2013-05-05, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastii
Han kanske är så här bra just pga han inte springer så mycket?
Det är förstås möjligt, men jag förstår inte vad han skulle bli sämre på om han löpte mer. Mindre explosiv? Sämre avslut? Min poäng är egentligen att även om Messi är så fantastisk så måste man få kritisera honom. För visst är det svagt att ligga näst sist på den där listan? Men vem vet, kanske har Barcelona kommit fram till att det är bäst för laget att Messi löper så lite som möjligt.
Citera
2013-05-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBoi
Det är förstås möjligt, men jag förstår inte vad han skulle bli sämre på om han löpte mer. Mindre explosiv? Sämre avslut? Min poäng är egentligen att även om Messi är så fantastisk så måste man få kritisera honom. För visst är det svagt att ligga näst sist på den där listan? Men vem vet, kanske har Barcelona kommit fram till att det är bäst för laget att Messi löper så lite som möjligt.
Jepp, det känns verkligen som det. Så att han kan spela så många matcher som möjligt och fokusera på att vara fräsch när han väl får bollen. Klart att det är taktiskt.
Citera
2013-05-05, 19:22
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBoi

Hur är det svårt att förstå att han skulle bli mindre explosiv? Sen skulle han vara ur position mycket mer också vilket leder till sämre möjligheter att dribbla/göra mål.

Säger inte att han inte kan springa mer dock, man kan alltid bli bättre och Messi är väldigt farlig de gånger han deltar i pressen tack vare sin balans och häpnadsväckande förmåga att få bollen dit han vill ha den.

Man måste också titta på hur många high intensity runs/sprints en spelare gör och hur långa dessa är, även om Messi kanske inte ligger i toppen där heller så ser det säkert bättre ut än distance covered.
Senast redigerad av asdyao 2013-05-05 kl. 19:26.
Citera
2013-05-05, 22:53
Medlem
C0ws avatar
Vilket inhopp! Gör två mål varav en på frispark, sätter en annan frispark i ribban och så var han riktigt nära att göra mål igen i slutet. Skönt att han är tillbaka
Citera
2013-05-05, 22:54
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Vilket inhopp! Gör två mål varav en på frispark, sätter en annan frispark i ribban och så var han riktigt nära att göra mål igen i slutet. Skönt att han är tillbaka
Han ville verkligen ha hat-tricket, såg du vad arg han blev, han visste väl att han brukar sätta dom där 9 gånger av 10...skönt att se inställningen.
Citera
2013-05-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Japp! Ronaldo, släng dig i väggen!
Citera
2013-05-05, 22:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Han ville verkligen ha hat-tricket, såg du vad arg han blev, han visste väl att han brukar sätta dom där 9 gånger av 10...skönt att se inställningen.

Mm han ville ju så gärna sätta dit den tredje.. Blev lite smått förvånad över att han inte valde att sätta den i högra hörnet som han annars brukar göra.
Senast redigerad av C0w 2013-05-05 kl. 23:17.
Citera
2013-05-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Efter Bilbao-matchen så var han uppe i 28 mål, mållös mot Betis, vilades i Madrid-derbyt. Sedan ett mål mot Dortmund i CL-mötena och två mål igår

Av någon anledning försöker du få mig att tappa räkningen.
Detta är andra gången du försöker sabba om jag minns rätt.
Om jag ger upp med räkningen så överlåter jag inte ansvaret till dig R4hu7
den saken är klar.

Målskörd 2013 so far:

Ronaldo 30
Messi 26
Citera
2013-05-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdyao
Hur är det svårt att förstå att han skulle bli mindre explosiv? Sen skulle han vara ur position mycket mer också vilket leder till sämre möjligheter att dribbla/göra mål.

Säger inte att han inte kan springa mer dock, man kan alltid bli bättre och Messi är väldigt farlig de gånger han deltar i pressen tack vare sin balans och häpnadsväckande förmåga att få bollen dit han vill ha den.

Man måste också titta på hur många high intensity runs/sprints en spelare gör och hur långa dessa är, även om Messi kanske inte ligger i toppen där heller så ser det säkert bättre ut än distance covered.
Det jag menade om explosivitet var om det verkligen gör så stor skillnad. Messi verkar vara ungefär lika explosiv i slutet av matcherna (visserligen i förhållande till backarna) som i början t.ex. Min poäng är egentligen det du tar upp i andra stycket.

Men det känns ju svårt att kritisera killen nu... vilket jävla inhopp! Han är verkligen på en egen nivå när han är som bäst. Och så hungrig han var på ett tredje!
Citera
2013-05-05, 23:44
Medlem
Dagens två mål av Messi innebär:

Messi har nu gjort mål i 21 raka ligamatcher!
Messis 46:e ligamål för säsongen! (fyra mål från fjolårets rekord)

Målskörd 2013 so far:

Ronaldo 30
Messi 26
Senast redigerad av splitt 2013-05-05 kl. 23:46.
Citera
2013-05-05, 23:52
Medlem
OG-lovers avatar
4 mål till för att tangera fjolårets skytteligarekord. Han spelade då 36/38 matcher och hoppade in i 1 match. I år har han spelat 27matcher och gjort 4 inhopp. Det är 4 matcher kvar(Atletico borta, Valladolid hemma, Espanyol borta och Malaga hemma.)

Jag själv tror att han minst kommer hamna på 50mål. Tänker er..50mål på 31 hela spelade matcher i sånt fall. Sjuka siffror..Lägg då till 12 assist också.

Tror ni han bräcker fjolårssäsongens målskörd i ligan?
Senast redigerad av OG-lover 2013-05-05 kl. 23:56.
Citera
2013-05-05, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
4 mål till för att tangera fjolårets skytteligarekord. Han spelade då 36/38 matcher och hoppade in i 1 match. I år har han spelat 27matcher och gjort 4 inhopp. Det är 4 matcher kvar(Atletico borta, Valladolid hemma, Espanyol borta och Malaga hemma.

Jag själv tror att han minst kommer hamna på 50mål. Tänker er..50mål på 31 hela spelade matcher i sånt fall. Sjuka siffror..Lägg då till 12 assist också.

Känns som att han kommer att göra 51-53 mål totalt. Hans målsnitt ligger rätt nära 1.5 stycken per match. Om han gör minst en hattrick så kan det bli ännu skojigare - det känns som att han är grymt motiverad nu!
Senast redigerad av fortississimo 2013-05-06 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in