Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag tycker att ljuset ser bättre ut på PS3 på den bilden. Inget mer med det. Du kanske diggar att det är mörkt så att man inte ser sakerna eller att ändra inställningarna på TV varje gång du byter spel.
Jo, jag är seriös. Jag anser att namnet har en stor betydande roll på hur marknaden har blivit. Men det är en disskusion jag får ta i 360-tråden ifall jag vågar mig dit.
Som sagt är det lika skrattretande varje gång att du inte svarar på min fråga, trots att det var andra gången jag ställde den. Du får väldigt, väldigt gärna ladda ner bilden och ringa in ljuskällan, för jag ser den inte. Du inser förmodligen själv att det i princip är lika korkat som om jag klipper ut modellerna och tar en screenshot på bakgrunderna och jämför. Hur kan man ens tänka en så korkad tanke som att jämföra 2 bilder där HDR-ljuset inte ens är med, det är bortom allt förstånd
Dock har givetvis kontrasten med 360 förmåga att rendera scener att göra, nej nu har du noll trovärdighet kvar. Du har gjort bort dig för mycket när du börjar fammla med argument och dra tafatta slutsatser.
Som sagt så är bilden mörk, kolla på Gamespot som du kanske missat alla de 7-8 ggr jag länkat till den. Här har du den igen ifall du missat den de senaste veckorna:
http://www.gamespot.com/features/6162742/p-6.html
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jag har aldrig sagt åt någon att köpa konsollen för att den kommer (förmodligen) vara "bättre" om 1 år.
Okej, jag tror iallafall jag håller mig undan ifrån att "spekulera" och "tro" i denna diskussion. Jag kollar gärna på hur de presterar i dagsläget då det är det enda som spelar roll just nu. Du får gärna fortsätta sia om framtiden givetvis, dock ser jag inte det som minsta konkret överhuvudtaget.