2009-02-02, 11:42
Medlem
Shuyins avatar
Kul att man hade rätt land som vinnare i början på turneringen. Det märktes att de klassiska "Balkan spelet" kom fram på slutet och då spelade fransmännen av matchen, dock så har man ju en jugge i laget också - Karabatic som var värdelös i första.
Citera
2009-02-02, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Men oj vad märkligt att det skrivs om Svenska framgångar i
Svenska tidningar och forum. Om det inte passar finns det
med stor sannolikhet något Juggeforum där Balkanslöddret kan klia
varandras ryggar.

På detta forumet är givetvis Sverige i fokus.

Men varför klagar du på att de är tysta då?

Och jag är inte från Balkan
Citera
2009-02-02, 12:26
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Men varför klagar du på att de är tysta då?

För att hela forumet hade svämmat över av Juggar om Kroatien vunnit.
Som hade förkunnat sitt genuina intresse för handboll.

Citat:
Och jag är inte från Balkan

Det märks inte.
Citera
2009-02-02, 12:55
Bannlyst
Citat:
Mr. Europee ni är inget annat än balkaneser. Oavsett hur mycket ni vill det eller inte.

Citera mig där jag säger att Kroatien inte är geografiskt en del av Balkan. Snälla !

Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Så här ett par timmar, och många öl, efter matchen så är jag fortfarande lite besviken på ett par saker:

1. Publiken, kasta in saker på plan är ALDRIG okej. Oavsett var man är eller vad som har hänt, lägg av med sån skit eller lägg VM på andra ställen.

2. Vori, turneringens bästa spelare i mina ögon, kommer inte alls upp i normal nivå och skämmer ut sig i samband med utvisningen. Synd.

3. Tempot, framförallt Kroatien gjorde allt de kunde för att dra ner tempot. Gillas inte!

4. Blir lite rädd när jag tänker på hur överlägsna Frankrike egentligen är, de har inte haft ett fungerande anfallsspel(samspelet) på hela turneringen och vinner trots det ganska komfortabelt. En final där två av de största stjärnorna(Abalo och Karabatic) dessutom underpresterar.

http://www.heh.nu/Articles.aspx?id=17057

All Star Team är som vanligt inte helt bra, jag håller med på 5 av 7 platser. På V9 tycker jag att de är katastrofalt dåligt att ge priset till Lackovic, för det första så har han spelat mindre än halva turneringen(4,5 av 10h). Dessutom har han inte ens 50 i skottprocent, gjort få mål och är ingen försvarsgigant. Hade inte VM gått i Kroatien så hade han aldrig kommit med tror jag. Det är iofs ingen som har dominerat på den positionen men jag hade nog valt Ilic eller Narcisse. På H9 har jag inte så bra koll, men jag tycker inte att man kan låta bli att ta med Lazarov, p.g.a. hans fantastiska målskörd.

Någon som håller med? Eller mer troligt, tycker jag har helt fel? :P

Du har många bra synpunkter.

1. Ja, det aldrig okej att kasta in saker. Dock undrar jag över varför JAG aldrig fick se något ? Hade grejer "haglat in" så som Ekwall rapporterade så hade det väl varit mycket mer saker och ting inne på planen. Var kastar man grejerna om de inte fanns på planen ?
Har försökt hitta foto där någonting syns, men inte lyckats än. Återkommer ifall jag hittar någon.

2. Vori har förtjänat MVP, men mot tufft franskt försvar och lite "ohjälp" från domarna så kunde han inte göra mycket mer.
Hans drag var väl inte så farligt, även om det av objektiva anses vara "skämmigt".
Jag citerar bara en skadad spelare i kroatiska studion "Jag är bara ledsen att han inte träffade det svinet, för han förtjänade det".

3. Ja, tempot var faktiskt lite av en besvikelse men två av världens bästa lag/försvar möts och då är det inte så lätt att i varje anfall bryta igenom. Många avbrott och tufft spel bidrog till allt det där.
Sen att de har spelat i princip 10 matcher på 2 veckor är också kanske en avgörande faktor.

4. Tycker faktiskt inte alls att Frankrike är överlägset. Du pratar om Karabatic och Abalo som inte kom igång. Vad var det då med Vori, Balic, Metlicic och Duvnjak ? Det var helt enkelt en svår och tuff final som var taktiskt underordnad och då kom inte de riktiga "showmen" igång.
Så är det i princip i varje sport när det kommer till viktiga avgörande moment. Kolla VM i fotboll. Det är verkligen inte ofta en spelare leker runt på plan så som man kan ibland göra under gruppspelsfasen.
Citera
2009-02-02, 14:09
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus
Citera mig där jag säger att Kroatien inte är geografiskt en del av Balkan. Snälla !

Du har många bra synpunkter.

1. Ja, det aldrig okej att kasta in saker. Dock undrar jag över varför JAG aldrig fick se något ? Hade grejer "haglat in" så som Ekwall rapporterade så hade det väl varit mycket mer saker och ting inne på planen. Var kastar man grejerna om de inte fanns på planen ?
Har försökt hitta foto där någonting syns, men inte lyckats än. Återkommer ifall jag hittar någon.

2. Vori har förtjänat MVP, men mot tufft franskt försvar och lite "ohjälp" från domarna så kunde han inte göra mycket mer.
Hans drag var väl inte så farligt, även om det av objektiva anses vara "skämmigt".
Jag citerar bara en skadad spelare i kroatiska studion "Jag är bara ledsen att han inte träffade det svinet, för han förtjänade det".

