Citat:
Ursprungligen postat av
Qalowlow
100%
Som det ser ut nu är cannabis en döendes drog, rent av skit 99,99% av det som finns på svenska marknaden.. Inte värt en enda krona längre
Ja, även "La mousse"
Så är det och vet inte riktigt vad som hände, så sent som under covid kunde man bara be om brunt och få en duglig bit och bli stukad på en 0,3a, idag behöver man be om stämpel, testa 20 olika sorter, fråga alla sina vänner och till slut fråga Flashback om en bit duger för att ens flumma något. På tal om ruset så är det som någon sa innan, att det alltid saknas något. Får man det horisontella med upplevelsen i alla aspekter dvs cerebralt, sinnesstämmande och kroppspåverkan så saknar man det vertikala dvs intensiteten på ruset. Får man ett intensivt rus så slår det bara på ett monotont sätt utan helhetsupplevelse, ni fattar.
Såg ex lord hashish nämnas, och jag håller med om att det är bland de "bättre" gatuhasch under 2024 men samtidigt behöver du röka en femma om dagen för att få en OK upplevelse, och även det saknar intensiteten. Samtidigt var det det enda på senare tid om faktiskt kändes som ett vanligt rus. Smoke weed som känns som att det har legat i 5 år i en källare, "dry" som garanterat innehåller något klister, det klassiska uberporösa lamousset
2021-22 känns som det sista bra året, förra året började med det vidriga svarta "dry shiFt", gick över till några ok ljusa/lamousse och någon enstaka 1up/super mario sort som var "good enough", men 2024 har varit experiment för att se hur mycket skit vi är villiga att andas in innan det tar stopp, och min gräns är nådd.. börjar bli för gammal för att jaga kvalitet och nya kontakter och får förpassa mina flummstunder till semestrar i bättre områden.
och ja, ni connoisseurer som har tillgång till piatella direktlevererat från en farm i spanien behöver inte för 1000 gången påpeka att "det finns bra grejer". det handlar om att gatuhaschet har nått en så låg nivå som jag inte har sett på decennier och rusen är så konstiga att det garanterat fuskas med innehållet, och inte med utfyllnadsmedel utan skumma thcderiva, såhär illa var det inte ens innan 10-talet haha