2009-12-07, 22:35
Medlem
wsbs avatar
Låt säga att man skulle komma över en 4 år gammal peyote på 2-3 cm i omkrets. Räcker detta för att uppnå en "normalstark tripp"? Hur utvinner man meskalinet och på vilket sätt intar man detta för att nå den rätta psykedeliska effekten?
Citera
2009-12-08, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fairyfeller
Om det är någon här som har provat meskalin, skulle ni kunna vara vänliga och förklara lite hur hallucinationerna uppträder jämfört med t.ex syra? Är det ännu coolare och ännu mer färgrikt etc?
Har bara tagit en låg dos syra men jämfört med svamp så var det visuella mycket mer 3d. Jag kunde verkligen se varenda vattenmolekyl i molnen så att säga. Dessutom kändes hela trippen väldigt mystiskt och min polare morphades till varulv otroligt ofta vilken han berätta efter ett tag trippandes att jag gjorde så det verkar vara nått som e vanligt på meskalin?
Citera
2009-12-15, 01:46
Medlem
Kafes avatar
Om man utgår ifrån den här:
http://www.elephantos.com/en/smart-shop/psychedelics/sanpedro-cactus.html?osCsid=69ae3975e6a78984db2628095c5e70a 0

Hur många behöver man äta för en relativt normal tripp?
Citera
2010-03-20, 15:57
Medlem
OK. Ska meskalintrippa i eftermiddag och har ett gäng Peruvian Torch. Hur mycket färskt material behöver jag äta för en normal dos (ja, jag vet, varierar, men på ett ungefär)?

Och ja, jag veet att jag beter mig som en handikappad downie nu, men jag har sett olika siffror.

Snälla ...
Citera
2010-03-20, 19:27
Medlem
niggaplis..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurabayaJohnny
OK. Ska meskalintrippa i eftermiddag och har ett gäng Peruvian Torch. Hur mycket färskt material behöver jag äta för en normal dos (ja, jag vet, varierar, men på ett ungefär)?

Och ja, jag veet att jag beter mig som en handikappad downie nu, men jag har sett olika siffror.

Snälla ...

Är det försent att komma med tips nu..?

För det första måste du få upp alkaloidhalten i kaktusen.
Det snabbaste sättet är att skära av så mycket av kaktusen man kommer använda under trippen och sen låta sin cutting vara ifred i några månader. Kaktusen försvar sig mot torkan genom att producera mescalin och andra viktiga ämnen. Den finns en anledning till varför shamanerna samlar peyoten i tygsäckar eller på hög under en längre tid innan sina ceremonier. Kaktus är inte för någon som är ute efter snabba fixar..

Om du nu har en torch som ska förtäras idag så rekomenderar jag ca 300 gram per person för att testa potensen av dom du har. Räkna med max 0.1 procent meskalin dvs ca max 300 mg per tripp.
Berätta först vilken kaktus det är. Är det en färdigköpt torch? Hemodlad? Storlek?
Om det visar sig att det inte är tillräckligt för att få något annat än vad som känns som MDMA så ta och öka dosen med 50% under trippens gång.

Mvh/
P
Citera
2010-03-21, 22:52
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niggaplis..
Är det försent att komma med tips nu..?

För det första måste du få upp alkaloidhalten i kaktusen.
Det snabbaste sättet är att skära av så mycket av kaktusen man kommer använda under trippen och sen låta sin cutting vara ifred i några månader. Kaktusen försvar sig mot torkan genom att producera mescalin och andra viktiga ämnen. Den finns en anledning till varför shamanerna samlar peyoten i tygsäckar eller på hög under en längre tid innan sina ceremonier. Kaktus är inte för någon som är ute efter snabba fixar..

Om du nu har en torch som ska förtäras idag så rekomenderar jag ca 300 gram per person för att testa potensen av dom du har. Räkna med max 0.1 procent meskalin dvs ca max 300 mg per tripp.
Berätta först vilken kaktus det är. Är det en färdigköpt torch? Hemodlad? Storlek?
Om det visar sig att det inte är tillräckligt för att få något annat än vad som känns som MDMA så ta och öka dosen med 50% under trippens gång.

Mvh/
P
Så om ja köper en 30cm cutted cactus måste ja vänta några månader innan ja kan äta den för den ska producera meskalinet? trodde de redan va i den
Citera
2010-03-22, 00:57
Medlem
niggaplis..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Så om ja köper en 30cm cutted cactus måste ja vänta några månader innan ja kan äta den för den ska producera meskalinet? trodde de redan va i den

