2008-11-27, 18:56
Bannlyst
Oj då jag skrev fel innan det är diffusa som bara innehåller spår av meskalin. Williams är rätt ursäckta för felet var tröt, skyller på de.

//Kristall
Citera
2009-01-27, 19:24
Medlem
Jag har ganska mycket san pedro (två på över halvmeterna bådadera) och undrar hur jag bäst ska inta dem om jag inte kokar dem? Hur mycket ska jag ta? verkar ju vara så svårt att dosera.
Citera
2009-01-28, 13:41
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassadaga
Jag har ganska mycket san pedro (två på över halvmeterna bådadera) och undrar hur jag bäst ska inta dem om jag inte kokar dem? Hur mycket ska jag ta? verkar ju vara så svårt att dosera.
om du vill va säker och har lite tid över kan du ju göra en extraktion, då är det ju bara att väga de rena kristallerna och dosera efter det.
Citera
2009-01-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Entheogen
om du vill va säker och har lite tid över kan du ju göra en extraktion, då är det ju bara att väga de rena kristallerna och dosera efter det.

Problemet är att jag bor i en studentkorridor, vill därav inte stå och koka ett par kaktusar i ett par timmar, eller torka dem i ungnen. Har hört att man kan frysa det och göra någon sorts extraktion på den vägen.

Förövrigt: är det någon som vet hur man kan förstärka meskalintrippen? har hört att ingefärete och syrian rue ska göra den bättre.
Citera
2009-01-28, 15:08
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Problemet är att jag bor i en studentkorridor, vill därav inte stå och koka ett par kaktusar i ett par timmar, eller torka dem i ungnen. Har hört att man kan frysa det och göra någon sorts extraktion på den vägen.

Förövrigt: är det någon som vet hur man kan förstärka meskalintrippen? har hört att ingefärete och syrian rue ska göra den bättre.

Vart får du tag på kaktusarna/fröna?
Citera
2009-01-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnprotes
Folk spyr av rent meskalin också.

Löjligt lätt att extrahera så det är nog att föredra från att äta sej proppmätt på kapslar.
Japp, bara att köra kaktusen i en mixer eller hacka den fint med kniv, koka den i vatten i några timmar och sen sila av. Smakar lite smått beskt, och lite gurka, i alla fall när man gör avkok på San Pedro. Jag spydde inte, men tyvärr hade jag för lite för att få någon riktigt bra effekt, fick bara svaga hallucinationer, men det var helt klart något jag vill prova igen.
Citera
2009-01-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Vart får du tag på kaktusarna/fröna?

Köpte en san pedro i en vanlig blombutik, men beställde en från wermlanddesertplants, det är inte svårt att få tag i kaktusar att köpa - bara att googla.
Citera
2009-01-28, 18:14
Medlem
okej, jag har bestämt mig för att köra en tripp med San Pedro (tänkte köra 40 cm) som jag antagligen tillreder enligt guiden på erowid och nu undrar jag om det är något jag ska tänka på innan. Ska magen vara tom innan? finns det något som gör trippen bättre?
Citera
2009-02-16, 22:28
Medlem
Mr.ss avatar
Låter helt klart som något man vill pröva! Synd att det är lite klurigt att få tag på
Citera
2009-02-17, 16:48
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Har hört att man kan frysa det och göra någon sorts extraktion på den vägen.

Jag känner inte till någon sådan TEK men...

När mina kaktusar är stora nog planerar jag frysa dem i större bitar utan den träiga mittstammen.
Därefter ska jag tina kaktusen och köra den kylskåpskall i min råsafts-centrifug.
Saften går att konsumera på tom mage

Frysningen krossar cellväggarna så meskalin i kaktusens celler kan utvinnas lättare.
Genom att hålla kaktusen kall (men över fryspunkten) minskar man risken att man får med de otrevliga fettlösliga ämnena som ger illamående etc (de ämnen som kemiska extraktioner vill tvätta bort).

Doktorn
Citera
2009-03-01, 23:49
Medlem
blottartomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammaGoblin
Här : http://www.compra-segura.com/product_info.php?products_id=259

This shit will make u faaaaackd up

Nån som vet om de är pålitliga och är det värt det?
btw isf hur mycket bör man ta för en ok tripp?
Citera
2009-03-02, 00:01
Medlem
Meskalin är den enda drogen jag har kvar på min "Dessa droger skall jag ta innan jag dör"-lista.

En bekant till mig beskrev ruset som i början av ett intensivt MDMA-rus. Den där totalt skruvade hallucinogena känslan man känner i börja när man käkat kristaller (inte nån smutsig E) var tydlugen oerhört lik känslan på meskalin. Kan någon styrka detta påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in