Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-10-15, 12:45
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajamptre
Ursäkta, va?
säger vice versa
Citera
2012-10-15, 12:53
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Frågar alltid vad det är för stämpel eller vart det kommer ifrån.

Föredrar hasch alla dagar i vecka. Stämpel är det också på det jag röker. Röker alltid samma sort hasch eller varierar med svart någon gång varannan månad(som också har stämpel).

Har nästan som krav att det ska vara stämpel annars vill jag provsmaka. Hur ska jag annars veta vad det är jag köper?

Frågan är väl snarare hur du kan avgöra vad det för hasch bara genom att veta vad det är för stämpel?
Du vet exempelvis vad "A1" innebär?
Citera
2012-10-15, 13:17
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
Frågan är väl snarare hur du kan avgöra vad det för hasch bara genom att veta vad det är för stämpel?
Du vet exempelvis vad "A1" innebär?
För att jag använder mig utav 2 olika kranar och har gjort i alla år. Har smakat på det dom haft att erbjuda och stämpeln är som ett märke av vad du röker? Inte så konstigt att jag redan vet smaken och potensen innan då? Är som att du går och köper öl eller vad som helst?

Nej, A1 har jag inte rökt. Har däremot rökt mycket "AL" och "AM"
Citera
2012-10-15, 13:32
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
För att jag använder mig utav 2 olika kranar och har gjort i alla år. Har smakat på det dom haft att erbjuda och stämpeln är som ett märke av vad du röker? Inte så konstigt att jag redan vet smaken och potensen innan då? Är som att du går och köper öl eller vad som helst?

Nej, A1 har jag inte rökt. Har däremot rökt mycket "AL" och "AM"
ergo du vet endast kvalitet på tidigare erfarenhet. Konstigt duu
Citera
2012-10-15, 14:13
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabbadabbadoo
ergo du vet endast kvalitet på tidigare erfarenhet. Konstigt duu
Vad surrar du om? Är du helt efterbliven eller har du någon idiotisk poäng du försöker bevisa? Jag vet vart det kommer ifrån, hur det smakar och hur bra det är med hjälp utav stämplen. Vad mer behöver du veta? Idiotjävel, sluta sitt och skriv idiotiska inlägg för att få upp din postcount.

Ditt svar nedanför är inte ens lönt att svara på. Inte för att vara den som är den men du är fortfarande en skolpojke så tar din åsikt med en nypa salt, speciellt när du inte kan komma fram till din poäng.
Senast redigerad av hajamptre 2012-10-15 kl. 15:02.
Citera
2012-10-15, 14:54
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Citat:
Vad surrar du om? Är du helt efterbliven eller har du någon idiotisk poäng du försöker bevisa? Jag vet vart det kommer ifrån, hur det smakar och hur bra det är med hjälp utav stämplen. Vad mer behöver du veta? Idiotjävel, sluta sitt och skriv idiotiska inlägg för att få upp din postcount.

Regeln lyder alltså: "Jag vet, för jag säger så".

Din poäng står tydlig.
Jag har nog inget mer att tillägga. Slutordet är ditt.
Citera
2012-10-15, 15:32
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Snarare du som har svårt att bestämma dig om du känner tilll alla stämplar eller om det är dom du tidigare rökt
Citera
2012-10-15, 18:52
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B420
Hade faktiskt inte den blekaste om bristen för er i norr, jag ber om ursäkt för mitt ovetande och sänder mina djupaste kondoleanser till er

Mig gör det inget. Oftast föredrar ja en fin bit hash mot gräs. Gräset tar slut fortare.
Enda tillfället det inte gäller är när gräset är av superb kvalite (oftast nått coolt strainnamn), men kranarna har ju mage att be om 700/5an, så då ger ja hälldre 500/5an för en bit hash som har lika fint rus, eller 400 för en bit standard.
Citera
2012-10-15, 22:23
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Mig gör det inget. Oftast föredrar ja en fin bit hash mot gräs. Gräset tar slut fortare.
Enda tillfället det inte gäller är när gräset är av superb kvalite (oftast nått coolt strainnamn), men kranarna har ju mage att be om 700/5an, så då ger ja hälldre 500/5an för en bit hash som har lika fint rus, eller 400 för en bit standard.
Håller med, gräs bör egentligen vara billigare än hasch eftersom hasch görs på gräs, i och för sig kanske inte i Sverige men ändå.

Jag tyckte det var rätt självklart även som nybörjare/färsking, men ändå fick man betala mer för gräs haha... Sjuk värld vi lever i!

Tänk dig att odla fram ett 1kg bra jävla gräs och göra hasch på allt, som man sedan har för endast eget bruk.

edit: OnTopic: Har aldrig direkt brytt mig om stämplar, alla hektokakor har inte ens en stämpel... Och det vet jag då jag hämtat kilon, då har jag som i flest stämplar fått 5st, alltså en på varje 200g-kaka. Oftast har det handlat om 2 stämplar, en på varje 500g-kaka inlindad i diverse plast & tejp flera tusen varv.
Senast redigerad av lilZer0 2012-10-15 kl. 22:42.
Citera
2012-10-16, 12:18
Medlem
förmodligen han som säljer det, till kranarna menar jag då. hans eget val vad han ska stämpla
Citera
2012-10-16, 14:20
Medlem
jabbadabbadoos avatar
Känns även konstigt att du skall vara så noga på stämplar, när det är vanligt att många kakor blir utan. Överst och underst är vanligast, då stämplarna är till produktion och logistik. Inte till konsumenten.
Citera
2013-04-30, 21:22
Medlem
rangoos avatar
Fick brunt 50g med en stämpel där det stod AS någon som har koll på vad de är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in