2011-09-04, 16:28
Moderator
Dretskols avatar
Sävehof klara för champions league efter seger mot Minsk med 33-32.
Mycket positivt för svensk handboll.

Emil Berggren visar upp gamla RIK-takter och han kommer bli ruskigt farlig i år.
Citera
2011-09-06, 22:55
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Sävehof klara för champions league efter seger mot Minsk med 33-32.
Mycket positivt för svensk handboll.

Emil Berggren visar upp gamla RIK-takter och han kommer bli ruskigt farlig i år.

Starkt jobbat! Fast jag blev lite förvånad när jag hörde det, trodde de skulle tappa mycket iår. Missade tyvärr matcherna, var Sävehof bra eller motståndet dåligt?

Vad tror vi om Elitserien då? Jag tycker det ska bli ett förbannat intressant år med flera lag med relativt stor spelaromsättning. Alingsås och Guif känns som de som borde ligga i toppen va....?
Citera
2011-09-11, 14:36
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Starkt jobbat! Fast jag blev lite förvånad när jag hörde det, trodde de skulle tappa mycket iår. Missade tyvärr matcherna, var Sävehof bra eller motståndet dåligt?

Vad tror vi om Elitserien då? Jag tycker det ska bli ett förbannat intressant år med flera lag med relativt stor spelaromsättning. Alingsås och Guif känns som de som borde ligga i toppen va....?

Jag såg bara den avgörande matchen mot Minsk och som lag var vitryssarna bättre, tycker jag. Emil Berggren låg bakom det mesta i Sävehof och utan honom hade det blivit en klar förlust. Kul att dom får möta bl.a Barcelona och Zagreb i gruppspelet.

Elitserien? jo, Sävehof och Guif kommer spela om förstaplatsen i serien och troligtvis möts dom även i finalen. Alingsås utmanar..
Jag vill varna extra för IFK Skövde och RIK. Kom ihåg var ni läste det först...

Vad tror du själv?
Citera
2011-09-15, 08:27
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Jag såg bara den avgörande matchen mot Minsk och som lag var vitryssarna bättre, tycker jag. Emil Berggren låg bakom det mesta i Sävehof och utan honom hade det blivit en klar förlust. Kul att dom får möta bl.a Barcelona och Zagreb i gruppspelet.

Elitserien? jo, Sävehof och Guif kommer spela om förstaplatsen i serien och troligtvis möts dom även i finalen. Alingsås utmanar..
Jag vill varna extra för IFK Skövde och RIK. Kom ihåg var ni läste det först...

Vad tror du själv?

Jag hoppas det går bra för Skövde kan nog bli fjärdeplats om det går bra. Spännande nyförvärv i Warne och Wremer.Tyvärr har ju Lake gått och skadat sig, hade kunnat vara spännande niometersuppställning med Warne, Lake och Forsmoo.
Citera
2011-09-29, 07:49
Medlem
Ezzelinos avatar
Sävehof gjorde det bra som kvalade in till Champions League igen. Vänsterkantsspringaren Emil Berggren gjorde nio mål i avslutande kvalmatchen, uddamålsseger mot Dinamo Minsk. I afton börjar gruppspelet, TV 10 sänder kl. 17.55. Svår grupp, det kan bli knepigt att ens ta någon poäng för svenskarna under de tio matcher de ska spela. Borta mot Zagreb i afton:

http://www.ehfcl.com/men/2011-12/article/14214/Raise+the+curtain!

Citat:
Group A

Croatia Osiguranje Zagreb (CRO) vs. IK Sävehof (SWE)
Thursday, 18:00 hrs (local time)

The Croatian champions are clear favourites in this game, not only because of their strength at home. The Swedish champions who only won one match in last season’s Group Phase, qualified as winner of the Qualification Tournament in Vienna. Due to their individual class and international experience Zagreb should take this first hurdle.

FC Barcelona Intersport (ESP) vs. Chambery Savoie (FRA)
Saturday, 16:15 hrs (local time)

The defending champions start on home ground, but they are aware of their first opponents: Last season Barcelona were beaten in Chambery, but took the points at the Palau Blaugrana. As their arena is something like a fortress, the Catalans are in the favoured position, but Chambery showed some strong performances during the preparation.

