2009-11-03, 22:36
Medlem
Illuzionzs avatar
Någon som kan hjälpa mig att förstå detta..?

Första gången jag testade meskalinpulvret så fick jag knappt i mig nånting för det är ju verkligen inte gott plus att det var så mkt man ska få i sig. Men av det lilla jag fick i mig så kände jag av det ändå litegrann, även om det hade tagit mig ca 2 timmar att få i mig den lilla mängden.

Men resten av geggan som man kokar ihop frös jag in för jag tänkte testa det senare. Ikväll så bestämde jag att jag skulle ta det, hackade då upp skiten i bitar eftersom de var fryst. Tog sedan bit för bit och tuggade ner det tillsammans med ananas. Fick då i mig typ allt minus 2 tuggor kan man säga. Åt upp det mesta av en liten ananas med det då.

Problemet är att jag ikväll inte kände nånting nästan. Men jag vet att jag har fått i mig mycket mer än första gången plus att jag gjorde det på mycket kortare tid dessutom. Hade fastat flera timmar i förväg också.

Alla symptom på en onset var där, illamående, lite spänningar i nacken och käkar som man tydligen kan få, kände mig slö i kroppen som jag brukar göra när jag trippar annars. Lite större pupiller men inte alls så stora som jag får av tex svamp. Hela tiden känner man sig lite konstig men inte mkt mer än så. Mer att jag är lite vaken bara. Har inte stött på några hallucinationer heller. Varken CEV eller OEV.

Någon som vet vad som kan ha gått snett? Jag hade från början ca 60 g men efter att jag hade försökt första gången att käka det så var det då kvar minst 45! Så jag har då inte tagit för lite ikväll heller.
Citera
2009-11-03, 22:56
Medlem
Låter som att nedfrusningen förstörde det på något sätt, eller försvagade.
Citera
2009-11-03, 23:25
Medlem
Illuzionzs avatar
Jo har tänkt på det också men att frysa ner saker borde ju inte förstöra det? Speciellt inte när det gäller droger. Fryser alltid ner mina svampar och har aldrig haft några problem med dom.
Citera
2009-11-04, 18:30
Medlem
superstructures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Någon som kan hjälpa mig att förstå detta..?

Första gången jag testade meskalinpulvret så fick jag knappt i mig nånting för det är ju verkligen inte gott plus att det var så mkt man ska få i sig. Men av det lilla jag fick i mig så kände jag av det ändå litegrann, även om det hade tagit mig ca 2 timmar att få i mig den lilla mängden.

Men resten av geggan som man kokar ihop frös jag in för jag tänkte testa det senare. Ikväll så bestämde jag att jag skulle ta det, hackade då upp skiten i bitar eftersom de var fryst. Tog sedan bit för bit och tuggade ner det tillsammans med ananas. Fick då i mig typ allt minus 2 tuggor kan man säga. Åt upp det mesta av en liten ananas med det då.

Problemet är att jag ikväll inte kände nånting nästan. Men jag vet att jag har fått i mig mycket mer än första gången plus att jag gjorde det på mycket kortare tid dessutom. Hade fastat flera timmar i förväg också.

Alla symptom på en onset var där, illamående, lite spänningar i nacken och käkar som man tydligen kan få, kände mig slö i kroppen som jag brukar göra när jag trippar annars. Lite större pupiller men inte alls så stora som jag får av tex svamp. Hela tiden känner man sig lite konstig men inte mkt mer än så. Mer att jag är lite vaken bara. Har inte stött på några hallucinationer heller. Varken CEV eller OEV.

Någon som vet vad som kan ha gått snett? Jag hade från början ca 60 g men efter att jag hade försökt första gången att käka det så var det då kvar minst 45! Så jag har då inte tagit för lite ikväll heller.

Hur lång tid hade det gått sen första gången du "trippa"?
Citera
2009-11-04, 19:48
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superstructure
Hur lång tid hade det gått sen första gången du "trippa"?

Lång tid. Har hunnit trippa på svamp sedan dess till och med. Svampen tog jag för 2 och en halv veckor sen.
Citera
2009-11-07, 22:26
Medlem
Illuzionzs avatar
Visst borde det gå bra att ta meskalinkristaller och få en fullständig tripp ca en vecka efter att jag tog det frysta pulvret utan att få nån direkt effekt? Eftersom jag knappt fick nån effekt kan jag väl inte ha fått någon tolerans?
Citera
2009-11-09, 00:42
Medlem
Illuzionzs avatar
Utöver min förra fråga så undrar jag också, om man har kristaller, är det bättre att snorta dom än att bomba? Gäller det som med typ alla andra droger att man inte behöver lika mycket om man ska snorta?
Citera
2009-11-09, 00:55
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Utöver min förra fråga så undrar jag också, om man har kristaller, är det bättre att snorta dom än att bomba? Gäller det som med typ alla andra droger att man inte behöver lika mycket om man ska snorta?

Haha rensa din inkorg, jag fattade inte vad som var fel förrän jag hade försökt skicka typ fem gånger, var så länge sedan det hände att jag inte riktigt kopplade Förlåt för den!

Hursom, jag skulle också vilja ha svar på den frågan. Är så jävla känslig i snoken.
Citera
2009-11-09, 01:22
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:

Ja samma borde väl gälla för Meskalin gissar jag på.. iv > rektalt > nasalt > oralt typ?

Vet inte vart röka skulle hamna där, kanske innan rektalt då.
Citera
2009-11-09, 13:29
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nuplie22
Ja samma borde väl gälla för Meskalin gissar jag på.. iv > rektalt > nasalt > oralt typ?

Vet inte vart röka skulle hamna där, kanske innan rektalt då.

Ja det borde väl vara så.. men har inte hört så mycket om det. Nästan det enda intagningssättet man har läst om är ju att äta det. Någon som vet om man behöver mindre när man snortar det? Kortare rus tex osv?
Citera
2009-11-09, 15:40
Medlem
nuplie22s avatar
Citat:
Ja det borde väl vara så.. men har inte hört så mycket om det. Nästan det enda intagningssättet man har läst om är ju att äta det. Någon som vet om man behöver mindre när man snortar det? Kortare rus tex osv?

"Meskalin förekommer även i kristalliserad form då sniffas det för bäst effekt, det går även att ta oralt men då krävs det en större mängd meskalin."

Stog det iaf i FAQ
Citera
2009-11-09, 15:49
Medlem
fairyfellers avatar
Om det är någon här som har provat meskalin, skulle ni kunna vara vänliga och förklara lite hur hallucinationerna uppträder jämfört med t.ex syra? Är det ännu coolare och ännu mer färgrikt etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in