2009-09-02, 09:55
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Främsta(och ända?) utmanare till slutspelsplatserna tror jag blir Skövde, som jag inte har en susning om var de står i dagsläget. Förra säsongen hade de ett bra och effektivt omställningsspel, något som de nya tränarna tänker plocka bort!?

Var och såg en träningsmatch, och intrycket jag fick från Skövde var inte något att hänga i granen.
Jag tror att de slutar som förra säsongen, precis utanför slutspelsplats.
Citera
2009-09-02, 11:20
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Var och såg en träningsmatch, och intrycket jag fick från Skövde var inte något att hänga i granen.

Då är vi eniga!

Tycker faktiskt att det känns som att det är hyfsat klart var alla lag kommer att hamna på ett ungefär. Men likväl så kommer säkert skador, inkompetenta tränare m.m. göra att man till slut inte får många rätt
Citera
2009-09-02, 23:37
Medlem
bluetramps avatar
Citat:

Känns som Skövde skulle bytt spår helt efter att Blombäck sluta som tränare och inte låtit hans lärjunge Scneider ta över tillsammans med snälle Peter Johansson. Vet att Ljubo svek, men varför bytte man ej spår när läge fanns ?
Citera
2009-09-04, 21:03
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Handbollsklassikern Heim går i graven

Citat:
Den klassiska handbollsklubben IK Heim
lägger ner verksamheten. Samarbets-
klubben Mölndal tar över Heims plats
i divsion 2, enligt Göteborgs-Posten.

-Jag har varit med som ledare i 35 år,
och så får jag uppleva en sådan här
grej. Besvikelsen är stor, säger Kurt
Lindberg, sportansvarig i klubben.

Heim bildades i Göteborg 1923. Mellan
1950 och 1983 tog klubben sju SM-guld.
Profiler som Claes Hellgren, Per
Carlén, Björn Jilsén, Per Jilsén och
Ingemar Linnéll har spelat i klubben.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=515343

Sorgligt besked, ur led är tiden.
Citera
2009-09-11, 20:28
Medlem
Mr.Walkers avatar
Citat:
HEH alltså? Det var som fan!
Låter som en enda kraftig orgasm av handbollsgodis 09/10. Jag längtar

http://www.idrottensaffarer.se/kategori/taggar/livewebb-tv
Svt och TV4 Sport vardera sänder ett 20-tal matcher från Elitserien, slutspelet och SM-finalerna.
Dessutom sänds det matcher på ”Handbollskanalen” på HEH:s hemsida heh.nu. Kommande säsong blir det bilder från ett 80-tal matcher. Säsongen 2010-11 blir det c:a 120 matcher och säsongen 2011-12 skall samtliga elitseriematcher kunna ses direkt antingen på TV eller på webben.
Citera
2009-09-16, 11:42
Medlem
Brottardockans avatar
Ikväll drar allsvenskan igång!

Svenska spel har även släppt sina odds för Elitserien och Allsvenskan, en del underliga odds tycker jag.

Bland annat så har de Hallby som tvåa i Allsvenskan efter Aranäs, som givetvis är storfavorit oddsmässigt.

Alla ni som hade tänkt tippa Hallby som seriesegrare, vänta tills ikväll när de sitter i bussen hem och precis har fått stryk med en 7-8 bollar av tonåringarna från Trelleborg Då får ni säkert lite bättre odds
Senast redigerad av Brottardockan 2009-09-16 kl. 12:00.
Citera
2009-09-16, 12:50
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ikväll drar allsvenskan igång!

Svenska spel har även släppt sina odds för Elitserien och Allsvenskan, en del underliga odds tycker jag.

Bland annat så har de Hallby som tvåa i Allsvenskan efter Aranäs, som givetvis är storfavorit oddsmässigt.

