2011-04-12, 21:16
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
http://ekuriren.se/sport/1.1015734-dodshot-mot-guif

Guifspelare & anhöriga har blivit dödshotade via ett e-mail som verkar komma från Tjeckien. Nu börjar de väll gå lite lång?

Vadå "nu börjar det"? Denna händelse diskuteras i ien annan tråd, troligen en tjeckisk spelare som blev lack för att hans tips sket sig genom Guifs nonchalanta avslutning av matchen.

Guif följer sin tradition och för kontraktsbråk öppet i tidningen, regisserat av krönikor-Roffe som tror att han och guif-"stjärnorna" är handbollsvärldens centrum. Daniel Johansson, en ytterst medelmåttig målvakt, tycker att han inte får den nödvändiga respekten när hans kontrakt inte förlängs. Daniel, så är det inom elitidrotten, har ingen förklarat det?

Hans brorsa gnällde ju i tidningen häromåret när han blev bänkad, sen blev han ivägskeppad till Lindesberg, också en oerhört överskattad spelare.

Hoppas på semifinal mellan primadonnorna i Guif och brunkarna i Alingsås, det blir nog sevärt.
Citera
2011-04-12, 21:43
Medlem
Känns bra att Drott börjar komma igång lite nu, även om de inte har nått sin formtopp så kanske de kan avsluta slutspelet lite bättre än grundserien? Giddy
Citera
2011-04-12, 23:21
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Vadå "nu börjar det"? Denna händelse diskuteras i ien annan tråd, troligen en tjeckisk spelare som blev lack för att hans tips sket sig genom Guifs nonchalanta avslutning av matchen.

Guif följer sin tradition och för kontraktsbråk öppet i tidningen, regisserat av krönikor-Roffe som tror att han och guif-"stjärnorna" är handbollsvärldens centrum. Daniel Johansson, en ytterst medelmåttig målvakt, tycker att han inte får den nödvändiga respekten när hans kontrakt inte förlängs. Daniel, så är det inom elitidrotten, har ingen förklarat det?

Hans brorsa gnällde ju i tidningen häromåret när han blev bänkad, sen blev han ivägskeppad till Lindesberg, också en oerhört överskattad spelare.

Hoppas på semifinal mellan primadonnorna i Guif och brunkarna i Alingsås, det blir nog sevärt.

Ja "nu börjar de" GUIF är ett lag med många vinnarskallar som hatar att förlora. Spelarna i Guif har blivit bortskämda detta år och tror dom är bättre än vad dom är men det är ju en negativ sak? Varför bry sig då det bara försämrar guif och förbättrar motståndet? Så guif hamnar oftast i blåsväder, bråk på många bortamatcher, speciellt mot Sävehof. Somsagt dåliga förlorare som vissa spelare kan störa sig på.. Men varför skickar någon från Tjeckien ett hot till guif? Inte har det med att hans tips sket sig.. Oddset på guif var 1,10 och med den risken att guif skulle vinna gruppen på ett lika resultat för alla de som tippa på Guif skylla sig själva!
Citera
2011-04-12, 23:25
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallyman
Känns bra att Drott börjar komma igång lite nu, även om de inte har nått sin formtopp så kanske de kan avsluta slutspelet lite bättre än grundserien? Giddy

Haha! hur fan kan du säga att Drott kommit igång? Dom höll ju förfan på att förlora mot ett B-lag. Guif spelade med spelare födda 93-90 och tog in till 21-21. Och sedan att Drott drar ifrån islutet är ju för att Guif slutar spela handboll då dom är klara gruppvinnare.... Drott kommer inte att ha en chans i semifinal, hoppas lugi tar sig dit ist då det kommer bli mycket mer match då!
Citera
2011-04-14, 11:10
Medlem
jelens avatar
Jag var på RIK - Drott igår och kan bara konstatera att Redbergslids IK är som en Göteborgs vits. Efter ca halva första halvleken marscherar säkerhetsansvarige i RIK bort till Drottklacken och hävdar att domarna sagt till om att klacken måste sitta ner annars åker vi ut.
Jag har mycket svårt att se att vare sig domare eller om hon ljög hemmalaget kan tvinga folk att sitta ner.

Det roliga tar inte slut där för i paus kommer en kostymklädd man i övre medelåldern bort till drottklacken, vem han var sa han inte, så han behöver faktiskt inte tillhöra RIK som klubb men att han har sympatier för RIK finner jag mycket troligt. Denna gången får vi reda på att det inte får användas trummor i Lisebergshallen, annars åker vi ut. Den kostymklädde mannen har nog inte sett många handbollsmatcher utanför Lisebergshallen.

