2009-10-08, 01:12
Medlem
DonDrapers avatar
Härlig match av RIK mot partillebönderna idag (eller igår). Det finns en underbar entusiasm i hela laget: Lönn, Medina, Suljevic m.fl. är unga spelare som verkligen tar för sig. Fritzon var (som vanligt) grymt bra men resten av Sävehof imponerade verkligen inte på mig. Exempelvis var Emil Berggren helt värdelös.
Hoppas av hela mitt hjärta att RIK kan ta sig till slutspel men det är en lång väg kvar att vandra.
Citera
2009-10-08, 12:01
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonDraper
Härlig match av RIK mot partillebönderna idag (eller igår). Det finns en underbar entusiasm i hela laget: Lönn, Medina, Suljevic m.fl. är unga spelare som verkligen tar för sig. Fritzon var (som vanligt) grymt bra men resten av Sävehof imponerade verkligen inte på mig. Exempelvis var Emil Berggren helt värdelös.
Hoppas av hela mitt hjärta att RIK kan ta sig till slutspel men det är en lång väg kvar att vandra.

Vad hände egentligen i Lisebergshallen igår?
Trodde aldrig att Sävehof skulle åka på pisk
Citera
2009-10-10, 17:33
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Jag tyckte det var svårt att bedömma ifall det var RIK som var bättre än väntat eller Alingsås som var sämre än väntat. Ska bli intressant att se kommande matcher!

Personligen tycker jag att Mikael Johansson kan göra väldigt bra matcher och är ett bra alternativ på V9. Men uppenbarligen måste han ha varit usel, vilket han är lite för ofta, mot Drott. GUIF saknar uppenbarligen en riktig skytt som kan gå upp och bomba in bollen från 12m när anfallsspelet kör ihop sig.

Nu är det faktiskt så att Lindgren är skadad, kan inte skjuta, ändå lyckades man vinna. Bägge kantspelarna är också skapliga målskyttar, lyckas man sätta dem i läge så kan det nog bli en del mål.
GUIF har ju ännu inte luftat Rasmus Båverud, för övrigt bror till Danne i Bajen. Den junisen har en ruggigt bra vänsterslägga och borde nog få chansen på V9 nångång.
Citera
2009-10-10, 17:40
Medlem
Mr Magoos avatar
För övrigt så tror jag att GUIF återigen detta år spelar final i globen. Såg GUIF- Bajen förra söndan ocg GUIF torskade på dåligt försvar. Tverin var riktigt vass och man lyckades sätta stopp för Danne Båverud. GUIF brukar inleda serien lite svagt för att tagga upp ju mer serien pågår.

Till GUIFs nackdel är att nu har motståndarna lärt sig av förra året då GUIF verkligen överraskade med ungdomlig entusiasm och frejdigt spel.

Vill se Zacke och Tverin i landslaget i år!!
Citera
2009-10-11, 00:20
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
För övrigt så tror jag att GUIF återigen detta år spelar final i globen. Såg GUIF- Bajen förra söndan ocg GUIF torskade på dåligt försvar. Tverin var riktigt vass och man lyckades sätta stopp för Danne Båverud. GUIF brukar inleda serien lite svagt för att tagga upp ju mer serien pågår.

Till GUIFs nackdel är att nu har motståndarna lärt sig av förra året då GUIF verkligen överraskade med ungdomlig entusiasm och frejdigt spel.

Vill se Zacke och Tverin i landslaget i år!!
Sorr, menar ju så klart Tholin...My bad!
Citera
2009-10-11, 16:51
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Sorr, menar ju så klart Tholin...My bad!

Är du medveten om vilken konkurrans Tholin har på V6 i landslaget?
Citera
2009-10-11, 20:36
Medlem
Tyvärr så lät Tholin inte spela v6 i landslaget ett tag framöver då Källman och Petersen är lååångt framför honom
Citera
2009-10-22, 22:36
Medlem
Dark_Ganons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenen
Tyvärr så lät Tholin inte spela v6 i landslaget ett tag framöver då Källman och Petersen är lååångt framför honom

Helt rätt.

Fast på andra kanten så stor dörren öppen för herr Zacke, frågan är inte om där, utan när han tar en plats.
Citera
2009-10-29, 11:58
Medlem
Super Cup TV4 Sport idag: 18.10 Danmark - Sverige och 20.25 Tyskland - Norge

Äntligen så äre landskamper igen!
Citera
2009-10-29, 12:35
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenen
Super Cup TV4 Sport idag: 18.10 Danmark - Sverige och 20.25 Tyskland - Norge

Äntligen så äre landskamper igen!

Ja, det ska bli kanonkul att följa tre matcher på tre dagar!
Läste att Sverige mötte Nordhorn i en träningsmatch i förrgår och vann med 43-29
Citera
2009-10-29, 14:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Ja, det ska bli kanonkul att följa tre matcher på tre dagar!
Läste att Sverige mötte Nordhorn i en träningsmatch i förrgår och vann med 43-29

Fan vad de vräkte in mål, lovande! Flera tunga pjäser borta nu visserligen, särskilt Larholm och Kim A. svåra att ersätta, men Sveriges handbollsherrar följer man ju alltid med förväntan på kämpainsatser och bra spel:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article5906853.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article6033378.ab
Senast redigerad av Ezzelino 2009-10-29 kl. 14:35.
Citera
2009-10-29, 18:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Tyvärr lite tungt för Stenbäcken och Bliznac på vänsterniopositionen under första halvlek mot Danmark...men ledning med ett mål. Doder och Nicklas Ekberg riktigt pigga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in