2022-02-26, 21:53
Medlem
Messi är fortfarande bäst i världen.

Nu i PSG är han längre bak i plan. Han spelar mer som en playmaker och försöker med passningar till Mbappe som får löpa. Han skjuter alltså mycket mindre nu i PSG.

I Barcelona behövde han göra mål. Han hade inte samma kvalite i Batcelona som hans PSG nu har.
Citera
2022-02-27, 07:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Messi är fortfarande bäst i världen.

Nu i PSG är han längre bak i plan. Han spelar mer som en playmaker och försöker med passningar till Mbappe som får löpa. Han skjuter alltså mycket mindre nu i PSG.

I Barcelona behövde han göra mål. Han hade inte samma kvalite i Batcelona som hans PSG nu har.
Nej. Han är inte ens bäst i PSG än mindre i världen.
Citera
2022-03-01, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Nej. Han är inte ens bäst i PSG än mindre i världen.
Exakt, han har haft sin storhetstid.

Han är långt ifrån lika bra nu som han va i barca..
Citera
2022-03-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hade han fortsatt i Barca denna säsongen och eventuellt en till så hade väl folk iaf varit mer okej med att han presterat sämre då han varit en legend tidigare. När han plockas in för stora pengar till PSG och presterar sämre än vilken dussinspelare som helst så är det klart folk blir kritiska. Det är lite samma princip som att man efter 15 år på ett företag kanske kan komma undan lite med att vara lite lat och ta genvägar för man känner folk och man har byggt upp någon sorts relation där, men du kan inte byta till ett nytt jobb och börja underprestera direkt.

Nu kollar jag inte direkt varje PSG-match men när jag väl kollar tycker jag det stämmer att han ofta får mycket motståndarna på sig men det tycker jag i mångt och mycket beror på att Messi blir isolerad och eftersom att det inte finns några medspelare att passa så kan alla försvararna i området fokusera på Messi.

PSG kan spela upp bollen från högerbacken men sen är det ingen medspelare som är i närheten och försöker PSG kontra har Messi 2-3 st på sig och noll medspelare i närheten och det enda offensiva man kan göra är att slå en långboll på Mbappe så Messi spelar väldigt ofta bara tillbaka bollen nån back eller central IM som är tiotals meter bakåt i plan.

Om PSG bara får med sig två IM i anfallen när man väl spelat ut bollen till Messi känns PSG som en kandidat att vinna CL, men om man fortsätter att isolera Messi får man nog nöja sig med en kvartsfinal.
Citera
2022-03-09, 23:00
Medlem
-GGs avatar
Så skönt att Tråk-Messis lag åkte ut.

PSG var verkligen världens tråkigaste val han kunde göra.

Hur kan en spelare som är så bra vara så färglös! En gåta.
En skomakare har mer personlighet än Messi.
Citera
2022-03-10, 12:35
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Så skönt att Tråk-Messis lag åkte ut.

PSG var verkligen världens tråkigaste val han kunde göra.

Hur kan en spelare som är så bra vara så färglös! En gåta.
En skomakare har mer personlighet än Messi.
Ja, väldigt märkligt. En jävla massa pengar troligen som ligger bakom beslutet att gå till PSG. Men jag förstår inte riktigt hur pengar kan vara en avgörande faktor i ett sådant beslut för en som förmodligen redan var den rikaste fotbollsspelaren i världen.
Senast redigerad av MrArtur 2022-03-10 kl. 13:02.
Citera
2022-03-13, 14:42
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Blir han kvar efter sommaren?
Citera
2022-03-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, väldigt märkligt. En jävla massa pengar troligen som ligger bakom beslutet att gå till PSG. Men jag förstår inte riktigt hur pengar kan vara en avgörande faktor i ett sådant beslut för en som förmodligen redan var den rikaste fotbollsspelaren i världen.

Förstår inte det heller.

Det talades ju väldigt mycket om man city vilket jag tyckte hade varit en perfekt flytt för honom. Istället valde han tråkiga PSG.
Citera
2022-03-14, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur

Han är ju inte ekonomiskt oberoende ännu, pengarna kommer ta slut nån gång. Sen så blev det klart relativt sent under transferfönstret han inte kunde få spela för Barca medans andra intressenter redan hade fullt lag så att säga.
Citera
2022-03-14, 08:53
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Han är ju inte ekonomiskt oberoende ännu, pengarna kommer ta slut nån gång. Sen så blev det klart relativt sent under transferfönstret han inte kunde få spela för Barca medans andra intressenter redan hade fullt lag så att säga.

Kan vara det sjukaste jag läst. Hoppas likt A.E.G att du bara trolla.
Citera
2022-03-14, 13:30
Medlem
-GGs avatar
Nu vill han - enligt rykten - hem till Barca:

Citat:
Uppgifter: Messi vill återvända vill Barcelona

Citat:
Lionel Messi har inte lyckats motsvara förväntningarna i Paris Saint-Germain. Nu har hans pappa varit i kontakt med Barcelona gällande en återkomst, enligt uppgifter.

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-messi-vill-atervanda-vill-barcelona/151027
Citera
2022-03-14, 16:47
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Nu vill han - enligt rykten - hem till Barca:

https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-messi-vill-atervanda-vill-barcelona/151027

Otippat. Skiter Dolly Parton i skogen? Sover björnen på rygg?

Det här var det väl inte ens värt att spela på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in