2011-12-04, 23:18
Medlem
Schlaktarnns avatar
Guif spelade OTROLIGT stabilt idag. bara Sävehof som kan rå på dom i det spelskicket! guif-sävehof i SM-final, allt annat är skräll i min mening
Citera
2011-12-05, 00:01
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Jag håller absolut med dig om att man sannolikt har utdömt alldeles för lindriga straff tidigare och att detta får besynnerliga konsekvenser i just detta fall. Du förefaller påläst och det ska du ha cred för!

Handboll är, och ska vara, fysisk, elak och hårdhänt men den måste vara ärlig också. Medinas "gömda" slag mot ansiktet tycker inte jag faller under den beskrivningen.

Nej, det håller jag med om. Klart att han förtjänar en avstängning. Men inte att utsättas för ett justitiemord.

Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Sen kan jag bli skogstokig över att RIK skriver på sin hemsida:

"Sant är att Nacor Medina med sin hand träffade Mattias Zachrisson i ansiktet (oavsiktligt) och att denne fick en fläskläpp"

"Oavsiktligt"... eller hur.

Ja, det är klart att slaget var avsiktligt. Rent skitsnack från RIK:s sida att hävda något annat. Hon, Rigmor Sandén, verkar vara lite av en tomte.
Sen hävdar ju Medina att han vill "trycka till" Zachrisson, som han uttrycker det, men att det inte var meningen att träffa i ansiktet.
Om det ligger någon sanning i det är svårt att säga.

Intressant är också följande dom från handbollsförbundet som kom samma dag.
http://www.gp.se/sport/handboll/1.790933-domare-ifragasatter-rik-stjarnas-straff

4 knytnävsslag ger 5 matcher, 1 ger 6 månader...
Härligt konsekvent.

Har hittat filmklipp på Seiferts överfall på Stenbäcken som jag refererade till i ett tidigare inlägg. Det resulterade alltså bara i ett rött kort, inget mer.
http://www.youtube.com/watch?v=e-TQh3ULyQ0

Lars Bernhardsson, i Alingsås, uttalar sig också om att straffet är oproportionerligt och kan ge upphov till märkliga situationer i framtiden.
http://www.expressen.se/sport/handboll/1.2641488/medina-stottas-i-rik-straffet-ar-orimligt
Citera
2011-12-05, 00:18
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Detta skrev jag för några månader sedan. Tänk vad rätt man kan ha ibland

Helt otroligt att man slår Chambery idag, och man kunde väl ge sig fan på att Berggren skulle avgöra. Sävehof står sig riktigt bra ute i Europa och nu är man med i leken igen. Slår man Sarajevo borta kan det bli avancemang.

Vi får heller inte glömma bort att dom kan faktiskt ta poäng av Zagreb hemma. Det ska väldigt mycket till, men det är inte omöjligt.

Kul att Apelgren har kommit igång också. Sen får man ytterligare en dimension i sitt spel när Fredrik Larsson är tillbaka. Det ska bli kul att följa fortsättningen!

Härligt, alltid skönt när det blir som man förutspådde.

Skrev själv detta två år innan hemma-VM....
https://www.flashback.org/sp14834148
Rätt nöjd med den analysen.

Citera
2011-12-05, 01:01
Medlem
karamellpojkens avatar
Johan Petersson sade på dagens sändning att han tyckte Nielsen skulle komma med i EM.
Hur resonerar ni kring detta?
Citera
2011-12-05, 17:45
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Johan Petersson sade på dagens sändning att han tyckte Nielsen skulle komma med i EM.

Tja, kanske lite väl tidigt att ta med i EM. Eftersom Andreas Nilsson med stor sannolikhet kommer med så behövs det en M6:a med rutin (Gustafsson/Arrhenius). Däremot är han definitivt ett framtidsnamn som har många av de egenskaper som behövs internationellt. Eftersom Barud har varit på gränsne till landslaget senaste säsongen och Nielsen petat honom i Sävehof så är det inget långskott att han är aktuell.