HC Bosna BH Gas Sarajevo (BIH) vs. Kadetten Schaffhausen (SUI)

Saturday, 19:00 hrs (local time)

Right at the start of the Group Phase this game could have a pre-decisive meaning for the rest of the competition. Bosna and Kadetten fight for the ticket to the Last 16 and every point counts due to their strong opponents like Barcelona, Zagreb or Chambery. Traditionally Bosna is much stronger at home, but Kadetten, who have lost some key players, showed last season that they have improved in away matches– so a close game can be expected.
Citera
2011-09-30, 12:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Emil Berggren är förstås vänsternia och inte vänstersexa. En sevärd mönsterbrytare och duktig skytt som dock kanske skulle må bra av att bli en sex-åtta kilo lättare. Sävehofs Fritzon borde nog tappa tio-tolv kilo.

26-30 mot Zagreb var en hyfsad insats. Berggren fick nöja sig med fyra mål. Balic gjorde inte ett enda mål för Zagreb, matchades inte särskilt hårt heller.

http://www.ehfcl.com/men/2011-12/match/2/023/Croatia+Osiguranje+Zagreb+-+IK+S%C3%A4vehof
Citera
2011-09-30, 15:49
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Emil Berggren är förstås vänsternia och inte vänstersexa. En sevärd mönsterbrytare och duktig skytt som dock kanske skulle må bra av att bli en sex-åtta kilo lättare. Sävehofs Fritzon borde nog tappa tio-tolv kilo.

26-30 mot Zagreb var en hyfsad insats. Berggren fick nöja sig med fyra mål. Balic gjorde inte ett enda mål för Zagreb, matchades inte särskilt hårt heller.

http://www.ehfcl.com/men/2011-12/match/2/023/Croatia+Osiguranje+Zagreb+-+IK+S%C3%A4vehof

26-30 mot Zagreb är en mycket bra insats. Matchen i sig var å andra sidan aldrig riktigt spännande. Zagreb lade i en extra växel varje gång Sävehof närmade sig.

Viktor Ottosson är en spännande spelare förresten. Kul att han höll Robert Johansson på bänken hela matchen igår. Är Robert skadad kanske?

Fredrik Larsson är som en påse Gott & Blandat. Hur många tekniska fel hade han igår?
Förstår inte varför man slänger in Tobias Johansson på högernio. Så mycket bättre det hade varit att spela Apelgren där, som i alla fall utgör ett hot.

Håller med dig om att Berggren ser lite tung ut. Han skulle troligtvis må bra av att tappa några kilon. Men vad vore Fritzon utan sina pannor?
Citera
2011-10-03, 17:42
Medlem
Vad tror ni om dagens match Sävehof - Guif?
Citera
2011-10-03, 18:19
Medlem
karamellpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ween
Vad tror ni om dagens match Sävehof - Guif?

Vet aldrig med sävehof, men blir nog vinst.
Citera
2011-10-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Vet aldrig med sävehof, men blir nog vinst.

Vinst för vem?

Hoppas själv på Sävehof då jag har pengar på dom, hehe.
Citera
2011-10-09, 18:51
Moderator
Dretskols avatar
Sävehof gör det riktigt bra i årets upplaga av champions league. Idag förlorade man "bara" med 30-33 mot franska laget Chambery, som väl får räknas som bästa franska lag efter Montpellier.

I år känns det som om att man inte längre är med bara för att se och lära. Nu spelar man med stort självförtroende och emellanåt väldigt respektlöst. Jag gillar verkligen vad jag ser och fortsätter man så här kommer man plocka en hel del poäng i Partillebohallen/Skandinavium

Viktor Ottosson gillar jag skarpt. Han är en man för landslaget inom några år, det är jag alldeles övertygad om.

Den största positiva överraskningen är Sävehofs anfallspel. Att dom kan spela försvar är ingen nyhet. Kan bara Emil Berggren skjuta med lite mindre marginal så kommer Sävehof ta poäng mot Chambery i hemmamötet.
Citera
2011-10-20, 21:24
Medlem
Carrickos avatar
Stark seger mor Sarajevo idag. Såg bara brottstycken av matchen men att bara släppa in 20 baljor tyder på bra försvarsspel. Lite förvånande att de presterar så pass bra efter att ha tappat både Stenbäcken och Jakobsson. Imponerande faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in