Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-16, 12:18
  #25
Medlem
B420s avatar
Stämplar är något färskingar gillar att säga för att låta som att de är inbitna. Ärligt talat, hur ofta kommer majoriteten över hasch ens? Lika ofta som media verkar beskriva det? Hah!... Stämpel är något du med högsta sannolikhet finner på fint hasch. Som redan benämnt kommer Svart Afghan genast på minnet. Som sagt är det även oftast på större mängder det stämplas, inte på varje femma (haha).

Så tro inte att du är någon noob för att du inte känner till alla stämplar, det är bara dina vänner som spelar tuffa och kunniga, fråga dom själv nästa gång istället vet-ja!
"Hur såg stämpeln ut då?"
"Vad betyder det då?"
De kommer förmodligen inte att kunna svara på det eller svara med att du är en noob som inte vet det, och där har du ditt svar
Citera
2012-09-16, 12:47
  #26
Medlem
hahahaha!

Stämpla varje släng?! haha

Jag ser bara stämplar när jag köper heggen.
Citera
2012-09-21, 18:49
  #27
Medlem
avveliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B420
Stämplar är något färskingar gillar att säga för att låta som att de är inbitna. Ärligt talat, hur ofta kommer majoriteten över hasch ens? Lika ofta som media verkar beskriva det? Hah!... Stämpel är något du med högsta sannolikhet finner på fint hasch. Som redan benämnt kommer Svart Afghan genast på minnet. Som sagt är det även oftast på större mängder det stämplas, inte på varje femma (haha).

Så tro inte att du är någon noob för att du inte känner till alla stämplar, det är bara dina vänner som spelar tuffa och kunniga, fråga dom själv nästa gång istället vet-ja!
"Hur såg stämpeln ut då?"
"Vad betyder det då?"
De kommer förmodligen inte att kunna svara på det eller svara med att du är en noob som inte vet det, och där har du ditt svar

Svårt att få tag på? Where have you been, under a rock?
Stämpel finner du på både fint och riktigt skit röka. Nej det stämplas inte på varje 5:a och inte varje hg heller för den delen, men majoriteten av alla batchar har ju i grund och botten fått en "stämpel".
Sen är vissa kakor stämplade och andra inte..
Citera
2012-10-08, 18:20
  #28
Medlem
B420s avatar
Påstod aldrig att det var svårt att få tag på, men låt oss säga att du ringer en av dina kranar, hur ofta blir man erbjuden just hasch? Gräs, Cannabis, weed vad du än vill kalla det förekommer bra mer ofta än vad just hasch gör.

Och ang. stämplarna, jag har inte påstått att de är nollexisterande, bara att de inte finns på varenda femma (som du även beskrev) utan i de stora batcherna.
Citera
2012-10-11, 20:25
  #29
Medlem
En kompis har kommit över ett hyffsat parti med någe där de va ett intryckt märke 9X
Inge guldfärg utan bara som ett tryck. Får köpa när ja slutar jobba om jag vill men är det någon som har någon erfarenhet av något liknande? han själv sa ju förståss att de va riktigt bra men vem fan vill inte säga de när man ska sälja???
Citera
2012-10-12, 10:51
  #30
Medlem
GrovvyZileans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djeeet
Stämplar osv förekommer ju oftast, dock inte ofta vad jag vet om man köper större mängder, dvs hegge och uppåt

När jag och mina polare åkte till Chris för några år sedan och köpte stora mängder vad alla våra hasch/afghan plattor märkta med ett guldankare (Guldstämpel). Så jag skulle säga att det är tvärtom.

Inte så att man får en liten guldstämpel på en 5a direkt.
__________________
Senast redigerad av GrovvyZilean 2012-10-12 kl. 10:54.
Citera
2012-10-12, 13:11
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B420
Cannabis, weed vad du än vill kalla det förekommer bra mer ofta än vad just hasch gör.
Njae. Snarare tvärt om där jag bor iaf.
Citera
2012-10-12, 14:07
  #32
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B420
Påstod aldrig att det var svårt att få tag på, men låt oss säga att du ringer en av dina kranar, hur ofta blir man erbjuden just hasch? Gräs, Cannabis, weed vad du än vill kalla det förekommer bra mer ofta än vad just hasch gör.

Och ang. stämplarna, jag har inte påstått att de är nollexisterande, bara att de inte finns på varenda femma (som du även beskrev) utan i de stora batcherna.

Fan pratar du om, skulle gräs förekomma mer än hash? Då bor du inte i norra europa iaf. Gräset vi har här är mestadels hemodlat, oerhört lite gräs smugglas till norra eurorpa. Men hash, de smugglas det in många ton per år av.
Citera
2012-10-15, 12:10
  #33
Medlem
B420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Fan pratar du om, skulle gräs förekomma mer än hash? Då bor du inte i norra europa iaf. Gräset vi har här är mestadels hemodlat, oerhört lite gräs smugglas till norra eurorpa. Men hash, de smugglas det in många ton per år av.


Hade faktiskt inte den blekaste om bristen för er i norr, jag ber om ursäkt för mitt ovetande och sänder mina djupaste kondoleanser till er
Citera
2012-10-15, 12:34
  #34
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B420
Stämplar är något färskingar gillar att säga för att låta som att de är inbitna. Ärligt talat, hur ofta kommer majoriteten över hasch ens? Lika ofta som media verkar beskriva det? Hah!... Stämpel är något du med högsta sannolikhet finner på fint hasch. Som redan benämnt kommer Svart Afghan genast på minnet. Som sagt är det även oftast på större mängder det stämplas, inte på varje femma (haha).

Så tro inte att du är någon noob för att du inte känner till alla stämplar, det är bara dina vänner som spelar tuffa och kunniga, fråga dom själv nästa gång istället vet-ja!
"Hur såg stämpeln ut då?"
"Vad betyder det då?"
De kommer förmodligen inte att kunna svara på det eller svara med att du är en noob som inte vet det, och där har du ditt svar
Frågar alltid vad det är för stämpel eller vart det kommer ifrån.

Föredrar hasch alla dagar i vecka. Stämpel är det också på det jag röker. Röker alltid samma sort hasch eller varierar med svart någon gång varannan månad(som också har stämpel).

Har nästan som krav att det ska vara stämpel annars vill jag provsmaka. Hur ska jag annars veta vad det är jag köper?
__________________
Senast redigerad av hajamptre 2012-10-15 kl. 12:37.
Citera
2012-10-15, 12:40
  #35
Medlem
jabbadabbadoos avatar
enda stämplar säger är att om du har två eller flera kakor med samma stämpel så är risken stor att det är samma hash i alla kakor Det finns vissa få kända stämplar som säger lite granna om rökat, ifall härstamningen är korrekt.
__________________
Senast redigerad av jabbadabbadoo 2012-10-15 kl. 12:44.
Citera
2012-10-15, 12:42
  #36
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
enda stämplar säger är att om du har två eller flera kakor med samma stämpel så är risken stor att det är samma hash i alla kakor
Ursäkta, va?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback