2009-02-01, 21:35
Medlem
BB1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
"ja visst förlora vi,men det viktigaste är att vi ligger före än Serbien"
Låter så oproffesionellt av en kommentator att säga så.
Citera
2009-02-01, 22:04
Medlem
Torchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB1
Låter så oproffesionellt av en kommentator att säga så.

Han snackar skit, det är ingen kommentator som har sagt så.
Citera
2009-02-01, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Tycker det är en otroligt osportlighet från de kroatiska spelarna som inte tar till sig sitt silver. Finns många nationer som kämpar hårt och skulle vara stolta över ett silver. I mina ögon är sådant beteende inte acceptabelt från så kallade "professionella" handbollspelare. Och hur Balic kan vara världens bästa handbollspelare med en sån äckliga jävla attetyid förstår jag inte. Det krävs mer än att spela bra handboll 25% i matcher, man måste vara sportslig också.

Balic är en otrolig människa med temperament och passion för sporten. Han ler, snackar med franska tränaren under ett avbrott i VM-final där man ligger under... Men ändå hakar alla upp sig på det han gör under utdelningen ?

Vad, när Ara Arab kastade sin medalj så var han hjälte och alla var på hans sida ? Varför ? - Domarnas fel.

Ja, precis samma historia här. Jag ska försöka att inte låta som en dålig förlorare, men jag kan väl säga att om domarna hade skött matchen så hade Balic gärna tagit emot sin guldmedalj.
Kolla bara sekvensen innan han gick upp i duell mot Karabatic. Säg mig var "fair play" finns där ?

Citat:
Ursprungligen postat av Zoso
Danskarna var bra.

Vilken match såg du ?

Citat:
Ursprungligen postat av injection
vill också påpeka att Kroatien är mycket bättre än Serbien i handboll och vi kan lära oss mycket av dem, men ibland lär sig eleven snabbare än fröken.ochså det att kroaterna inte kan gömma sina minesvärda komplex då jag under matchen lyssnade på den kroatiska radion och då kroatien förlora sa den kroatiske kommentatorn "ja visst förlora vi,men det viktigaste är att vi ligger före än Serbien" ja,va ska man säga...jo,att Serbien är Balkans mitt och hjärta och hur mycket än Kroatien/Kroaterna försoker hinna ikap Serbien/Serberna så kommer dem aldrig göra det.

Otroligt att serber alltid kan hitta ställen att komma in med sig och sitt snack. "minesvärdra komplex" ? Vad fan är det ?
Kroatiska kommenatorn sa vaddå ?

Kom igen, var inte sur att vi är de mest framgångsrika från f.d. Jugoslavien. Ni kan dessutom gärna vara hjärtat av Balkan, det är nog inget man vill vara.
Citera
2009-02-01, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus
Balic är en otrolig människa med temperament och passion för sporten. Han ler, snackar med franska tränaren under ett avbrott i VM-final där man ligger under... Men ändå hakar alla upp sig på det han gör under utdelningen ?

Vad, när Ara Arab kastade sin medalj så var han hjälte och alla var på hans sida ? Varför ? - Domarnas fel.

Ja, precis samma historia här. Jag ska försöka att inte låta som en dålig förlorare, men jag kan väl säga att om domarna hade skött matchen så hade Balic gärna tagit emot sin guldmedalj.
Kolla bara sekvensen innan han gick upp i duell mot Karabatic. Säg mig var "fair play" finns där ?

Förutom det var han allmänt irriterad hela tiden och vid bråket med serben Karabatic kunde man se hur han svor. Något om morsan var det enligt en vän.

Vidare så skötte domarna sitt jobb utmärkt.

Citat:
Otroligt att serber alltid kan hitta ställen att komma in med sig och sitt snack. "minesvärdra komplex" ? Vad fan är det ?
Kroatiska kommenatorn sa vaddå ?

Kom igen, var inte sur att vi är de mest framgångsrika från f.d. Jugoslavien. Ni kan dessutom gärna vara hjärtat av Balkan, det är nog inget man vill vara.
Mr. Europee ni är inget annat än balkaneser. Oavsett hur mycket ni vill det eller inte.
Citera
2009-02-01, 23:56
Medlem
P3RK3L3s avatar
Till de kroatiska supportrarnas försvar ska dock sägas att västeuropeisk publik knappast är ett rättesnöre när det gäller just publikbeteende. Okej att det här är handboll som normalt ses av snälla pojkar och duktiga flickor här uppe men huliganismen är djupt introtad i många sporter i Västeuropa och därför känns det smått absurt med västeuropeer som ska avfärda kroaternas beteende utifrån etnologiska perspektiv...

Sitt ner i båten för fan.
Citera
2009-02-02, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Till de kroatiska supportrarnas försvar ska dock sägas att västeuropeisk publik knappast är ett rättesnöre när det gäller just publikbeteende. Okej att det här är handboll som normalt ses av snälla pojkar och duktiga flickor här uppe men huliganismen är djupt introtad i många sporter i Västeuropa och därför känns det smått absurt med västeuropeer som ska avfärda kroaternas beteende utifrån etnologiska perspektiv...

Sitt ner i båten för fan.
+100

Synd att vi inte fick se dom ritkiga kroatiska supportrarna dock, det här var pensionärsklacken i balkanmått. Hörde något om att handbollsförbundet gjorde det med meningen.
Citera
2009-02-02, 00:35
Medlem
Brottardockans avatar
Så här ett par timmar, och många öl, efter matchen så är jag fortfarande lite besviken på ett par saker:

1. Publiken, kasta in saker på plan är ALDRIG okej. Oavsett var man är eller vad som har hänt, lägg av med sån skit eller lägg VM på andra ställen.

