Så här ett par timmar, och många öl, efter matchen så är jag fortfarande lite besviken på ett par saker:
1. Publiken, kasta in saker på plan är ALDRIG okej. Oavsett var man är eller vad som har hänt, lägg av med sån skit eller lägg VM på andra ställen.
2. Vori, turneringens bästa spelare i mina ögon, kommer inte alls upp i normal nivå och skämmer ut sig i samband med utvisningen. Synd.
3. Tempot, framförallt Kroatien gjorde allt de kunde för att dra ner tempot. Gillas inte!
4. Blir lite rädd när jag tänker på hur överlägsna Frankrike egentligen är, de har inte haft ett fungerande anfallsspel(samspelet) på hela turneringen och vinner trots det ganska komfortabelt. En final där två av de största stjärnorna(Abalo och Karabatic) dessutom underpresterar.
http://www.heh.nu/Articles.aspx?id=17057
All Star Team är som vanligt inte helt bra, jag håller med på 5 av 7 platser. På V9 tycker jag att de är katastrofalt dåligt att ge priset till Lackovic, för det första så har han spelat mindre än halva turneringen(4,5 av 10h). Dessutom har han inte ens 50 i skottprocent, gjort få mål och är ingen försvarsgigant. Hade inte VM gått i Kroatien så hade han aldrig kommit med tror jag. Det är iofs ingen som har dominerat på den positionen men jag hade nog valt Ilic eller Narcisse. På H9 har jag inte så bra koll, men jag tycker inte att man kan låta bli att ta med Lazarov, p.g.a. hans fantastiska målskörd.
Någon som håller med? Eller mer troligt, tycker jag har helt fel? :P