2008-11-24, 18:37
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Jag kan säga att du kommer få vänta betydligt längre om du istället tänkt trippa på meskalin. En kaktus växer inte direkt fort.

det beror lite på på vad du har för katus hur du gör när du odlar den och ljus vettu.

man kan korta ner tiden på tillväxen av en peyote om man ympar den och sätter på en annan lämplig kaktus så fär den ett snabbare och större näringsupptag.
det kan du göra med alla kaktusar.

Pereskiopsis funkar jätte bra när man ympar att sätta ympningarna på.
sen när dom växt sig stora så cuttar du den och sätter den i "jord" så får den växa färdigt där. men självklart tar detta åxå sin tid men det tar bra mycker kortare tid än aqtt odla som valigt.
Citera
2008-11-24, 21:58
Medlem
piratkaptens avatar
Mjo, det är ju sant att det går fortare. Men fort går det ju inte direkt.

Jag har funderat mycket på dethär om jag borde testa att sätta en peyote på en pereskopsis, men jag har inte riktigt fått klarhet i hur stor risk det är att den dör. Känns som att väldigt många misslyckas första gången.

Känns ju snopet om man haft en peyote i flera år och så lyckas man ta kål på den.
Citera
2008-11-26, 01:51
Medlem
Citat:
Jag kan säga att du kommer få vänta betydligt längre om du istället tänkt trippa på meskalin. En kaktus växer inte direkt fort.

Så du menar att om jag går till blomsteraffären och köper en san pedro, så är den inte fullväxt för tripp?
Borde ju liksom finnas fullväxta kaktusar att köpa också menar jag, eller?
Citera
2008-11-26, 02:00
Medlem
Här : http://www.compra-segura.com/product_info.php?products_id=259

This shit will make u faaaaackd up
Citera
2008-11-26, 14:12
Medlem
trixtrixs avatar
jagvill prova meskalin, ngn som vill det med mig?
Citera
2008-11-26, 19:06
Medlem
trippens avatar
Citat:
Mjo, det är ju sant att det går fortare. Men fort går det ju inte direkt.

Jag har funderat mycket på dethär om jag borde testa att sätta en peyote på en pereskopsis, men jag har inte riktigt fått klarhet i hur stor risk det är att den dör. Känns som att väldigt många misslyckas första gången.

Känns ju snopet om man haft en peyote i flera år och så lyckas man ta kål på den.

men du tar inte en peyote och sätter på en Pereskiopsis då en Pereskiopsis är lite tun . men du kan ympa och sätte den på en san pedro eller liknade.

bara du använder sterila verktyg när du gör det så ska det gå bra. kaktusar är rätt tåliga ändå.
Citera
2008-11-26, 19:09
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trixtrix
jagvill prova meskalin, ngn som vill det med mig?

prova e-kontakt där kanske du ´hittar en like
Citera
2008-11-26, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÄruBängEller!
Så du menar att om jag går till blomsteraffären och köper en san pedro, så är den inte fullväxt för tripp?
Borde ju liksom finnas fullväxta kaktusar att köpa också menar jag, eller?

Dom växer till sig fort om man sätter dom i en större kruka med bra kaktus jord, dom kan lätt växa en meter på 1 år under dom rätta förutsättningarna.

När du odlar kaktusar så planterar du nya sticklingar allt eftersom, på så vis har du både växande kaktusar och kaktusar som är redo för att skördas. Sköter man allt rätt så bör du tillsist ha god tillgång till meskalin.

Funderar själv på att börja odla mer seriöst, ska fylla växthuset till brädden nästa sommar tänkte jag. Det verkar ju finnas ett genuint intresse för just meskalin här i våran kalla gråa avkrok.

//Kristall
Citera
2008-11-27, 14:58
Medlem
Illuzionzs avatar
Hur stor måste en kaktus vara för att det ska finnas nåt att trippa på?
Räcker denna?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=a9xzww&s=4

Om den gör det ungefär hur mycket räcker den till?

Eller måste den se ut typ såhär?

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2i1ecrl&s=4

Och hur många trippar skulle den räcka till?

Ursäkta noobfrågorna men har nästan ingen koll på Meskalin kaktusar.
Hoppas ni kan hjälpa.

Detta är en peyote jag har kollat på...
Senast redigerad av Illuzionz 2008-11-27 kl. 15:04.
Citera
2008-11-27, 16:04
Bannlyst
Den första borde räcka till en skaplig tripp. Den andra bilden borde räcka till minst 3 – 5 trippar. Är det Williams eller vanlig peyote? Dom är väldigt lika varandra till utseendet men inte i det alkaliska innehållet.

//Kristall
Citera
2008-11-27, 16:30
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristall
Den första borde räcka till en skaplig tripp. Den andra bilden borde räcka till minst 3 – 5 trippar. Är det Williams eller vanlig peyote? Dom är väldigt lika varandra till utseendet men inte i det alkaliska innehållet.

//Kristall

Det står att det är williamsii.

Funderar också om Peruvian Torch, hur stora måste dom vara för att det ska finnas nåt att trippa på? Räcker typ 10-15 cm? Hur många räcker det till då?

Sen om man ska käka Peyote, vilka delar är det man ska äta, hela skiten eller bara vissa delar? Har samma fråga ang. den andra sorten.

Tack för hjälpen.
Citera
2008-11-27, 17:16
Bannlyst
Williams innehåller bara spår av meskalin, om det är meskalinet man vill åt så är vanlig peyote att föredra. Williams ger mer en typ av delirium rus som nattskattväxterna.

Peruvian Torch, ja runt en 20cm bör den iaf vara, dom växer fort så det är inte mycket vänta på dom ändå. Jag skulle vänta tills den blir iaf runt en 40 50cm lång innan skörd, vilket borde ta runt 1 – 1½ år.

Man ska hålla sig till skinnet och ev roten i Williams fall. Jag brukar ta allt utom den inre stammen kärnan, eftersom jag är sparsam. Men det mesta av meskalinet sitter i skinnet.

Sen varierar styrkan i kaktusarna väldigt mycket därför är det svårt att bedöma doserna,
Peruvian Torch kan ha allt ifrån 1 – 2 % till 10 % aktivt innehåll om jag mins rätt.

//Kristall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in