Om 1-2 år tror jag han mycket väl kan utgöra en del i en mästerskapstrupp tillsammans med Nilsson. Känner mig faktiskt förvånansvärt trygg inför framtiden på just linjen. Många duktiga tvåvägsspelare som kommit fram de senaste säsongerna. Tidigare har det varit antingen eller (Grundsten, Fritzon, Gustafsson osv.).
Citera
2011-12-05, 19:54
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken

Han är i mitt tycke bättre än Skövdes Andreas Nilsson. Andreas är väl snäppet bättre i anfall, men Nielsen är en mycket bättre försvarsspelare. Jag tycker också att han ska med till EM men jag har svårt att tro att Lindgren/Olsson skulle välja Nielsen före Nilsson.

Arrhenius och/eller Gustafsson är givna

EDIT: Tänk vilket försvar med Carlén, Jernemyr, Tobbe Karlsson och Nielsen. Björnligan deluxe
Senast redigerad av Dretskol 2011-12-05 kl. 19:57.
Citera
2011-12-05, 21:11
Medlem
Hyde_s avatar
Finns det någonstans man kan se elitserien på webben?
Inga matcher sänds på tv den här veckan verkar det som..
Citera
2011-12-05, 21:20
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyde_
Finns det någonstans man kan se elitserien på webben?
Inga matcher sänds på tv den här veckan verkar det som..

Skövde - Alingsås imorgon
Citera
2011-12-05, 21:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Han är i mitt tycke bättre än Skövdes Andreas Nilsson. Andreas är väl snäppet bättre i anfall, men Nielsen är en mycket bättre försvarsspelare. Jag tycker också att han ska med till EM men jag har svårt att tro att Lindgren/Olsson skulle välja Nielsen före Nilsson.

Arrhenius och/eller Gustafsson är givna

EDIT: Tänk vilket försvar med Carlén, Jernemyr, Tobbe Karlsson och Nielsen. Björnligan deluxe

Vad jag sett av Nielsen i Champions League denna säsong gör att jag absolut skulle vilja se honom i EM.
En riktig kämpe. Och vem ska man avlägsna för att få plats med Emil Berggren, nu när varken Carlén eller Källman kan närvara? Berggren utmanar ju inte på deras platser i laget - tyvärr.
Citera
2011-12-05, 21:34
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vad jag sett av Nielsen i Champions League denna säsong gör att jag absolut skulle vilja se honom i EM.
En riktig kämpe. Och vem ska man avlägsna för att få plats med Emil Berggren, nu när varken Carlén eller Källman kan närvara? Berggren utmanar ju inte på deras platser i laget - tyvärr.

Berggren? Han har inget att göra i ett mästerskap, än. Hoppas verkligen att Kim Ekdahl Du Rietz hinner bli kry. Sen har vi Larholm och Doder som kan spela M9/V9.

Jävligt synd att Robin Andersson gått och skadat sig. Vi skulle behöva få med en högerhänt niometersskytt till. Stenbäcken lär med största sannolikhet ta den platsen.

EDIT: V6 är ingen fara. Klart vi kommer sakna Källman, men vi har andra hyfsade ersättare.
Carlén blir svårare att ersätta. Ska bli intressant hur Jakobsson utvecklats under sitt första år som utlandsproffs.
Senast redigerad av Dretskol 2011-12-05 kl. 21:37.
Citera
2011-12-05, 21:54
Medlem
Hyde_s avatar
Citat:
Skövde - Alingsås imorgon
Ah såg det nu på sportsground eller vad sidan hette,hade gärna sett den matchen så får väl betala dom där 30kr :P
Citera
2011-12-05, 22:00
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyde_
Ah såg det nu på sportsground eller vad sidan hette,hade gärna sett den matchen så får väl betala dom där 30kr :P

Om du är en snål jävel kan du faktiskt köpa matchen i efterhand för 20:-
Brukar komma upp i arkivet någon timme efter matchens slut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in