2011-12-02, 16:52
Medlem
Schlaktarnns avatar
Haha rätt år kräket! Men hade gärna sett han komma till Eskilstuna den 22 Februari och känna på etuna publiken
Citera
2011-12-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Jag såg hela matchen, på plats. Medina fick två smällar mot huvudet, i första halvlek fick Guif-försvararen till och med en tvåminutare för det.

HAHA Du ger dig inte, har kollat på hela matchen på video och medina får zackes arm på axeln efter ett skott och reagerar knappt. Sen filmar han några anfall senare... Skulle det vara värt o slå någon på käften för det skulle vi ha fullt slagsmål i handboll hela tiden. Nä idioten kan inte skärpa sig och uppföra sig civiliserat då då blir det såhär.

Straffet var lite lågt borde varit 2års avstängning och utvisning.
Citera
2011-12-02, 19:38
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorstingen
Straffet var lite lågt borde varit 2års avstängning och utvisning.

Är du rolig nu? 6 månader för den smällen är alldeles för hårt. 8-10 matcher hade jag kunnat köpa, men inte 6_jävla_månader.
Citera
2011-12-02, 20:13
Medlem
Hahah gott åt svinet.
Citera
2011-12-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Är du rolig nu? 6 månader för den smällen är alldeles för hårt. 8-10 matcher hade jag kunnat köpa, men inte 6_jävla_månader.

OK vi struntar i avstängningen och visar ut honom till Kongo direkt. Där hittar han sina jämlikar.
Citera
2011-12-02, 22:13
Medlem
Schlaktarnns avatar
Någon som såg sportnytt precis? Tyckte jag hörde att Medina ska fly landet och sluta spela handboll, på grund av att han tycker att han behandlas som skit! HAHAHA PAJJASS
Citera
2011-12-02, 22:55
Medlem
Ja hoppas han gör det så blir elitserien betydligt renare . Tror även RIK tjänar på det i längden. Inte den bästa reklampelaren man kan ha i laget. Fint av Medina att slita fram rasistkortet i sportspegeln också, oväntat...
Citat:
nej
Citera
2011-12-02, 23:02
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorstingen
OK vi struntar i avstängningen och visar ut honom till Kongo direkt. Där hittar han sina jämlikar.

Varför ska en spanjor utvisas till Kongo?

Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Någon som såg sportnytt precis? Tyckte jag hörde att Medina ska fly landet och sluta spela handboll, på grund av att han tycker att han behandlas som skit! HAHAHA PAJJASS

Ja, han flyttar hem till Spanien. Jag tror dock inte att han lägger skorna på hyllan, han har spelat i Spanien förut och kommer göra det igen. Jag förstår honom. Straffet på 6 månader är ett bisarrt beslut av förbundet/diciplinnämnden
Citera
2011-12-03, 00:15
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Visst, kul att se alla lågpannade SD-fanboys från Eskilstuna komma i brallorna av förtjusning, men alltså 6 månader är ju ett justitiemord utan dess like. Det kan finnas någon sport där man får ett halvårs avstängning för att sopa till någon i ansiktet, än mindre mot en spelare som provocerar, filmar och spelar i ett lag som har en dokumenterad historia av rasistiska påhopp mot just Medina. 3-4 matcher hade möjligtvis varit rimligt.
Citera
2011-12-03, 02:43
Moderator
Dretskols avatar
Kortare intervju med Medina

http://tv.expressen.se/sport/1.2640281/medina-jag-slutar-med-handboll
Citera
2011-12-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Visst, kul att se alla lågpannade SD-fanboys från Eskilstuna komma i brallorna av förtjusning, men alltså 6 månader är ju ett justitiemord utan dess like. Det kan finnas någon sport där man får ett halvårs avstängning för att sopa till någon i ansiktet, än mindre mot en spelare som provocerar, filmar och spelar i ett lag som har en dokumenterad historia av rasistiska påhopp mot just Medina. 3-4 matcher hade möjligtvis varit rimligt.

OK visa dokumenten som bevisar att han har utsats för rasistiska påhopp av någon från Guif.

Även om han blir kallad blatte av publiken så ska man inte reagera så, han är ju faktiskt blatte. 6 månader var ett bra beslut då det visar att man inte kan bete sig som en blatte på svenska handbollsplaner.
Citera
2011-12-03, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Varför ska en spanjor utvisas till Kongo?

Som det står hans beteende skulle passa där.

Hoppas verkligen att RIK tvålar dit Alingsås idag utan Medina. 25-26 ganska säkert tips. Eller 30-22. Beroende på hur RIK tagit detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in