Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
Jag benämner den korrekt. Xenon är CPU och Xenos är GPU.
Otroligt kraftfull sa du?
Och du, börja inte tjata om att Folding@Home skulle vara mutat. De vill ha all hjälp de kan få; de till och med vill ha CPU kraft från vanliga datorer.
Du benämnde processorn som Xenos. Men det är OT.
Du kan inte komma hit med länkar om Folding@home, du fattar ju själv varför. Jag skrev ju klart och tydligt att Xenon inte mäter sig med Cell, men samtidigt behöver den ju inte det i dagens eller morgondagens läge då 360 utnyttjar resten av sin hårdvara bättre än PS3.
Sen verkar du ha missat 80% av mitt inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Nej det är den inte, du kan inte jämföra grafikkort med mjölkpaket. Förpackad dag betyder inte att den är "lika gammal" - visst i en bokstavlig mening, men praktiskt så är Xenos 2 -2½ år yngre än vad RSX är. Grejen är den att ATi verkligen la ner kraft på Xenos, när 360 släpptes kunde man inte ens få tag på ett liknande kort då det i grunden bygger på DX10 kretsarna R600. Medans Nvidias RSX byger på NV47 som är ett finare namn för 7800GTX som förövrigt är ett bra kort, givetvis, min kompis har samma kort i sin 2 år gammla Dell-dator. Medans ATi's kort baserade på R600-kretsen rullade in för några veckor sedan...
Så du får svara på frågan jag ställde, exakt vilka komponenter är vassare i PS3 utom Cell?