. Kanske bara jag som tycker det, även Ronaldo verkar ha gjort det!
Citera
2014-04-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Känns som att Messi har tröttnat på fotboll riktigt. Kanske bara jag som tycker det, även Ronaldo verkar ha gjort det!

Varför tror du det? Jag kan iofs förstå om hans motivation för klubblagsfotboll inte är densamma. Därför hade jag varit Messi hade jag flyttat till England efter VM för nya utmaningar, i Barcelona har han redan vunnit allt och slagit de flesta rekord.

På landslagsnivå har han ju dock en del att bevisa. VM kommer avgöra mycket av hur man ser på honom i efterhand.
Citera
2014-04-12, 14:05
Medlem
junazs avatar
Ja, det har varit ovanligt tyst om Messi trots att han sågades efter uttåget ur CL... Han kanske har verkat lite oinspirerad, men jag kan förstå om det är svårare idag att motivera sig när han redan vunnit allting med Barca som går att vinna. Han vaknar nog till mer i VM.
Citera
2014-04-12, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Varför tror du det? Jag kan iofs förstå om hans motivation för klubblagsfotboll inte är densamma. Därför hade jag varit Messi hade jag flyttat till England efter VM för nya utmaningar, i Barcelona har han redan vunnit allt och slagit de flesta rekord.

På landslagsnivå har han ju dock en del att bevisa. VM kommer avgöra mycket av hur man ser på honom i efterhand.

Tittat på hans senaste matcher och jämfört med något år innan och passionen, glöden finns inte längre. Titta själv så förstår du, tror inte det hade blivit bättre med en ny klubb.
Citera
2014-05-09, 22:16
Medlem
patrick.ekwalls avatar
Tycker Messi har fått tillbaka sin glans igen... han börjar göra mål och är trots allt överlägset den bästa målskytten under 2014. Hoppas han nu kan avgöra ligan och vinna skytteligan.
Citera
2014-05-09, 22:49
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrick.ekwall
Tycker Messi har fått tillbaka sin glans igen... han börjar göra mål och är trots allt överlägset den bästa målskytten under 2014. Hoppas han nu kan avgöra ligan och vinna skytteligan.

Överlägset?

http://messivsronaldo.net/calendar-year.php
Citera
2014-06-17, 20:23
Medlem
Dött här i Messi tråden. Vad tycker ni om Messis första VM mål? Ja ger det 8/10.
Citera
2014-06-18, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitt
Dött här i Messi tråden. Vad tycker ni om Messis första VM mål? Ja ger det 8/10.

Typiskt Messimål. Han måste röra sig mer, trodde inte man skulle säga det men det börjar bli tråkigt att se på honom spela.
Citera
2014-06-18, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av splitt

Hans andra VM-mål. Så om man kollar historiskt sett så blir inte denna tråd aktiv under VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in