2009-09-20, 18:41
Medlem
effses avatar
Ett bra lag vinner även om dom spelar dåligt...

Jaja, härligt med premiärvinst. Härligt att se Iveland och Bernardsson ta för sig. Bliznac går självklart in och avgör efter en totalröten insats. Försvarsspelet var otroligt skakigt, någon måste in och ta initiativ á la Gus. Det kommer väl med tiden.

Roligt att se Jonatan Bergs anfallsspel, mr 100%! Härligt av Kappelin att ta 4 straffar!

På pappret har Alingsås en fantastisk trupp. Lite osamspelt, men det kommer allt eftersom.

Bådar för en härlig säsong med CL-spel och elitserien.
Citera
2009-09-22, 13:55
Medlem
Nokias avatar
Tyckte RIK var bättre än vad jag trodde. Med lite skärpa på Nacor, mer speltid på Petter, och nu senast att Pettersson kommer tillbaka, så kan man allt ta ett par skalper. Laget spelar ju helt utan press, vilket Wislander rutinerat sett till, och har spelare som ständigt utvecklas. Tror Arnesson kan ta ytterliggare ett steg, samtidigt som Lönn bör blomma ut med så mycket speltid som han lär få.

Alingsås var väl som väntat. Gjorde ingen stormatch, men vann komfortabelt och kändes aldrig riktigt hotade. Blir ju garanterat top-3 för laget, hur försiktig Wedberg än vill vara.

Drott - Guif hade varit intressant att se. Då Jilsén "fantastiska" matchanalyser ännu inte behaga visas ännu, samtidigt som eskilstuna-pressen endast skriver en bråkdel om matcherna vid Guif-förlust jämfört med vinst, är informationen om vad som hände knapphändig. Men de jag snackat med har talat om dåligt anfallsspel i Guif, främst från V)-position, samt bra målvakts/försvarsspel från Drott. Kan inte tänka mig att detta var så signifikativt för årets säsong för något av lagen. Visst, V9 är Guifs problem, sålänge Tverin är skadad och Robin måste spela H9a, men laget är tillräckligt starkt ändå för att komma runt 4-5 plats. (Varför inte köra Robin V9, Zacke H9, och slänga in någon vänsterhänt junis på H6? Zacke måste väl ha utvecklat sitt försvarsspel så han kan lira 2:a?)
Drott kommer säkert vara ruggiga bakåt, uppstyrt av Tubbi, men vem ska göra målen framåt? En skada på Lindgren och det känns riktigt riktigt jobbigt.

Tänkte skriva lite om Allsvenskan också, men ovanstående blev så jävla långt att det får vänta!
Citera
2009-09-22, 15:59
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Tyckte RIK var bättre än vad jag trodde. Med lite skärpa på Nacor, mer speltid på Petter, och nu senast att Pettersson kommer tillbaka, så kan man allt ta ett par skalper. Laget spelar ju helt utan press, vilket Wislander rutinerat sett till, och har spelare som ständigt utvecklas. Tror Arnesson kan ta ytterliggare ett steg, samtidigt som Lönn bör blomma ut med så mycket speltid som han lär få.

Alingsås var väl som väntat. Gjorde ingen stormatch, men vann komfortabelt och kändes aldrig riktigt hotade. Blir ju garanterat top-3 för laget, hur försiktig Wedberg än vill vara.

Drott - Guif hade varit intressant att se. Då Jilsén "fantastiska" matchanalyser ännu inte behaga visas ännu, samtidigt som eskilstuna-pressen endast skriver en bråkdel om matcherna vid Guif-förlust jämfört med vinst, är informationen om vad som hände knapphändig. Men de jag snackat med har talat om dåligt anfallsspel i Guif, främst från V)-position, samt bra målvakts/försvarsspel från Drott. Kan inte tänka mig att detta var så signifikativt för årets säsong för något av lagen. Visst, V9 är Guifs problem, sålänge Tverin är skadad och Robin måste spela H9a, men laget är tillräckligt starkt ändå för att komma runt 4-5 plats. (Varför inte köra Robin V9, Zacke H9, och slänga in någon vänsterhänt junis på H6? Zacke måste väl ha utvecklat sitt försvarsspel så han kan lira 2:a?)
Drott kommer säkert vara ruggiga bakåt, uppstyrt av Tubbi, men vem ska göra målen framåt? En skada på Lindgren och det känns riktigt riktigt jobbigt.

Tänkte skriva lite om Allsvenskan också, men ovanstående blev så jävla långt att det får vänta!

Jag tyckte det var svårt att bedömma ifall det var RIK som var bättre än väntat eller Alingsås som var sämre än väntat. Ska bli intressant att se kommande matcher!

