2011-05-28, 14:39
Medlem
Empireofthesuns avatar
Kan bli två riktigt bra CL semifinaler. Tror på Barcelona mot Hamburg i finalen.
Citera
2011-05-28, 14:45
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Kan bli två riktigt bra CL semifinaler. Tror på Barcelona mot Hamburg i finalen.

Ja, det här ska bli minst lika intressant som CL-finalen i fotboll ikväll!

Jag tror också att Barcelona slår RNL. Hur det går i den andra semifinalen har jag ingen aning om. Känns verkligen som en 50-50-match
Citera
2011-05-28, 16:09
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Ja, det här ska bli minst lika intressant som CL-finalen i fotboll ikväll!

Jag tror också att Barcelona slår RNL. Hur det går i den andra semifinalen har jag ingen aning om. Känns verkligen som en 50-50-match

Trodde Barcelona skulle köra över RNL efter den starten men lite konstigt att dom byte ut Entrerrios och Nöddesbo? Jo det blir nog riktigt jämnt men hoppas på Hamburg för handbollens skull. Sen lite fördel med spel i Tyskland.
Citera
2011-05-28, 17:49
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Trodde Barcelona skulle köra över RNL efter den starten men lite konstigt att dom byte ut Entrerrios och Nöddesbo? Jo det blir nog riktigt jämnt men hoppas på Hamburg för handbollens skull. Sen lite fördel med spel i Tyskland.

Sorhaindo gjorde det bra tycker jag. Kändes som att det inte spelade någon roll om han eller Nödesbo spelade. Men jag håller med dig om att Enterrios borde spelat mer, iallafall i första halvlek.

Undrar hur det hade slutat om Szmal inte skadat sig. Det var lite synd för matchen med tanke på att Fritz inte tog en boll.

Vad säger man om Genzheimer då!? vilken jävla utomjording alltså!

Sen är det åt helvete att jag inte kan streama nästa match heller. Får se matchen i eftersändningen ikväll
Citera
2011-05-28, 18:48
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Sorhaindo gjorde det bra tycker jag. Kändes som att det inte spelade någon roll om han eller Nödesbo spelade. Men jag håller med dig om att Enterrios borde spelat mer, iallafall i första halvlek.

Undrar hur det hade slutat om Szmal inte skadat sig. Det var lite synd för matchen med tanke på att Fritz inte tog en boll.

Vad säger man om Genzheimer då!? vilken jävla utomjording alltså!

Sen är det åt helvete att jag inte kan streama nästa match heller. Får se matchen i eftersändningen ikväll

Entrerrios är riktigt rolig och titta på och otroligt duktig. Brorsan håller inte riktigt samma klass för tillfället.
Ja det synd då Szmal precis höll på att komma igång efter 2 raka super räddningar på Garcias kontringar. Haha hans arm är helt still och fortfarande knorrade han runt målvakten.

Kan du inte se matchen på ehftv.com eller svtplay.se? Ska väl inte skriva något om matchen som går just nu då.
Citera
2011-05-28, 23:47
Medlem
Man kan bara imponeras av Barca. Som redan påpekats så fattar jag inte heller varför man byter ut Entrerrios och Nöddesbo och tar in Dani och Sorhaindo istället. Med dom hela matchen så hade Barca vunnit med mer även om Szmal hade varit med i matchen.

Hamburg och Ciudad så visste man redan hur det skulle gå men att det skulle vara så stor skillnad mellan lagen trodde jag inte. Satan vilka problem Hamburg hade med det utgrupperade försvaret. 4-0 till Ciudad inom Cl-slutspel helt rättvist.

Men Ciudad ser inte lika bra ut som man har gjort tidigare år. Facit nu i förhand är att man inte vunnit ligan. Barcelona ser sjukt starka ut och jag tror även att dom vinner finalen!
Citera
2011-05-29, 00:44
Medlem
karamellpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenen
Man kan bara imponeras av Barca. Som redan påpekats så fattar jag inte heller varför man byter ut Entrerrios och Nöddesbo och tar in Dani och Sorhaindo istället. Med dom hela matchen så hade Barca vunnit med mer även om Szmal hade varit med i matchen.

Hamburg och Ciudad så visste man redan hur det skulle gå men att det skulle vara så stor skillnad mellan lagen trodde jag inte. Satan vilka problem Hamburg hade med det utgrupperade försvaret. 4-0 till Ciudad inom Cl-slutspel helt rättvist.

Men Ciudad ser inte lika bra ut som man har gjort tidigare år. Facit nu i förhand är att man inte vunnit ligan. Barcelona ser sjukt starka ut och jag tror även att dom vinner finalen!

Själv tror jag tvärtom i finalen, att ciudad real tar det.. har stabilt på varje position..
Lite synd att det blev en så pass slarvig handbollslördag. På tok för mycket offensiva fel och dumheter..
Citera
2011-05-29, 18:56
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamellpojken
Själv tror jag tvärtom i finalen, att ciudad real tar det.. har stabilt på varje position..
Lite synd att det blev en så pass slarvig handbollslördag. På tok för mycket offensiva fel och dumheter..

Ditt tips verkar gå sådär efter första halvlek i alla fall. Saric spelar ju helt otroligt bra.

Edit: Efter 34 min har Saric tagit 4 frilägen och 2 straffar.
Senast redigerad av Empireofthesun 2011-05-29 kl. 19:02.
Citera
2011-05-30, 11:19
Medlem
Stundtals slarvigt, stundtals jävligt bra! Kan säga att jag gillar Chema skarpt, gnällde inte så jävla mycket trots ett brutet(?) näsben och bara dyker i luckorna. Grattis till Barcelona! Försvaret och Saric är bland de bästa jag sett i en CL-Final!

Roligt att se att Nöddesbo i Barca är så bra och får spela mycket men under Wibeck så får han nästan inte spela alls.
Citera
2011-07-25, 17:51
Moderator
Dretskols avatar
TV4-sport sänder kvartsfinalen mellan Sverige - Danmark i U21-VM imorgon.

Matchen börjar 17.00 och kan även ses här
Citera
2011-07-27, 23:09
Medlem
Irbes avatar
Av dagens U21-landslag, vilka spelare tror ni har gjort mer än 50 A-landskamper när de summerar sin karriär?
Citera
2011-07-28, 00:54
Medlem
karamellpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Av dagens U21-landslag, vilka spelare tror ni har gjort mer än 50 A-landskamper när de summerar sin karriär?

Zacke möjligtvis?
De riktigt stora hoppade över juniorlandslagen såvitt jag vet, bla. vranjes, lövet, slangen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in