Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Kan ju med stor säkerhet säga att det kommer bli storbråk

Japp, jag tror verkligen Guifklacken beståendes av familjefäder över 35 är på krigsstigen. Blod kommer flyta då de är ute efter hämnd
Tycker det var lite för stor klasskillnad för att ens vara spännande. Att Blicnac skulle vika ner sig var ganska väntat, en mästare på att fokusera på fel saker och det blir inte bättre när han har bästisen Stockenberg på bänken att spela allan-ballan för, men att Lasse B skulle göra det var för mig lite förvånande. Nu har jag inte följt Alingsås i varje match unde säsongen, men när Aggefors lanserades som Elitseriens bästa målvakt och den som skulle stå upp emot Guif anande jag oråd och ingen kan väl säga annat än att han har gjort en usel serie. Det är ändå en sak och vara bra under serien och ligga på räddningsprocent över 60 mot bottenlagen, och en helt annan sak att vara bra i en matchserie där du möter samma spelare om och om igen och den psykologiska kamp som byggs upp. Tydligaste exemplet är det enorma övertag Aren hade inför sista matchen vilket gjorde att Aggefors dök i korta vid Arens första skott, och jag överdriver bara lite om jag säger att Aggefors var 3 meter ifrån att ta bollen.
Guif var bättre på alla positioner, kanske undantaget v6 (tycker även Hatami har grundförutsättningen för att vara vassare än firmaBlank/Jansson offensivt, men han fick inte spela så mycket, kanske för hans bristande defensiv). Tycker Alingsås borde kunnat stå upp lite bättre ändå.
Är jag ensam om att tycka att Wedberg byter runt för mycket, främst på 9 meter? Visst, ingen funka ju riktigt, men i perioder i denna matchserie känns det som det byts niometersuppställning var tredje-fjärde anfall, med undantag för Blicnac som missuppfattas för att vara i den formen han var i för en tid sedan och då han belönades med en landslagplats (hans semifinalserie har också varit rätt usel). Kan det vara så att då Wedberg har 2 "ovanligt" starka assisterande och där maktbalansen inte är riktigt klar, båda vill vara med och påverka, och det därför kommer åsikter från höger och vänster med förslag om byten? Var ju fler gånger än en där man fick se Stockenberg eller Larsson slitandes i Wedberg för att dela med sig av sina genidrag.
Nej men kul med en final mellan Guif och Sävehof, de två absolut bästa lagen. Kan nog bli en riktigt bra match. Håller en halv tumme för att Berggren får lite speltid mot sitt favoritlag, även om det är föga troligt.