Personligen tycker jag att Mikael Johansson kan göra väldigt bra matcher och är ett bra alternativ på V9. Men uppenbarligen måste han ha varit usel, vilket han är lite för ofta, mot Drott. GUIF saknar uppenbarligen en riktig skytt som kan gå upp och bomba in bollen från 12m när anfallsspelet kör ihop sig.

Nu är det faktiskt så att Lindgren är skadad, kan inte skjuta, ändå lyckades man vinna. Bägge kantspelarna är också skapliga målskyttar, lyckas man sätta dem i läge så kan det nog bli en del mål.
Citera
2009-09-26, 22:30
Medlem
Citat:

Intressanta tankar. Zacke är enligt mig lite kort för att spela två.
Citera
2009-09-27, 11:55
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av char

Intressanta tankar. Zacke är enligt mig lite kort för att spela två.
Jo, men är inte Robin lika lång/kort?
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Jag tyckte det var svårt att bedömma ifall det var RIK som var bättre än väntat eller Alingsås som var sämre än väntat. Ska bli intressant att se kommande matcher!

Personligen tycker jag att Mikael Johansson kan göra väldigt bra matcher och är ett bra alternativ på V9. Men uppenbarligen måste han ha varit usel, vilket han är lite för ofta, mot Drott. GUIF saknar uppenbarligen en riktig skytt som kan gå upp och bomba in bollen från 12m när anfallsspelet kör ihop sig.

Nu är det faktiskt så att Lindgren är skadad, kan inte skjuta, ändå lyckades man vinna. Bägge kantspelarna är också skapliga målskyttar, lyckas man sätta dem i läge så kan det nog bli en del mål.
Ja Lövgren och Bystedt ja. Känns väl skapliga, men inte topp i Elitserien alls enligt mitt tycke. Men du har rätt, det är väl de som säkerligen kommer stå för målen.

Intressanta matcher idag. Synd att inget sänds (väl?).
Citera
2009-09-27, 12:37
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Jo, men är inte Robin lika lång/kort?

Ja Lövgren och Bystedt ja. Känns väl skapliga, men inte topp i Elitserien alls enligt mitt tycke. Men du har rätt, det är väl de som säkerligen kommer stå för målen.

Intressanta matcher idag. Synd att inget sänds (väl?).

Nä, Robin är hela en centimeter längre

Jag tycker att det går att spela 2:a trots att man är 177-178cm, men det krävs att man har alternativ om motståndarna kan utnyttja ens korthet. Dessutom kanske det blir lite väl klent om bägge 2: orna är så pass korta.

Kanske inte topp i Elitserien, men jag tror bägge kan ytterliggare något kliv om de får bollar att jobba med. Men du har rätt i att Drott saknar spetskompetens, men det kan också vara en fördel då alla vet att de måste prestera och kan inte förlita sig på någon annan.

Skön start på Allsvenskan för Trelleborg, 2 segrar trots att spelet inte har stämt till fullo. Omgång 4 och 5 blir intressanta med först Ystad hemma sen Aranäs borta.

När kommer dina tankar kring Allsvenskan Nokia?
Citera
2009-09-27, 20:47
Medlem
effses avatar
Strykebesked av Alingsås, slår Lindesberg borta (vi som hade sånna problem mot dem i slutspelet). Såg inte matchen, har ingen koll på målskyttar.

Menmen, bra säsongsinledning helt klart!
Citera
2009-10-03, 13:50
Moderator
Dretskols avatar
Dålig aktivitet i tråden!
Redbergslid imponerar så här långt i elitserien, trodde de skulle vara poänglösa efter tre omgångar.
Och vad har egentligen hänt med Drott? Obesegrade efter 3 omgångar, vem kunde tro det?

Vad tror ni om kvällen CL-match?
Med Alingsås-hjärta hoppas man såklart, själv är jag realistisk och tippar att Hamburg vinner med 34-22
Citera
2009-10-03, 14:59
Medlem
mbois avatar
Tror inte Alingsås kommer ha någon större chans på Hamburg, kommer nog krävas en hyfsat stor insats för att ens kunna vara nära att rubba HSV.
35-25 till Hamburg
Senast redigerad av mboi 2009-10-03 kl. 15:01.
Citera
2009-10-03, 16:37
Moderator
Dretskols avatar
Nyss läst att Hamburg kommer till start utan stjärnorna Pascal Hens och Bertrand Gille.
Citera
2009-10-03, 16:39
Medlem
effses avatar
Jag tror att Johan Petersson kommer göra en jättematch idag, har bara en sådan magkänsla. Annars ska inte detta gå vägen, förhoppningsvis underskattning av Hamburg så att siffrorna inte drar iväg för mycket.

33-26 kanske? (Hur fan kan man tippa ett handbollsresultat?)
Citera
2009-10-03, 18:29
Medlem
effses avatar
33-26 visade sig inte vara så åthelvete, men bra jobbat mboi ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in