2011-04-20, 10:13
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Det hade dom verkligen! Jag tror fan att Drott kan skrälla lite om dom nu vinner hemma så kan dom säkert knipa segern borta.

Bryr mig fan inte vilket lag som vinner bara det inte är Guif!

Guif ser riktigt starka ut och jag tror tyvärr att dom tar hem hela skiten i år
Citera
2011-04-20, 14:33
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Guif ser riktigt starka ut och jag tror tyvärr att dom tar hem hela skiten i år

Hoppas inte dom gör det. Riktigt grisiga spelare och publik. Usch kommer ihåg Jimmy Jansson och dom.
Citera
2011-04-20, 19:10
Medlem
Empireofthesuns avatar
Sänder dom inte ens Drott - Sävehof? Jävla svt
Citera
2011-04-24, 16:19
Medlem
Oscar-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Hoppas inte dom gör det. Riktigt grisiga spelare och publik. Usch kommer ihåg Jimmy Jansson och dom.

Grisiga spelare och publik?
Är det därför alla lag och kommentatorer berömmer eskilstunapubliken för att vara sportslig? Spelarna är väl varken mindre eller mer fula än något annat lag?

Förklara gärna! ;s
Senast redigerad av Oscar-san 2011-04-24 kl. 17:05.
Citera
2011-04-24, 21:05
Medlem
karamellpojkens avatar
Hur är championsleague matcherna?
Räknar man med målskillnaderna inom båda matcherna?
Citera
2011-04-25, 11:06
Medlem
jelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar-san
Grisiga spelare och publik?
Är det därför alla lag och kommentatorer berömmer eskilstunapubliken för att vara sportslig? Spelarna är väl varken mindre eller mer fula än något annat lag?

Förklara gärna! ;s

Det är allmänt känt att GUIF inte är omtyckt. Aftonbladet gjorde en undersökning om vilket lag som är minst populärt för en tid sen bland spelarna i elitserien och ja GUIF är det laget som fick mest röster.

http://folket.se/sportfolket/handboll/1.863239

Här har du länk i ämnet
Senast redigerad av jelen 2011-04-25 kl. 11:14.
Citera
2011-04-25, 15:04
Medlem
Oscar-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Det är allmänt känt att GUIF inte är omtyckt. Aftonbladet gjorde en undersökning om vilket lag som är minst populärt för en tid sen bland spelarna i elitserien och ja GUIF är det laget som fick mest röster.

http://folket.se/sportfolket/handboll/1.863239

Här har du länk i ämnet

Jag lever visst kvar i gamla tider :)
Citera
2011-04-26, 00:24
Medlem
Schlaktarnns avatar
Haha det kommer bli kaaaooz i Göteborg när E-tunas eliter kommer och tar över stan! Vi kommer väl ihåg "zackes morsa" och hur fittiga supportrarna va från just Sävehof.

Kan ju med stor säkerhet säga att det kommer bli storbråk
Citera
2011-04-26, 18:03
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Haha det kommer bli kaaaooz i Göteborg när E-tunas eliter kommer och tar över stan! Vi kommer väl ihåg "zackes morsa" och hur fittiga supportrarna va från just Sävehof.

Kommer Zackes mossa vara på plats?
Citera
2011-04-27, 21:59
Medlem
hazard simpsons avatar
GUIF enkelt till final. Härligt!
Citera
2011-04-27, 22:02
Medlem
Schlaktarnns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
GUIF enkelt till final. Härligt!

Lite för enkelt.
Citera
2011-04-27, 22:56
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn

Japp, jag tror verkligen Guifklacken beståendes av familjefäder över 35 är på krigsstigen. Blod kommer flyta då de är ute efter hämnd

Tycker det var lite för stor klasskillnad för att ens vara spännande. Att Blicnac skulle vika ner sig var ganska väntat, en mästare på att fokusera på fel saker och det blir inte bättre när han har bästisen Stockenberg på bänken att spela allan-ballan för, men att Lasse B skulle göra det var för mig lite förvånande. Nu har jag inte följt Alingsås i varje match unde säsongen, men när Aggefors lanserades som Elitseriens bästa målvakt och den som skulle stå upp emot Guif anande jag oråd och ingen kan väl säga annat än att han har gjort en usel serie. Det är ändå en sak och vara bra under serien och ligga på räddningsprocent över 60 mot bottenlagen, och en helt annan sak att vara bra i en matchserie där du möter samma spelare om och om igen och den psykologiska kamp som byggs upp. Tydligaste exemplet är det enorma övertag Aren hade inför sista matchen vilket gjorde att Aggefors dök i korta vid Arens första skott, och jag överdriver bara lite om jag säger att Aggefors var 3 meter ifrån att ta bollen.

Guif var bättre på alla positioner, kanske undantaget v6 (tycker även Hatami har grundförutsättningen för att vara vassare än firmaBlank/Jansson offensivt, men han fick inte spela så mycket, kanske för hans bristande defensiv). Tycker Alingsås borde kunnat stå upp lite bättre ändå.
Är jag ensam om att tycka att Wedberg byter runt för mycket, främst på 9 meter? Visst, ingen funka ju riktigt, men i perioder i denna matchserie känns det som det byts niometersuppställning var tredje-fjärde anfall, med undantag för Blicnac som missuppfattas för att vara i den formen han var i för en tid sedan och då han belönades med en landslagplats (hans semifinalserie har också varit rätt usel). Kan det vara så att då Wedberg har 2 "ovanligt" starka assisterande och där maktbalansen inte är riktigt klar, båda vill vara med och påverka, och det därför kommer åsikter från höger och vänster med förslag om byten? Var ju fler gånger än en där man fick se Stockenberg eller Larsson slitandes i Wedberg för att dela med sig av sina genidrag.

Nej men kul med en final mellan Guif och Sävehof, de två absolut bästa lagen. Kan nog bli en riktigt bra match. Håller en halv tumme för att Berggren får lite speltid mot sitt favoritlag, även om det är föga troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in