2013-01-15, 23:25
Medlem
Wronskianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Oavsett vad alla anglofiler säger så skulle det ju onekligen vara intressant att se honom i England. På något sätt känns det inte som att han skulle hänga 50 mål där.

Än vackrare voro det ju om han gick till Italien!

Håller med, hade varit riktigt intressant att se honom i pl. United känns som en passande klubb för honom.
Mycket tveksamt om han ens hade gjort över 40 mål, tror dock han hade haft en bra chans till att vinna skytteligan och göra omkring 30 mål.

Riktigt jävla bra är han, det kan inte förnekas.
Citera
2013-01-15, 23:45
Medlem
Messi hade kunnat göra 40-50 mål i England, försvarsspelet där är ju skrattretande att titta på. Men det inte inte en chans att han skulle göra så många mål i Italien, riktigt svår och taktiskt liga.
Citera
2013-01-15, 23:46
Medlem
Carlcoolings avatar
Messi hade utan tvekan vunnit skytteligan i PL. Inte på 50 mål, men fortfarande med en god marginal till han som skulle kommit tvåa.
Fyra raka skytteligavinster i CL borde räcka som argument.
Citera
2013-01-16, 00:12
Medlem
Jag hörde att Messi var den spelaren i de fem stora ligorna som gjort allra flest assist de senaste fem åren. Som om inte alla hans mål var nog. Vilken jävla spelare alltså
Citera
2013-01-16, 00:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jag hörde att Messi var den spelaren i de fem stora ligorna som gjort allra flest assist de senaste fem åren. Som om inte alla hans mål var nog. Vilken jävla spelare alltså
Vi kommer aldrig se nån liknande igen tror jag... passa på och njut i 5år till i sin absoluta prime, sen kanske 5år efter det när han fortfarande är bland världens bästa men förmodligen inte lika överlägsen.
Citera
2013-01-16, 00:36
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det var som... Har du källa på det?
Citera
2013-01-16, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Det var som... Har du källa på det?
De sade det på guardians podcast "Football Weekly".
Citera
2013-01-16, 01:06
Medlem
han solos avatar
Han är ju, rent spelmässigt, den bäste genom tiderna. Men visst vore det otroligt intressant och spännande att se honom gå till något annat lag än Barcelona. Nu säger jag inte att det är troligt alls, men lag jag skulle vilja se honom i:

Bayern München

Manchester United

Juventus
Citera
2013-01-16, 01:10
Medlem
SthlmsExtremistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
Han är ju, rent spelmässigt, den bäste genom tiderna. Men visst vore det otroligt intressant och spännande att se honom gå till något annat lag än Barcelona. Nu säger jag inte att det är troligt alls, men lag jag skulle vilja se honom i:

Bayern München

Manchester United

Juventus

Håller med dig om att det skulle vara jäkligt intressant att följa honom i Bayern München. Tror nog att han skulle passa in i tyska ligan.
Citera
2013-01-16, 01:27
Medlem
NirvanAs avatar
Sorry, Messi är barcelona trogen långt in i 30års åldern, sen drar han hem till Argentina och drar på sig Old boys tröjan
Citera
2013-01-16, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sorry, Messi är barcelona trogen långt in i 30års åldern, sen drar han hem till Argentina och drar på sig Old boys tröjan
Ja, Messi är den enda topp fotbollspelaren idag som alltid kommer vara sitt lag troget.

Likt Totti och Del Piero.
Citera
2013-01-16, 09:21
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vi kommer aldrig se nån liknande igen tror jag... passa på och njut i 5år till i sin absoluta prime, sen kanske 5år efter det när han fortfarande är bland världens bästa men förmodligen inte lika överlägsen.

Känns lite naivt att estimera att han har 10 år kvar på absoluta världstoppen.

Även om han inte direkt har varit skadebenägen hittills i sin karriär så vet vi givetvis inte hur hans skadebild kommer se ut framöver. Det finns inget som säger att hans ena ben kommer ryka, och han sedan får efterföljande problem.

Nu tror jag att Messi kommer att klara av att hålla motivationen uppe bättre än exempelvis Ronaldinho och/eller Ronaldo. Men skador är inget man kan förutse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in