2009-01-23, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmSthlm
Publiken i Kroatien var inte så otroligt märkvärdig. Bra men väldigt mycket vanligt klappande ungefär som i tyska ligan fast bättre. Däremot när dom väl sjöng blev det lite tryck. Bajen har haft betydligt bättre drag i vissa matcher på Hovet och Globen genom åren. Men beror iofs på vad man tycker bra tryck är för något.

Konstigt att alla spelare hittils sagt att de aldrig upplevt något sådant tidigare och att detta kommer bli den mest minnesvärda matchen vad det gäller stämningen för alla spelare. Sagt av svenskar, spanjorer och alla andra som gick in i Spaladium Arena.
Måste bara påminna om att allt fångas inte av kameror som sänker ljudet, men det roliga är att kommentatorerna måste skrika för att höras och att spelarna måste öva in saker extra mycket innan matchen för de kan inte ens kommunicera på plan.

http://www.youtube.com/watch?v=ZwFOQ8sOrmw

"Spelarna känner sig som i en häxkittel, vi allihopa trodde att hela hallen skulle störta ihop" - sa xxx (det var nån spansk spelare tror jag)

Du kan ta ifrån, enligt mig, spelet från oss och allt annat men jag kan inte acceptera att du jämför den sjukaste stämningen i handbollsarena någonsin med jävla Sävehofh och andra skitmatcher. Kom igen !

P.s. Var glad att det är mycket klappande och inte andra eksces. Jag väntar faktiskt fortfarande på första bengaliska eldar...
Förresten, vad är tryck enligt dig ?
Senast redigerad av Baxus 2009-01-23 kl. 10:41.
Citera
2009-01-23, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brottardockan
Är inte så säker på att ni är så mycket bättre, hade det varit Sverige som spelat hemma och haft publiken i ryggen så tror jag nog att Sverige hade kunnat segrat. Jag håller dock med om att Kroatien har varit bättre de senaste åren. Hoppas nu att Sverige spöar fransoserna så det blir en returmatch i finalen

Intressant att du skriver att han känner sig som serb, jag har nämligen för mig att jag har läst någon artikel där han säger att han känner sig 100% svensk. Men det kan mycket väl vara så att han säger en sak till svenska tidningar och en till balkantidningar. Skitsamma, men är inte Doders svenska perfekt?

Men fuck tidningar, klart han säger det tidningarna vill höra. Nu är det så att Dado är min vän sedan länge. Hans pappa jobbar hos min pappa än idag. Dessutom är han ute o fikar med min farbror i Split just nu, så tro inte att jag bara "hörde" det om att han kände sig som serb.
Jag vet att han känner sig som serb, men det spelar ingen roll. Han spelar för Sverige, för sin skull och för laget vilket är det viktigaste. Klart att han gör sitt bästa, oavsett vad han egentligen känner sig som.

Usch, nu väntar jag på lite "energidryck" från Kroatien han ska ta med sig från min farbror =).
Hörde att svenskarna blev helt chockade när min farfar kom dit och hade en svensk ICA-påse med sig till Dado. Haha, måste erkänna att det faktiskt är typiskt Balkans äldre att spara alla kassar.
Citera
2009-01-23, 11:59
Medlem
Är det bara jag eller var Danmark - Norge matchen en jävla hård, tuff, ful, oshysst, ordentlig hatmatch? De knuffa, tackla och omfamna varandra hårt som tusan. Sedan skrek de rätt i anisktet på varandra efter varje avblåsning. Riktig roligt första halvlek faktiskt. Synd att Sverige inte var i den gruppen.
Citera
2009-01-23, 12:18
Bannlyst
Är det imorgon som sverige spelar? Hittar inget om att fyran ska sända det..
Citera
2009-01-23, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tillbis
Är det imorgon som sverige spelar? Hittar inget om att fyran ska sända det..

Jag tror att Sverige spelar på lördag mot Frankrike 18.30.
Citera
2009-01-23, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus

Tackar för svaret! Då blir det att förfesta med lite handboll då 4 klunkar öl för varje mål sverige gör och 1 shot sprit för varje mål frankrike gör.. Känns som om de kommer bli en väldigt blöt kväll!

Edit: Frankrike menar jag...
Senast redigerad av tillbis 2009-01-23 kl. 12:41.
Citera
2009-01-23, 12:51
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wappo
På träning??. Var har du fått det ifrån. Källa?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/handboll/article4234840.ab

En del slödder här tyckte det var ok att spotta på folk.
Citera
2009-01-23, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Aftonblaskan så som ni kärt har utnämnt det till är ingen jävla källa.
Älskar däremot den där:

"De kroatiska spelarna och ledarna är inte sena att ta hjälp av sin publik. I pressade lägen ställer de sig upp på bänken och manar på publiken för att sätta press på domarna och motståndarna. "

Menar de allvar ? Det är självklart att när de gör mål, att de skriker och lyfter upp händerna mot publiken. Det är inte att sätta press på några jävla psykiskt nedbrytbara spelare som håller på att bli spöade av taggade spelare.

P.s. Det där var EM 2004, alltså 5 år sen i ett annat land. Därför tycker jag det är orättvist att du säger att vi spottade på svenskarna igår och annat skit.
Citera
2009-01-23, 13:25
Medlem
Mclarengbgs avatar
Låt oss bara hoppas att de rumänska stjärnorna till domare inte får döma något mer.
Citera
2009-01-23, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Ok, som jag trodde. Gammal skåpmat från ett annat mästerskap som inte hade något med gårdagens match att göra.
Citera
2009-01-23, 14:17
Medlem
Bowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxus
Du är inte säker? Jag fråga också innan vilka tider sverige spelar i helgen. hittar det inte någonstans...

Edit: hittade själv:

Lördag: Sverige-Frankrike, 18.30.

Söndag: Sverige-Ungern, 16.30.

Tisdag: Sverige-Slovakien, 18.30.
Senast redigerad av Bowen 2009-01-23 kl. 14:21.
Citera
2009-01-23, 14:19
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowen
Du är inte säker? Jag fråga också innan vilka tider sverige spelar i helgen. hittar det inte någonstans...

18.30 är det

Testa att gå in på ngn så konstig sida som tv4.se eller kanske heh.nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in