Det är helt omöjligt att veta alkaloidkoncentraionener i en specifik planta till att börja med..
Kanske innehåller redan din inköpta cutting en "tillräcklig" mängd meskalin pga rätt odlingsförhållanded/hur, när den blev skördad/rätt genetik etc.
Min logiska slutsats är emellertid att dom flesta odlare inom den här branchen antingen saknar kunskap om rätta metoder för att höja alkaloidhalter, eller helt enkelt inte bryr sig eftersom dom metoderna saktar ner plantans tillväxt=tjänar mindre pengar eftersom alla bara verkar vara intr av storlek på plantan vid köp..
Det bästa är givetvis om man köpet ett större antal cuttings och sedan tar och planterar dom man ska använda till senare i kruka då man kan ha en perfekt översikt av odlingsförhållanden.
Att köpa sin cutting vid den här tiden på året är bra då jag tror dom flesta odlarna låter plantorna vintervila med låga temperaturer/lite vatten och ljus vilket generellt höjer meskalinhalten.
Citera
2010-03-22, 18:20
Medlem
svampen211s avatar
Citat:
Det är helt omöjligt att veta alkaloidkoncentraionener i en specifik planta till att börja med..
Kanske innehåller redan din inköpta cutting en "tillräcklig" mängd meskalin pga rätt odlingsförhållanded/hur, när den blev skördad/rätt genetik etc.
Min logiska slutsats är emellertid att dom flesta odlare inom den här branchen antingen saknar kunskap om rätta metoder för att höja alkaloidhalter, eller helt enkelt inte bryr sig eftersom dom metoderna saktar ner plantans tillväxt=tjänar mindre pengar eftersom alla bara verkar vara intr av storlek på plantan vid köp..
Det bästa är givetvis om man köpet ett större antal cuttings och sedan tar och planterar dom man ska använda till senare i kruka då man kan ha en perfekt översikt av odlingsförhållanden.
Att köpa sin cutting vid den här tiden på året är bra då jag tror dom flesta odlarna låter plantorna vintervila med låga temperaturer/lite vatten och ljus vilket generellt höjer meskalinhalten.
okej tack för infon du verkar erfaren så ja frågar dig igen. Vi säger att ja beställer 2 st 25cm san pedro kaktusae av elefanten, när jag fått hem kaktusarna kan ja direkt skära upp dom och äta dom och få ut iaf en normal/stark tripp eller är det värt att göra som du sa?
Citera
2010-03-23, 19:29
Medlem
niggaplis..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
okej tack för infon du verkar erfaren så ja frågar dig igen. Vi säger att ja beställer 2 st 25cm san pedro kaktusae av elefanten, när jag fått hem kaktusarna kan ja direkt skära upp dom och äta dom och få ut iaf en normal/stark tripp eller är det värt att göra som du sa?

Det "borde" du få med en standard san pedro cutting.
Har aldrig testat att beställa kaktus från en smartshop, bara kaktussidor, så du får kolla runt lite och se vilket resultat folk har fått från just elefanten.
Jag rekomenderar detta: http://www.cactusplaza.com/trichocereus-pachanoi-pedro-5060-cutting-p-22591.html
eller: http://www.cactusplaza.com/trichocereus-pachanoi-pedro-2530-cuttings-p-22815.html
Killen som sköter den sidan är legit, bortsett från att han kan vara långsam med att skicka grejerna..
Citera
2010-04-15, 09:53
Medlem
jontens avatar
Citat:
Det "borde" du få med en standard san pedro cutting.
Har aldrig testat att beställa kaktus från en smartshop, bara kaktussidor, så du får kolla runt lite och se vilket resultat folk har fått från just elefanten.
Jag rekomenderar detta: http://www.cactusplaza.com/trichocereus-pachanoi-pedro-5060-cutting-p-22591.html
eller: http://www.cactusplaza.com/trichocereus-pachanoi-pedro-2530-cuttings-p-22815.html
Killen som sköter den sidan är legit, bortsett från att han kan vara långsam med att skicka grejerna..
Har du (eller nån annan för den delen) erfarenhet av att beställa meskalinkaktusar från andra länder? Hur reagerar tullen om de upptäcker att det är en meskalinkaktus? (är väl sticklingar/cuttings som alla/de flesta säljer, vilket borde vara lagligt i sverige..?)
Citera
2010-04-16, 13:19
Medlem
jontens avatar
Utöver ovanstående fråga undrar jag även vilken av dessa extraheringsmetoder som är effektivare för en san pedro kaktus?

Metod 1: http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_preparation3.shtml
Metod 2: http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_preparation5.shtml

Stammen i mitten verkar inte innehålla nämnvärt mycket alkaloider? Kan man skippa den? Kom gärna med förslag på andra "smidiga" extraheringsmetoder, eller berätta hur ni brukar preparera er kaktus!
Citera
2010-04-19, 02:02
Medlem
Glad packs avatar
Jag har två Peruvian torch som är ca 45cm höga, 4 cm i diameter och tre år gamla. Hur mycket skulle krävas för en medeltripp? Jag funderar på att kapa båda på mitten och låta undre delarna växa vidare och trippa på de övre halvorna. Är det tillräckligt för en medeltripp??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in