Liksom Sävehof har Kadetten en vinst och tre förluster hitintills - en seger för Sävehof öppnar för en plats i åttondelsfinal.
Klart man kan hoppas. Schaffhausen är av samma kaliber (kanske snäppet bättre) än Bosna Sarajevo. Sävehof har helt klart chansen på hemmaplan. Returmötet blir desto tuffare.
Jag tror faktiskt att Sävehof vinner kvällens match. Det vore riktigt skoj för fortsättningen..
Jag är så otroligt imponerad av Sävehof. 31-25 mot Schaffhausen är lite smått sensationellt.
Forsberg i målet var rena monstret idag, precis som Fridén.
Ska bli sjukt kul att följa fortsättningen nu. I mina våtaste drömmar går Sävehof vidare från gruppen.
Jag är så otroligt imponerad av Sävehof. 31-25 mot Schaffhausen är lite smått sensationellt.
Forsberg i målet var rena monstret idag, precis som Fridén.
Ska bli sjukt kul att följa fortsättningen nu. I mina våtaste drömmar går Sävehof vidare från gruppen.
Jag tror att Sävehof tar fjärdeplatsen till slut nu, det kanske blir målskillnad mot Schaffhausen. Förutom de du nämnde var Apelgren och Schefvert riktigt bra i avgörande lägen. Men framför allt ett härligt driv i hela laget. Trots att den dominante niometersskytten Emil Berggren mest satt på bänken en solklar seger i CL- imponerande.
Knappt två veckor kvar till Dam-VM. Någon som har koll på damerna, hur är formen? Linnea Torstensson har varit skadad i över två månader och gjorde comeback nyligen. Har Johanna Ahlm tillfrisknat från sina skador?
Rött kort på både Bladh och Nielsen efter 13 minuter idag, pga "målvaktskontakt utanför målområdet"-regeln.
I Bladhs fall blir det ju solklart då det var riktigt vårdslöst, och även om det var solklart på Nielsen med om man följer regelboken, så kan jag inte undgå att känna att det kändes jävligt töntigt.
MEN iofs, hade man inte tagit Nielsen i förstaläget, hade det såklart kunnat argumenterats för att man skulle varit konsekvent och inte ta Bladh.
Som sagt, knepig regel.
Rött kort på både Bladh och Nielsen efter 13 minuter idag, pga "målvaktskontakt utanför målområdet"-regeln.
I Bladhs fall blir det ju solklart då det var riktigt vårdslöst, och även om det var solklart på Nielsen med om man följer regelboken, så kan jag inte undgå att känna att det kändes jävligt töntigt.
MEN iofs, hade man inte tagit Nielsen i förstaläget, hade det såklart kunnat argumenterats för att man skulle varit konsekvent och inte ta Bladh.
Som sagt, knepig regel.
Nielsens röda kort var onekligen tuff, men domarna måste gå efter regelboken och där är reglerna glasklara. Sköna sekvenser dock
Såg förresten att TV10 sände matchen mellan Chambery och Zagreb. Är det första gången de visar matcher där inte Sävehof spelar? får nästan dåligt samvete när jag missar bra handboll på TV..
Ett litet tips till er som vill se bra handboll. här har ni matchen mellan AG Köpenhamn - Montpellier.
Matchen är några veckor gammal. AG spelar helt otroligt bra, speciellt första halvleken. Niklas Ekberg har lekstuga bl.a
Flera matcher går att följa i kvällens Elitserieomgång
Caperiotumba - Alingsås sänds på Handbollskanalen (kostar 30:-)
Aranäs - Kristianstad sänds på SvenskaSpel (spelkort krävs)
Redbergslid - GUIF sänds på Ekuriren, kostar gratis.
Imorgon Kl. 20.25 sänder TV10 Sävehofs match i Champions League. Dom möter Schaffhausen på bortaplan. En seger där och Sävehof tar sig med all sannolikhet vidare från gruppen