Det tar inte slut där! 3 min efter matchen kommer RIK folk in i Drottspelarnas omklädningsrum och säger åt dem att skynda sig för de ville minsann komma hem.
Citera
2011-04-14, 16:26
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Jag var på RIK - Drott igår och kan bara konstatera att Redbergslids IK är som en Göteborgs vits. Efter ca halva första halvleken marscherar säkerhetsansvarige i RIK bort till Drottklacken och hävdar att domarna sagt till om att klacken måste sitta ner annars åker vi ut.
Jag har mycket svårt att se att vare sig domare eller om hon ljög hemmalaget kan tvinga folk att sitta ner.

Det roliga tar inte slut där för i paus kommer en kostymklädd man i övre medelåldern bort till drottklacken, vem han var sa han inte, så han behöver faktiskt inte tillhöra RIK som klubb men att han har sympatier för RIK finner jag mycket troligt. Denna gången får vi reda på att det inte får användas trummor i Lisebergshallen, annars åker vi ut. Den kostymklädde mannen har nog inte sett många handbollsmatcher utanför Lisebergshallen.

Det tar inte slut där! 3 min efter matchen kommer RIK folk in i Drottspelarnas omklädningsrum och säger åt dem att skynda sig för de ville minsann komma hem.

Vad är det för jävla dumheter? Jag har varit i Lisebergshallen när RIK spelat innan och då var det en RIK-fanatiker som trummade på för glatta livet. Om det du skriver är sant så är det bara förjävligt

Dom är väl förbannade över att semifinalplatsen gått förlorad..

Grattis Drott
Citera
2011-04-14, 16:41
Medlem
jelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Vad är det för jävla dumheter? Jag har varit i Lisebergshallen när RIK spelat innan och då var det en RIK-fanatiker som trummade på för glatta livet. Om det du skriver är sant så är det bara förjävligt

Dom är väl förbannade över att semifinalplatsen gått förlorad..

Grattis Drott

Läs deras matchreferat på www.redbergslid.se där låter det som att det var engelska fotbollshuliganer på plats. Dessutom står det att äldre drottsupportrar ska ha sagt till de värsta "rötäggen" i paus. Det var inget sånt alls däremot nån som sa "fortsätt så här i andra halvlek".

Att en sån här klassisk och anrik klubb kan gå ut med ett sådant här skämt till referat är direkt pinsamt och inte värdigt.
Senast redigerad av jelen 2011-04-14 kl. 16:48.
Citera
2011-04-15, 01:07
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Läs deras matchreferat på www.redbergslid.se där låter det som att det var engelska fotbollshuliganer på plats. Dessutom står det att äldre drottsupportrar ska ha sagt till de värsta "rötäggen" i paus. Det var inget sånt alls däremot nån som sa "fortsätt så här i andra halvlek".

Att en sån här klassisk och anrik klubb kan gå ut med ett sådant här skämt till referat är direkt pinsamt och inte värdigt.

Notera att det är skrivet av klubbens ordförande! Här visas inför öppen ridå hur oerhört oproffsigt elithandboll sköts.

Samma referat ligger för övrigt på HEH:s hemsida. Kan ni föreställa er att ett så amatörmässigt referat skulle ligga på en officiell sida för elitserien i hockey eller Allsvenskan?
Citera
2011-04-17, 15:43
Medlem
Empireofthesuns avatar
Där hade dom lite tur Sävehof. Synd för Drott att deras vänster 6a missade allt.
Citera
2011-04-18, 23:41
Medlem
Sävehof hade flyt.
Spelade riktigt dåligt efter Jakobsson blev skadad.
Jag tror ändå att dom klarar sig till finalen där antagligen luffarna i GUIF väntar.
En svårtippad finale kommer det bli i alla fall.
mvh
Citera
2011-04-18, 23:49
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ekatt
Sävehof hade flyt.
Spelade riktigt dåligt efter Jakobsson blev skadad.
Jag tror ändå att dom klarar sig till finalen där antagligen luffarna i GUIF väntar.
En svårtippad finale kommer det bli i alla fall.
mvh

Det hade dom verkligen! Jag tror fan att Drott kan skrälla lite om dom nu vinner hemma så kan dom säkert knipa segern borta.

Bryr mig fan inte vilket lag som vinner bara det inte är Guif!
Citera
2011-04-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Det hade dom verkligen! Jag tror fan att Drott kan skrälla lite om dom nu vinner hemma så kan dom säkert knipa segern borta.

Bryr mig fan inte vilket lag som vinner bara det inte är Guif!

Även om jag själv vill inget hellre än att Drott ska vinna så har jag svårt att se att det händer. Jacobsson borta en match men är sedan tungan på vågen för Sävehof. Man saknar verkligen en vänsterhänt högernia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in