2010-04-19, 13:06
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonten
Utöver ovanstående fråga undrar jag även vilken av dessa extraheringsmetoder som är effektivare för en san pedro kaktus?

Metod 1: http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_preparation3.shtml
Metod 2: http://www.erowid.org/plants/cacti/cacti_preparation5.shtml

Stammen i mitten verkar inte innehålla nämnvärt mycket alkaloider? Kan man skippa den? Kom gärna med förslag på andra "smidiga" extraheringsmetoder, eller berätta hur ni brukar preparera er kaktus!

Detta såg ju inte alltför avancerat ut! Funkar verkligen detta bra?
Citera
2010-04-20, 22:51
Medlem
Eyeballkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampen211
Såg att man kunde beställa san pedro kaktusar på elefanten behöve man bara en kaktus för att trippa? eller måste man låta den växa oså först eller är det bara fritt fram att skära upp den så fort man får den?

Jag har letat massa efter någon som har erfarenhet av pedros från elefanten men inte hittat några svar.
Jag har köpt 4 som på 25 cm som jag och en polare tänkte dela på.

Är det någon som har erfarenhet från dem? De lovar ju mycket men jag hittar inga med erfarenhet.
Tror ni vi kommer komma någon vart på dessa?

Jag har dem liggande utan kruka i kylen hur länge kan de hålla sig och kan de fortsätta producera gotte under en tid även utan näring (de verkar ju var i fullt liv nu eftersom de skulle gå att plantera?).
Citera
2010-04-20, 23:58
Medlem
jontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeballkid
Jag har letat massa efter någon som har erfarenhet av pedros från elefanten men inte hittat några svar.
Jag har köpt 4 som på 25 cm som jag och en polare tänkte dela på.

Är det någon som har erfarenhet från dem? De lovar ju mycket men jag hittar inga med erfarenhet.
Tror ni vi kommer komma någon vart på dessa?

Jag har dem liggande utan kruka i kylen hur länge kan de hålla sig och kan de fortsätta producera gotte under en tid även utan näring (de verkar ju var i fullt liv nu eftersom de skulle gå att plantera?).
Har du tagit reda på hur tullen reagerar på dessa beställningar också? Eller köpte du bara o hoppades på att inget kan hända?
Citera
2010-04-21, 16:14
Medlem
Eyeballkids avatar
Citat:
Har du tagit reda på hur tullen reagerar på dessa beställningar också? Eller köpte du bara o hoppades på att inget kan hända?

Jag kollade runt lite och eftersom man får hela färska kaktusar som skulle börja växa om man planterar dem så ska det inte vara något olagligt med dem. Jag satte mig dock inte 100% in mig i det då det köptes en del mindre lagliga saker i samma veva .
Citera
2010-04-22, 18:42
Medlem
niggaplis..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyeballkid
Jag kollade runt lite och eftersom man får hela färska kaktusar som skulle börja växa om man planterar dem så ska det inte vara något olagligt med dem. Jag satte mig dock inte 100% in mig i det då det köptes en del mindre lagliga saker i samma veva .

För att klargöra vad jag har förstått lagen säger:
Alla levande växter, dvs alla cuttings man kan köpa är LEGALA.
Det är först när vi snackar om torkade/malda kaktusar som det räknas som förberedelse av narkotikum som det blir ILLEGALT.
Citera
2010-04-30, 16:32
Medlem
spekkes avatar
Om de nu är lagligt, och säljs i blomster affärerna..
vad frågar man efter? san pedros lr vadå?
Citera
2010-04-30, 23:20
Medlem
kallestolpillers avatar
Fråga att få kika på deras kaktusar, sen kan du ju namndroppa t.ex. "har tant någon San Pedro? De är mycket fina bla bla.. mors födelsedag, kaktus.. bla bla." Eller något i den stilen.
Citera
2010-05-01, 01:29
Medlem
Alcoholocaust-s avatar
Spika denna.
Citera
2010-05-02, 14:27
Medlem
Killnotes avatar
Hur är det med meskalin nu förtiden?

Det var ett tag sen man fick testa det. Finns det fortfarande hos kranar eller är det bara hemodlad meskalin som är the shit?
Citera
2010-05-03, 10:43
Medlem
kallestolpillers avatar
Jag har bara haft en kran som haft Meskalin, en webkran för att vara specifikt, och bara 'hört' om en annan i min stad som möjligtvis skulle haft ett par kaktusar. Men det verkar extremt tomt är jag rädd, och det som finns verkar antingen bara vara sticklingar, eller pulver.
Citera
2010-05-05, 17:11
Medlem
jontens avatar
Angående korstolerans mellan meskalin och LSD.. Har knaprat i mig en 30cm torkad san pedro idag (onsdag) vilket knappt var en tröskeldos meskalin. Kommer jag att ha tolerans mot LSD till helgen?
Senast redigerad av jonten 2010-05-05 kl. 17:23.
Citera
2010-05-05, 21:35
Medlem
Entheogens avatar
Citat:
Angående korstolerans mellan meskalin och LSD.. Har knaprat i mig en 30cm torkad san pedro idag (onsdag) vilket knappt var en tröskeldos meskalin. Kommer jag att ha tolerans mot LSD till helgen?
tror inte det blir så mycket tolerans då meskalin är en fenetylamin medan LSD tillhör tryptaminerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in