2. Vori, turneringens bästa spelare i mina ögon, kommer inte alls upp i normal nivå och skämmer ut sig i samband med utvisningen. Synd.

3. Tempot, framförallt Kroatien gjorde allt de kunde för att dra ner tempot. Gillas inte!

4. Blir lite rädd när jag tänker på hur överlägsna Frankrike egentligen är, de har inte haft ett fungerande anfallsspel(samspelet) på hela turneringen och vinner trots det ganska komfortabelt. En final där två av de största stjärnorna(Abalo och Karabatic) dessutom underpresterar.

http://www.heh.nu/Articles.aspx?id=17057

All Star Team är som vanligt inte helt bra, jag håller med på 5 av 7 platser. På V9 tycker jag att de är katastrofalt dåligt att ge priset till Lackovic, för det första så har han spelat mindre än halva turneringen(4,5 av 10h). Dessutom har han inte ens 50 i skottprocent, gjort få mål och är ingen försvarsgigant. Hade inte VM gått i Kroatien så hade han aldrig kommit med tror jag. Det är iofs ingen som har dominerat på den positionen men jag hade nog valt Ilic eller Narcisse. På H9 har jag inte så bra koll, men jag tycker inte att man kan låta bli att ta med Lazarov, p.g.a. hans fantastiska målskörd.

Någon som håller med? Eller mer troligt, tycker jag har helt fel? :P
Senast redigerad av Brottardockan 2009-02-02 kl. 00:38.
Citera
2009-02-02, 01:22
Medlem
frankrike vann rättvist. punkt slut.
Citera
2009-02-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Så här ett par timmar, och många öl, efter matchen så är jag fortfarande lite besviken på ett par saker:

1. Publiken, kasta in saker på plan är ALDRIG okej. Oavsett var man är eller vad som har hänt, lägg av med sån skit eller lägg VM på andra ställen.

2. Vori, turneringens bästa spelare i mina ögon, kommer inte alls upp i normal nivå och skämmer ut sig i samband med utvisningen. Synd.

3. Tempot, framförallt Kroatien gjorde allt de kunde för att dra ner tempot. Gillas inte!

4. Blir lite rädd när jag tänker på hur överlägsna Frankrike egentligen är, de har inte haft ett fungerande anfallsspel(samspelet) på hela turneringen och vinner trots det ganska komfortabelt. En final där två av de största stjärnorna(Abalo och Karabatic) dessutom underpresterar.

All Star Team är som vanligt inte helt bra, jag håller med på 5 av 7 platser. På V9 tycker jag att de är katastrofalt dåligt att ge priset till Lackovic, för det första så har han spelat mindre än halva turneringen(4,5 av 10h). Dessutom har han inte ens 50 i skottprocent, gjort få mål och är ingen försvarsgigant. Hade inte VM gått i Kroatien så hade han aldrig kommit med tror jag. Det är iofs ingen som har dominerat på den positionen men jag hade nog valt Ilic eller Narcisse. På H9 har jag inte så bra koll, men jag tycker inte att man kan låta bli att ta med Lazarov, p.g.a. hans fantastiska målskörd.

håller med om att lackovic inte platsar i all-star laget. har dock sett för få matcher för att kunna uttala mig angående ilic (var ju kass mot sverige) och lazarov.
Citera
2009-02-02, 02:20
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan

Omeyer är given i världslaget. Så också Vori och Karabatic. Cupic är inte fel men det var ytterst jämnt mellan honom och Abalo. Guigou är inte heller fel. Jag hade dock kunnat tänka mig Håvard Tvedten där. Håller med dig om att lackovic är en konstig uttagning, Narcisse trodde jag var given. Även Lazarov borde kommit med istället för Lijewski. Men det brukar ju vara så att de länder som går långt också har lättare att få med spelare.

Närmast av svenskarna var Doder om man flyttade ut Karabatic som V9:a.
Citera
2009-02-02, 09:46
Medlem
Brottardockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Omeyer är given i världslaget. Så också Vori och Karabatic. Cupic är inte fel men det var ytterst jämnt mellan honom och Abalo. Guigou är inte heller fel. Jag hade dock kunnat tänka mig Håvard Tvedten där. Håller med dig om att lackovic är en konstig uttagning, Narcisse trodde jag var given. Även Lazarov borde kommit med istället för Lijewski. Men det brukar ju vara så att de länder som går långt också har lättare att få med spelare.

Närmast av svenskarna var Doder om man flyttade ut Karabatic som V9:a.

Tänkte ungefär likadant som dig på samtliga positioner.
Jag tycker att Abalo är en bättre spelare i grunden, men Kroaterna har utnyttjat och använt Cupic bättre än vad Fransmännen har gjort med Abalo.
Jag tycker nog att Larholm var närmare, men det är framförallt p.g.a. att konkurrensen är mindre på V9 än M9.
Citera
2009-02-02, 09:56
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaftPunk
Haha sköning den där moderatorn

Märker du inte att VM-finalen knappt fått någon artikel i Aftonhoran eller Expressen??? Har för mig att ni inte ens sända turneringarna när ni inte var med, men så fort Sverige har en chans på över 2,5 promille i någon sport är det full fart på forumet, tidningarna osv

Men oj vad märkligt att det skrivs om Svenska framgångar i
Svenska tidningar och forum. Om det inte passar finns det
med stor sannolikhet något Juggeforum där Balkanslöddret kan klia
varandras ryggar.

På detta forumet är givetvis Sverige i fokus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in