3. Ja, tempot var faktiskt lite av en besvikelse men två av världens bästa lag/försvar möts och då är det inte så lätt att i varje anfall bryta igenom. Många avbrott och tufft spel bidrog till allt det där.
Sen att de har spelat i princip 10 matcher på 2 veckor är också kanske en avgörande faktor.

4. Tycker faktiskt inte alls att Frankrike är överlägset. Du pratar om Karabatic och Abalo som inte kom igång. Vad var det då med Vori, Balic, Metlicic och Duvnjak ? Det var helt enkelt en svår och tuff final som var taktiskt underordnad och då kom inte de riktiga "showmen" igång.
Så är det i princip i varje sport när det kommer till viktiga avgörande moment. Kolla VM i fotboll. Det är verkligen inte ofta en spelare leker runt på plan så som man kan ibland göra under gruppspelsfasen.

Och ändå håller du inte med på en enda punkt ?

1. Givetvis var det inte så mycket saker som kastades in som Ekwall sa, men att det kastades in saker är säkert. Tror jag såg en bild där en fransk spelare blev träffade eller i varje fall duckade för att inte blev det. Ska se ifall jag kan hitta den.

2. Absolut värdig MVP, men i finalen var han inte bra. "Ohjälp" från domarna vet jag inte ifall jag kan hålla med om, snarare ett fantastiskt franskt försvar.

3. Jo, men man tycker att till en final så borde man ha oändligt med energi. Det jag framförallt inte gillade var att det var spelare som låg kvar för att förhindra kontringar m.m. vid ett par tillfällen, hoppas inte detta ökar.

4. Det jag menar är att Frankrike inte har nått upp i sin maxkapacitet, ändå vinner de VM. Inte att de var överlägsna i VM. Sen så är väl inte Karabatic en "showmen"? Tycker snarare att han brukar ha en hög lägstanivå och göra enkla mål och assist. Enkla i den bemärkelsen att det ser enkelt ut men är svårt att försvara sig mot.
Citera
2009-02-02, 18:39
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus
Vad, när Ara Arab kastade sin medalj så var han hjälte och alla var på hans sida ? Varför ? - Domarnas fel.

Och med det sagt, behöver vi inte snacka om Balic mer.

Balic ÄR en humörmänniska med otrolig vinnarskalle. Så är det när man dessutom känner sig illa behandlad av domare som inte ens skulle dömt finalen. Reserver för guds skull. IHF är ena korrupta jävlar.

Fanns hur många domare som helst som förtjänade äran istället. Det roliga är att även fransmännen motsatte sig de danska domarna!!!!
Citera
2009-02-02, 19:37
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch

Balic ÄR en humörmänniska med otrolig vinnarskalle. Så är det när man dessutom känner sig illa behandlad av domare som inte ens skulle dömt finalen. Reserver för guds skull. IHF är ena korrupta jävlar.

Fanns hur många domare som helst som förtjänade äran istället. Det roliga är att även fransmännen motsatte sig de danska domarna!!!!

Det har väl ingen betydelse ifall de förtjänade äran eller inte, det viktiga är att de klarade av uppgiften. Och det gjorde de ju galant, var orolig inför match att domarna skulle tappa kontrollen men det gjorde de inte.

Gärna lite bevis på att IHF är korrupta, har inte hört talas om det innan.
Citera
2009-02-02, 20:40
Medlem
vilka är de bästa spelarna i världen på respektive position och vad gör dem bäst?
Citera
2009-02-03, 01:00
Medlem
MonkeyPlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torch

Jag märkte inte att domarna skulle gjort några grava misstag i matchen. Om de är reserver eller ej är ju helt oväsentligt, det är ju efter deras prestation de bör bedömas.
Enda jag kan tänka mig skulle vara att Kroatien åkte på en del tekniska fel på slutet, men de var korrekt bedömda så vitt jag såg.

Krotien tappade sitt anfallsspel på slutet helt enkelt, det såg ut som Sverige gör ibland i sina sämre stunder när ingen riktigt vågar ta avslut och man förgäves försöker spela in på linjen.
Citera
2009-02-04, 22:52
Medlem
http://www.corren.se/archive/2009/1/21/k2jl8kmw94ix3kh.xml

Detta är ju ganska sjukt... hur troligt är det att målvaktens huvudskydd skulle orsaka mer skada än vad den lindrar? Hur ofta ser man övh att ngt förutom bollen befinner sig runt målvaktens huvud?

Citera
2009-02-08, 19:32
Medlem
charmörens avatar
Äntligen startar sändningarna på SVT 24. Vilken match dessutom. Stackars Pierre Hammarstrand, han kan inte vara nöjd med sin sista 5min.
Citera
2009-02-09, 02:37
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charmören
Äntligen startar sändningarna på SVT 24. Vilken match dessutom. Stackars Pierre Hammarstrand, han kan inte vara nöjd med sin sista 5min.

Vi kan väl ta allt om elitserien här https://www.flashback.org/showthread.php?t=741310

Fan vad ledsen man blev när man möttes av denna nyheten http://nyheter24.se/sport/ovrigt/handboll/129660-rumansk-landslagsspelare-mordad-i
Bråket ska visst ha startat med att någon provocerat hans flickvän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in