Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Mr. Europee ni är inget annat än balkaneser. Oavsett hur mycket ni vill det eller inte.
Citera mig där jag säger att Kroatien inte är geografiskt en del av Balkan. Snälla !
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Så här ett par timmar, och många öl, efter matchen så är jag fortfarande lite besviken på ett par saker:
1. Publiken, kasta in saker på plan är ALDRIG okej. Oavsett var man är eller vad som har hänt, lägg av med sån skit eller lägg VM på andra ställen.
2. Vori, turneringens bästa spelare i mina ögon, kommer inte alls upp i normal nivå och skämmer ut sig i samband med utvisningen. Synd.
3. Tempot, framförallt Kroatien gjorde allt de kunde för att dra ner tempot. Gillas inte!
4. Blir lite rädd när jag tänker på hur överlägsna Frankrike egentligen är, de har inte haft ett fungerande anfallsspel(samspelet) på hela turneringen och vinner trots det ganska komfortabelt. En final där två av de största stjärnorna(Abalo och Karabatic) dessutom underpresterar.
http://www.heh.nu/Articles.aspx?id=17057
All Star Team är som vanligt inte helt bra, jag håller med på 5 av 7 platser. På V9 tycker jag att de är katastrofalt dåligt att ge priset till Lackovic, för det första så har han spelat mindre än halva turneringen(4,5 av 10h). Dessutom har han inte ens 50 i skottprocent, gjort få mål och är ingen försvarsgigant. Hade inte VM gått i Kroatien så hade han aldrig kommit med tror jag. Det är iofs ingen som har dominerat på den positionen men jag hade nog valt Ilic eller Narcisse. På H9 har jag inte så bra koll, men jag tycker inte att man kan låta bli att ta med Lazarov, p.g.a. hans fantastiska målskörd.
Någon som håller med? Eller mer troligt, tycker jag har helt fel? :P
Du har många bra synpunkter.
1. Ja, det aldrig okej att kasta in saker. Dock undrar jag över varför JAG aldrig fick se något ? Hade grejer "haglat in" så som Ekwall rapporterade så hade det väl varit mycket mer saker och ting inne på planen. Var kastar man grejerna om de inte fanns på planen ?
Har försökt hitta foto där någonting syns, men inte lyckats än. Återkommer ifall jag hittar någon.
2. Vori har förtjänat MVP, men mot tufft franskt försvar och lite "ohjälp" från domarna så kunde han inte göra mycket mer.
Hans drag var väl inte så farligt, även om det av objektiva anses vara "skämmigt".
Jag citerar bara en skadad spelare i kroatiska studion "Jag är bara ledsen att han inte träffade det svinet, för han förtjänade det".
3. Ja, tempot var faktiskt lite av en besvikelse men två av världens bästa lag/försvar möts och då är det inte så lätt att i varje anfall bryta igenom. Många avbrott och tufft spel bidrog till allt det där.
Sen att de har spelat i princip 10 matcher på 2 veckor är också kanske en avgörande faktor.
4. Tycker faktiskt inte alls att Frankrike är överlägset. Du pratar om Karabatic och Abalo som inte kom igång. Vad var det då med Vori, Balic, Metlicic och Duvnjak ? Det var helt enkelt en svår och tuff final som var taktiskt underordnad och då kom inte de riktiga "showmen" igång.
Så är det i princip i varje sport när det kommer till viktiga avgörande moment. Kolla VM i fotboll. Det är verkligen inte ofta en spelare leker runt på plan så som man kan ibland göra under gruppspelsfasen.