Citat:
Ursprungligen postat av Nokia
Jävligt skumt av Svenska Spel. Samtidigt är Trelleborg favorit i dagens match enligt bolagen, vilket jag tycker rimmar illa då Trelleborg troligtvis inte kommer vara med i den yttersta toppen.
Vad tror du om Trelleborg i år? Hur har försäsongen sett ut?
Jag är oerhört förväntansfull inför säsongen. Tycker det råder ett härligt lugn i och kring laget, man har satsat ungt(troligtvis för ungt), man pratar inte om att återvända direkt (3-årsplan) och det verkar som att alla drar åt samma håll.
Träningsspelandet tycker jag har gått bra, man har slagit både Kristianstad och OV (x2) på försäsongen. Men även haft bra perioder i matcherna mot övriga elitlag. I genrepet mot Lugi ledde man länge.
Så Trelleborgs högstanivå tvivlar jag inte ett ögonblick på, problemet är hur man kommer hantera skador och motgångar. Bristen på rutin (äldsta spelaren 22, medelålder under 20) kommer nog tyvärr märkas i de matcher där spelet inte stämmer. Bra och rutinerade lag kan vinna trots att de spelar dåligt/på halvfart, det får nog Trelleborg svårt för att göra.
Hur kommer det gå då? Ingen aning
Men om jag tippar med lite hjärna och lite hjärta så säger jag 4:a.
Givetvis så slängde jag trots detta in en hundring på Trelelborg som seriesegrare till 15ggr pengarna