Resultat: Vilka konsoller ÄR bäst enligt er?
Xbox 360
36,19%
743 röster
Playstation 3
38,09%
782 röster
Wii
4,58%
94 röster
Xbox 360 & Playstation 3
13,83%
284 röster
Xbox 360 & Wii
2,83%
58 röster
Playstation 3 & Wii
3,70%
76 röster
Alla
2,44%
50 röster
Ingen
3,65%
75 röster
2007-05-03, 20:26
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
HD-DVDn är ett tillägg man kan köpa till boxen, trodde du visste det.

Läs detta som du skrev;

Varför skulle den inte vara det?
Försäljningssiffror är inte allt även om det är mycket, är du utvecklignsskadad eller spelar du bara dum? Det är en fullt seriös fråga.
Du verkade inte tycka det spelade så stor roll när det visade sig att PS/PS2 sålt mest i sina generationer.

http://images.eurogamer.net/assets/a...ht_Night_1.jpg

Spelar du dum nu? Såklart att det är ett argument för PS3. Alla småsaker så som hur mycket den repar skivor till grafiken är argument för en konsoll. Även namnet är ett argument (finns dom som köper en konsoll enbart pga namnet).[/quote]

Du verkar uppenbarligen ha missat att tråden ligger under Dator- och Konsolspel, här är minneskortsläsare irrelevanta.
Du har bara snackat skit sedan februari, du märker ord och babblar smörja. Jag kan inte ta dig på allvar så jag väljer att sluta citera dig.
Det spelar ingen roll vad jag säger för du kommer inte att förstå det iaf, jag ger knappast upp, jag är helt enkelt inte motiverad när du efter 3 månader fortfarande ligger och diskuterar som om PS3 inte vore släppt.
Citera
2007-05-03, 20:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Jag medger att bäst är en dålig definition, bäst för mig är resultatet man får när man lägger ihop helheten med både fördelar och brister. Där vinner Xbox360.
Och vad är det som PS3 har mer i hårdvaruväg? Du upprepar detta påstående men vet du vad du talar om? Jag menar absolut inte att vara otrevlig, vi kan hålla detta på en kamratlig nivå.
Tja, en PS3 med 60 GB HD kostar 200 euro och väger 1,5 kg mer än en Xbox 360 Premium, så jag tycker nog lugnt man kan säga att en PS3 har mer i hårdvaruväg... Sen kan man förstås säga att X360 är mer prisvärd eller att man har mer kul med en X360 som man uppgraderar för de 200 euro som blir över, men återigen, skilj på begrepp som "lyxigast" och "mest prisvärd" istället för att bunta in allt under "bäst"-mattan...

/Kamratliga hälsningar =)
Citera
2007-05-03, 20:31
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Du verkar uppenbarligen ha missat att tråden ligger under Dator- och Konsolspel, här är minneskortsläsare irrelevanta.
Du har bara snackat skit sedan februari, du märker ord och babblar smörja. Jag kan inte ta dig på allvar så jag väljer att sluta citera dig.
Det spelar ingen roll vad jag säger för du kommer inte att förstå det iaf, jag ger knappast upp, jag är helt enkelt inte motiverad när du efter 3 månader fortfarande ligger och diskuterar som om PS3 inte vore släppt.
Jaha? Så nu ska vi skapa en helt likadan tråd som behandlar PS3 och boxens hårdvara i hårdvaru forumet? Eller vänta lite, vi jämför ju redan PS3ans och boxens hårdvara (grafikkort, CPU, minne) i denna tråden. Jag blir förvirrad nu.

Som jag sa vid den tiden, ge PS3 1 år så kommer den visa en större del av vad den kan. Kanske slår den redan då boxen på prestanda, vilket den redan har visat sig kunna göra i vissa spel (gubbarna i NF3).
Citera
2007-05-03, 20:32
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Tja, en PS3 med 60 GB HD kostar 200 euro och väger 1,5 kg mer än en Xbox 360 Premium, så jag tycker nog lugnt man kan säga att en PS3 har mer i hårdvaruväg... Sen kan man förstås säga att X360 är mer prisvärd eller att man har mer kul med en X360 som man uppgraderar för de 200 euro som blir över, men återigen, skilj på begrepp som "lyxig" och "prisvärd" istället för att bunta in allt under "bäst"-mattan! =)

Men nu pratar vi spelprestanda efterssom tråden ligger under spel, 60gb hdd är inget övertag i spelprestanda efterssom 20gb räcker gott och väl, det är dock praktiskt med mer utrymme om man vill rippa musik, bilder och ha mycket demos på hårddisken. Till patchar, gamesaves och lite porrbilder räcker 20gb gott och väl.
Att PS3 väger mer betyder inte att den har bättre hårdvara. Den har säkert mer material i sig, den är ju ganska stor, men det gör den inte bättre.
Citera
2007-05-03, 20:34
Medlem
stRs avatar
Citat:
Jaha? Så nu ska vi skapa en helt likadan tråd som behandlar PS3 och boxens hårdvara i hårdvaru forumet? Eller vänta lite, vi jämför ju redan PS3ans och boxens hårdvara (grafikkort, CPU, minne) i denna tråden. Jag blir förvirrad nu.