Alla ni som hade tänkt tippa Hallby som seriesegrare, vänta tills ikväll när de sitter i bussen hem och precis har fått stryk med en 7-8 bollar av tonåringarna från Trelleborg Då får ni säkert lite bättre odds
Jävligt skumt av Svenska Spel. Samtidigt är Trelleborg favorit i dagens match enligt bolagen, vilket jag tycker rimmar illa då Trelleborg troligtvis inte kommer vara med i den yttersta toppen.
Vad tror du om Trelleborg i år? Hur har försäsongen sett ut?
Citera
2009-09-16, 14:34
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Jävligt skumt av Svenska Spel. Samtidigt är Trelleborg favorit i dagens match enligt bolagen, vilket jag tycker rimmar illa då Trelleborg troligtvis inte kommer vara med i den yttersta toppen.

Jag är oerhört förväntansfull inför säsongen. Tycker det råder ett härligt lugn i och kring laget, man har satsat ungt(troligtvis för ungt), man pratar inte om att återvända direkt (3-årsplan) och det verkar som att alla drar åt samma håll.

Träningsspelandet tycker jag har gått bra, man har slagit både Kristianstad och OV (x2) på försäsongen. Men även haft bra perioder i matcherna mot övriga elitlag. I genrepet mot Lugi ledde man länge.

Så Trelleborgs högstanivå tvivlar jag inte ett ögonblick på, problemet är hur man kommer hantera skador och motgångar. Bristen på rutin (äldsta spelaren 22, medelålder under 20) kommer nog tyvärr märkas i de matcher där spelet inte stämmer. Bra och rutinerade lag kan vinna trots att de spelar dåligt/på halvfart, det får nog Trelleborg svårt för att göra.

Hur kommer det gå då? Ingen aning

Men om jag tippar med lite hjärna och lite hjärta så säger jag 4:a.

Givetvis så slängde jag trots detta in en hundring på Trelelborg som seriesegrare till 15ggr pengarna
Citera
2009-09-16, 14:38
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nokia

Angående Hallby så tittade jag runt lite och såg att de faktiskt hade gjort en del väldigt imponerande resultat på försäsongen. Vilket jag inte förstår då de har tappat två av sina bättre spelare till Elitserielag utan att göra några spektakulära värvningar. Den som lever får se.

EDIT: Ladbrokes ger 21ggr pengarna på Hallby som seriesegrare, enorm skillnad.
Senast redigerad av Brottardockan 2009-09-16 kl. 15:11.
Citera
2009-09-16, 16:25
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Angående Hallby så tittade jag runt lite och såg att de faktiskt hade gjort en del väldigt imponerande resultat på försäsongen. Vilket jag inte förstår då de har tappat två av sina bättre spelare till Elitserielag utan att göra några spektakulära värvningar. Den som lever får se.

EDIT: Ladbrokes ger 21ggr pengarna på Hallby som seriesegrare, enorm skillnad.

Såg precis att de värvat Skillhammar från GUIF. Så svenska spel kanske inte är helt ute och cyklar ändå, blir i vart fall jävligt jämnt bakom Aranäs.
Citera
2009-09-17, 16:40
Medlem
Mr.Walkers avatar
webbsändningarna

http://www.livehandboll.se/LiveWebbTVPresentation.aspx?AspxAutoDetectCookieSu pport=1
Citera
2009-09-20, 13:51
Moderator
Dretskols avatar
Nej, nu är det dags att bli aktiv i den här tråden igen. Elitseriepremiär idag och mitt kära Alingsås möter RIK. Solklart att AHK tar hem det, ska dock bli spännande att följa RIK's unga lag.

Vill ni se matchen så sänds den live på livehandboll
http://livehandboll.se/

Mitt tips: hemmaseger med 34-23

Angående Guif-Drott känns det också som att en hemmaseger är ganska solklar. Har inte haft någon vidare koll på hur lagen gjort ifrån sig på försäsongen, tippar på magkänsla och säger 31-26 till Guif.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in