Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
Det tycker jag visade sig ännu tydligare när Lukas spelade mellan Kim och Jonas i början och innan VM. Då gjorde Kim sina bästa landskamper på länge. Inte lätt att vara ytternia runt Doder. Inget ont om honom men för att dra en parallell i samma fotbollsanda som du tidigare gjorde känns Doder som en Pär Zetterberg. Han kan ta för stor plats och för mycket utrymme från ytterniorna. Oerhört synd att Lukas skadade sig. Doder ska i mitt tycke ha en "Jokerroll" och komma in 10min/ halvlek och röra runt lite.
Gillar också Lukas, tycker han är given i ett svensk landslag som "den tatiska m9an". Klasser bättre än Fahlgren, som jag tycker är överskattad och inte bör vara med i en landslagstrupp, framför allt inte efter den formsvacka som
alla spelare i Sävehof haft. Sedan har jag sett Lukas för lite på senare tid för att avgöra om han ska ha en bärande roll, men inte helt otänkbart, då Doder är, som du säger, en för individuell spelare för att hjälpa sina lagkamrater i 60 minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av k1ng3n
Här tycker jag du förbiser Per Sandström. Visst han fick stå mot "enklare" motstånd i VM men kolla hans första halvlek mot Frankrike. Han hade högst räddningsprocent i hela VM. Han får stå (om än marginellt) mer än Palicka i klubblaget och har gjort finfina insatser i årets CL.
Absolut. Glömde faktiskt av Sandström, som är en personlig favorit. Rankar honom för närvarande högre än de båda ungtupparna, jämnbördig med Mattias Andersson. Sen är det ju som sagt en smaksak hur man formerar målvaktstrion, men är själv lite inne på att de i landslaget ska spela mycket, och vet inte om Palicka når upp till det. Dock har han ju framtiden för sig såklart, samt att han kanske är den bästa "inhopparen" då han lever på sin inspiration. Som sagt, en smaksak.