Som jag sa vid den tiden, ge PS3 1 år så kommer den visa en större del av vad den kan. Kanske slår den redan då boxen på prestanda, vilket den redan har visat sig kunna göra i vissa spel (gubbarna i NF3).

Nej, men minneskortsläsare har inget med spelprestanda att göra.
Läs vad jag skriver istället för att posta en massa skitinlägg där jag ska behöva förklara allting en dyslektisk, synskadad mongoloid hade fattat men tydligen inte du.

PS3 visar inget prov på bättre prestanda i Fight night 3, snarare tvärtom.
Mer detaljerade modeller på gubbarna är ju ingenting som hårdvaran i Xbox360 inte klarar av, det är snarare en massa extra pill som tillverkarna gjorde när dom släppte spelet senare till PS3.
Om spelet rakt igenom varit bättre än Xbox360 versionen så hade det ju varit en helt annan grej. Bristen på ljus, motionblur, och dåligt detaljerade omgivningar visar ju däremot hur begränsad PS3 är. Nu slår du dig själv på fingrarna lilla gubben.
Citera
2007-05-03, 20:38
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Nej, men minneskortsläsare har inget med spelprestanda att göra.
Läs vad jag skriver istället för att posta en massa skitinlägg där jag ska behöva förklara allting en dyslektisk, synskadad mongoloid hade fattat men tydligen inte du.

PS3 visar inget prov på bättre prestanda i Fight night 3, snarare tvärtom.
Mer detaljerade modeller på gubbarna är ju ingenting som hårdvaran i Xbox360 inte klarar av, det är snarare en massa extra pill som tillverkarna gjorde när dom släppte spelet senare till PS3.
Om spelet rakt igenom varit bättre än Xbox360 versionen så hade det ju varit en helt annan grej. Bristen på ljus, motionblur, och dåligt detaljerade omgivningar visar ju däremot hur begränsad PS3 är. Nu slår du dig själv på fingrarna lilla gubben.
Spelprestanda disskuterar man väl i hårdvaru delen ifall det handlar om grafikkort, CPU och minne.

Som jag sagt tidigare, ge den 1 år minst och du ska se att PS3 piskar boxen.
Citera
2007-05-03, 20:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Men nu pratar vi spelprestanda efterssom tråden ligger under spel, 60gb hdd är inget övertag i spelprestanda efterssom 20gb räcker gott och väl, det är dock praktiskt med mer utrymme om man vill rippa musik, bilder och ha mycket demos på hårddisken. Till patchar, gamesaves och lite porrbilder räcker 20gb gott och väl.
Att PS3 väger mer betyder inte att den har bättre hårdvara. Den har säkert mer material i sig, den är ju ganska stor, men det gör den inte bättre.
Nu använder du ju ordet "bättre" igen, vilket är helt subjektivt... Om du vill säga att Xbox är bättre på spel, säg att du tycker den är en bättre spelmaskin då och inget annat! Jag sa ju aldrig att PS3 var bättre i hårdvaruväg, utan att PS3 var MER i hårdvaruväg...

Du skulle nog ha sluppit många långa diskussioner och missförstånd om du bara kunde ha varit lite mer specifik... Såhär borde du ha sagt:

"Jag anser att Xbox 360 har satsat på rätt saker, dvs arbetsminne och grafikkort, vilket gör den till en mycket mer prisvärd spelmaskin än PS3 och ger den möjlighet att hantera mer grafik samtidigt..."
Citera
2007-05-03, 20:40
Medlem
roaders avatar
Citat:
http://images.eurogamer.net/assets/a...ht_Night_1.jpg

Som sagt, varför använda bilder som är mörka som hisschakt när det finns ljus, klara bilder? Kanske för att de är de enda bilderna som är vinklade på det sättet?

Dock ser vi ju t om på dessa bilder att ljuset är bättre, trots att du tagit med en bild där inte en enda ljuskälla är synlig Hoppas du inte är seriös för då förlorade du nyss den gnutta respekt du hade kvar efter namneskepaderna du drog igång häromdagen.

