Resultat: Vilka konsoller ÄR bäst enligt er?
Xbox 360
36,19%
743 röster
Playstation 3
38,09%
782 röster
Wii
4,58%
94 röster
Xbox 360 & Playstation 3
13,83%
284 röster
Xbox 360 & Wii
2,83%
58 röster
Playstation 3 & Wii
3,70%
76 röster
Alla
2,44%
50 röster
Ingen
3,65%
75 röster
2007-04-20, 21:52
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klos_
Och 360 är en bättre spelmaskin helt enkelt..

/Mvh Klos

Och då får du också gärna förklara varför du anser det.
Citera
2007-04-20, 21:53
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictorN
Och då får du också gärna förklara varför du anser det.

Grafikkortet, Minneshastigeheten, minnesmängden... Orkar inte leta upp allt nu... Men ja, jag hoppas du förstår..

/Mvh Klos
Citera
2007-04-20, 21:53
Bannlyst
Citat:
Och vaddå när PS3 går om X360? Det där är ju bara svammel.
Den har redan gått om 360 i Japan.
Citera
2007-04-20, 21:54
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Den har redan gått om 360 i Japan.

Källa?
Citera
2007-04-20, 21:55
Medlem
klos_s avatar
http://gizmodo.com/gadgets/home-ente...mas-225447.php
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=15797

Ja så bra det säljer..

Kanske inte japan, men världen..

/Mvh Klos
Citera
2007-04-20, 21:57
Bannlyst
Citat:
Vi jämför inte mediacenterskiten.. Vi jämför spelen och hur de tar dem.. Och 360 är en bättre spelmaskin helt enkelt..

/Mvh Klos

EDIT: vi ska inte se hur nära en dator den är utan hur bra spelkonsol den är..
Råder det några tvivel om att PS3 inte kan prestera allt Xbox 360 kan och mer, spelmässigt? Spelutvecklarna har inte lärt sig att krama ur allt ur PS3 än, den är ny, 360 har varit ute ett tag nu. De tidiga 360 spelen såg ut som vanliga Xbox spel. Ge PS3 två år och du kommer att få se på spelgrafik som 360 inte ens kan jämföra sig med. Detta för att den bland annat har mycket bättre lagringsformat (Blu-Ray), som öppnar upp för mer avancerad och krävande grafik.

Och börja inte tjafsa om att det inte bara handlar om grafik, vill du ha enbart spelkänsla så köp dig en Nintendo DS.
Citera
2007-04-20, 21:59
Bannlyst
Citat:
Jo men MS har snott en hel del spelserier nu, och iom att jag inte är ett MGS-fan så ser jag ingen anledning att köpa ps3. Sämre prestanda, sämre och färre spel, sämre kontroll och dyrare. Den har en snyggare finish rent utseendemässigt, men det håller inte för en spelkonsoll.

Hmm..jag har alltid haft ett PS ståendes i hyllan hemma hos mig så¨jag chansar nog på PS3 om priset sänks, eller ett begangnat
Citera
2007-04-20, 21:59
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Råder det några tvivel om att PS3 inte kan prestera allt Xbox 360 kan och mer, spelmässigt? Spelutvecklarna har inte lärt sig att krama ur allt ur PS3 än, den är ny, 360 har varit ute ett tag nu. De tidiga 360 spelen såg ut som vanliga Xbox spel. Ge PS3 två år och du kommer att få se på spelgrafik som 360 inte ens kan jämföra sig med. Detta för att den bland annat har mycket bättre lagringsformat (Blu-Ray), som öppnar upp för mer avancerad och krävande grafik.

Och börja inte tjafsa om att det inte bara handlar om grafik, vill du ha enbart spelkänsla så köp dig en Nintendo DS.

Man kan inte krama ut hur mkt som hälst ut ps3 när kompnenterna inte ens är balanserade i prestanda.. Cellen är bra osv, men grafikkortet är på tok för långsamt.

Visst man kan ske han spela större spel på blu-ray, men det betyder inte att de är bättre..

/Mvh Klos
Citera
2007-04-20, 22:00
Medlem
VictorNs avatar
Citat:

Jag kan inte den tekniska biten, men vad jag vet är det väldigt svårt att jämföra X360 och PS3 hårdvarumässigt då de har olika styrkor? Utvecklarna har inte lärt sig att använda all kraft X360 har att erbjuda heller. Och att säga att det är lagringsformatet som begränsar grafiken i det här fallet är bara löjligt.
Citera
2007-04-20, 22:01
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Wayne
Hmm..jag har alltid haft ett PS ståendes i hyllan hemma hos mig så¨jag chansar nog på PS3 om priset sänks, eller ett begangnat

Okej, men du kan inte skylla på mig sen :P
Citera
2007-04-20, 22:06
Bannlyst
Citat:
Man kan inte krama ut hur mkt som hälst ut ps3 när kompnenterna inte ens är balanserade i prestanda.. Cellen är bra osv, men grafikkortet är på tok för långsamt.

Visst man kan ske han spela större spel på blu-ray, men det betyder inte att de är bättre..

/Mvh Klos
Förvisso är Cell disproportionerligt bättre än allt annat i PS3, men inget i PS3 är dåligt. Grafikkortet är bra det också. Kanske inte i Cell klass, men det är absolut inga dåliga grejer. Den enda svagheten PS3 har hårdvarumässigt, som jag kan se så här rent spontant, är att den har en långsam Blu-Ray läsare (långsam för att vara Blu-Ray).

Annars är PS3 en superdator. Det finns en bra anledning till att PS3 används i folding@home projektet och inte Xbox 360, och att PS3 står för majoriteten (60%) av alla terraflops i det projektet, och då är det både CPU och GPU som används.

VictorN: HD grafik kräver givetvis mycket mer utrymme, då det är mer detaljerat.
Citera
2007-04-20, 22:12
Medlem
MTDs avatar
Citat:
Vi jämför inte mediacenterskiten.. Vi jämför spelen och hur de tar dem.. Och 360 är en bättre spelmaskin helt enkelt..

/Mvh Klos

EDIT: vi ska inte se hur nära en dator den är utan hur bra spelkonsol den är..

Men snälla lilla du.
Har du ens sett va PS3 går för? Nej, det har du inte. Det har ingen.
Och det gjorde inte heller Xbox 360 förens för ett litet tag sen tillbaka när GEOW kom.

Vi får vänta ett tag också för att se spelen utvecklas till PS3 precis som med 360.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in