Citat:

Haha ja men spelet ser fortfarande bäst ut på 360, och det roliga är att du säger "Köp denna konsol, den är bra om 1 år"
Citera
2007-05-03, 20:47
Medlem
stRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nu använder du ju ordet "bättre" igen, vilket är helt subjektivt... Om du vill säga att Xbox är bättre på spel, säg att du tycker den är en bättre spelmaskin då och inget annat! Jag sa ju aldrig att PS3 var bättre i hårdvaruväg, utan att PS3 var MER i hårdvaruväg...

Du skulle nog ha sluppit många långa diskussioner och missförstånd om du bara kunde ha varit lite mer specifik... Såhär borde du ha sagt:

"Jag anser att Xbox 360 har satsat på rätt saker, dvs arbetsminne och grafikkort, vilket gör den till en mycket mer prisvärd spelmaskin än PS3 och ger den möjlighet att hantera mer grafik samtidigt..."

Jag antog att du förstod det iaf när vi pratar i spelforumet.
Citera
2007-05-03, 20:49
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Som sagt, varför använda bilder som är mörka som hisschakt när det finns ljus, klara bilder? Kanske för att de är de enda bilderna som är vinklade på det sättet?

Dock ser vi ju t om på dessa bilder att ljuset är bättre, trots att du tagit med en bild där inte en enda ljuskälla är synlig Hoppas du inte är seriös för då förlorade du nyss den gnutta respekt du hade kvar efter namneskepaderna du drog igång häromdagen.
Jag tycker att ljuset ser bättre ut på PS3 på den bilden. Inget mer med det. Du kanske diggar att det är mörkt så att man inte ser sakerna eller att ändra inställningarna på TV varje gång du byter spel.

Jo, jag är seriös. Jag anser att namnet har en stor betydande roll på hur marknaden har blivit. Men det är en disskusion jag får ta i 360-tråden ifall jag vågar mig dit.

Citat:
Haha ja men spelet ser fortfarande bäst ut på 360, och det roliga är att du säger "Köp denna konsol, den är bra om 1 år"
Jag har aldrig sagt åt någon att köpa konsollen för att den (förmodligen) kommer vara "bättre" om 1 år.
Citera
2007-05-03, 20:53
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Jag antog att du förstod det iaf när vi pratar i spelforumet.
Men även när det gäller spel så är ju PS3 bättre på en del punkter... PS3 har ju för det första snabbare processor och för det andra mer utrymme... Utrymme tycker jag annars är viktigare än grafisk detalj, eftersom det ger spelen mer innehåll och inte bara gör dem snyggare... Sen blir det förstås en annan situation om man tar i beaktande att en Xbox är billigare, men skulle jag få välja att någondera av X360 och PS3 gratis skulle jag definitivt ha valt en PS3... =)
Citera
2007-05-03, 20:53
Medlem
roaders avatar
Citat:
Jag tycker att ljuset ser bättre ut på PS3 på den bilden. Inget mer med det. Du kanske diggar att det är mörkt så att man inte ser sakerna eller att ändra inställningarna på TV varje gång du byter spel.

Jo, jag är seriös. Jag anser att namnet har en stor betydande roll på hur marknaden har blivit. Men det är en disskusion jag får ta i 360-tråden ifall jag vågar mig dit.

Som sagt är det lika skrattretande varje gång att du inte svarar på min fråga, trots att det var andra gången jag ställde den. Du får väldigt, väldigt gärna ladda ner bilden och ringa in ljuskällan, för jag ser den inte. Du inser förmodligen själv att det i princip är lika korkat som om jag klipper ut modellerna och tar en screenshot på bakgrunderna och jämför. Hur kan man ens tänka en så korkad tanke som att jämföra 2 bilder där HDR-ljuset inte ens är med, det är bortom allt förstånd

Dock har givetvis kontrasten med 360 förmåga att rendera scener att göra, nej nu har du noll trovärdighet kvar. Du har gjort bort dig för mycket när du börjar fammla med argument och dra tafatta slutsatser.

Som sagt så är bilden mörk, kolla på Gamespot som du kanske missat alla de 7-8 ggr jag länkat till den. Här har du den igen ifall du missat den de senaste veckorna:

http://www.gamespot.com/features/6162742/p-6.html

Citat:
Jag har aldrig sagt åt någon att köpa konsollen för att den kommer (förmodligen) vara "bättre" om 1 år.

Okej, jag tror iallafall jag håller mig undan ifrån att "spekulera" och "tro" i denna diskussion. Jag kollar gärna på hur de presterar i dagsläget då det är det enda som spelar roll just nu. Du får gärna fortsätta sia om framtiden givetvis, dock ser jag inte det som minsta konkret överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in