2010-05-05, 22:20
Medlem
Killnotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Jag har bara haft en kran som haft Meskalin, en webkran för att vara specifikt, och bara 'hört' om en annan i min stad som möjligtvis skulle haft ett par kaktusar. Men det verkar extremt tomt är jag rädd, och det som finns verkar antingen bara vara sticklingar, eller pulver.

När jag testade så var det en kompis som hade fått tag på det, å låt oss säga att jag var inte så värst gammal då

Men antar att tiderna ändras
Citera
2010-06-07, 01:51
Medlem
Glad packs avatar
En fråga.
Jag har en P.Torch som är ~45cm hög och ~3,5-4cm bred i snitt. Räcker denna till en resa eller behöver jag mer? Jag tänkte göra en extraktion genom att koka ner kaktusen till en drickbar mängd.
Svar uppskattas!
Citera
2010-06-07, 14:37
Medlem
Toppzys avatar
Din kaktus kan räcka till ett par resor.
Det beror på hur den växt upp.
Är den köpt i den storleken uppdriven för att växa så fort som möjligt är den nog rätt klen.
Har du odlat den själv och låtit den vila okt-mars med sparsamt med vatten (1ggr/mån) så kan meskalinhalten bli hög.
Enda sättet är att prova. 450 gram av din kaktus kan innehålla allt från cirka 200-300 gram(=medeltripp) meskalin.
Det är bara att koka ner o testa.
Citera
2010-06-07, 15:54
Medlem
Glad packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toppzy
Din kaktus kan räcka till ett par resor.
Det beror på hur den växt upp.
Är den köpt i den storleken uppdriven för att växa så fort som möjligt är den nog rätt klen.
Har du odlat den själv och låtit den vila okt-mars med sparsamt med vatten (1ggr/mån) så kan meskalinhalten bli hög.
Enda sättet är att prova. 450 gram av din kaktus kan innehålla allt från cirka 200-300 gram(=medeltripp) meskalin.
Det är bara att koka ner o testa.

Jag har drivit upp den från frö och den har fått sparsamt med vatten om vintrarna. Den är drygt 3 år gammal.
Citera
2010-06-13, 00:40
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glad pack
Jag har drivit upp den från frö och den har fått sparsamt med vatten om vintrarna. Den är drygt 3 år gammal.

Du har skött den väl då. Tänk hur stor den kan vara om två år. Käkar du upp störredelen av kaktusen i år, kan du trippa tidigast igen om ett år. Med en större kaktus kan du trippa lite oftare, ett par ggr per år.

Vissa menar att kaktusen innehåller mest meskalin om den skördas på vintern efter en helt torr period på 2-3 månader och att den avkapde biten ska ligga en ett par månader i mörker för att stressa upp meskalinhalten.

/John
Citera
2010-08-08, 16:42
Medlem
Haddoques avatar
Är det helt omöjligt att få tag på meskalin i annan form än kaktus?
Försökt flera ggr nu men lyckas aldrig få i mig tillräckligt för att det ska bli en riktig tripp.
vidrigare smak än kaktusens får man leta efter...
Citera
2010-08-11, 20:45
Medlem
Psychoramas avatar
Tjena. Någon som vet om kaktusarna på elephantos är bra och går det att få hem? Hur ligger med doseringar isåfall?
mvh
Citera
2010-08-20, 14:20
Medlem
Psychoramas avatar
Jag och en polare tänkte dela på en 7 årig peyote som han fått hem från Amsterdam. Räcker detta för en stadig trip?
Citera
2010-08-21, 19:04
Medlem
Psychoramas avatar
Någon med erfarenheter av meskalin får gärna PM:a mig!
Citera
2010-10-10, 15:29
Bannlyst
Vad är det man äter på kaktusen? Det är bara "köttet" som innehåller meskalin, right?
Citera
2010-10-11, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quickslide
Vad är det man äter på kaktusen? Det är bara "köttet" som innehåller meskalin, right?
Det stämmer att det är köttet man äter. Taggarna har mig veterligen inget meskalin i sig. Och "stammen" som finns innuti kaktusen i mitten har lägre meskalininnehåll än övriga delar av växten. Det sägs att "skinnet" på kaktusen är det mest potenta.
Citera
2010-10-29, 23:22
Medlem
vilket tycker ni är det bästa sättet att tillreda era katusar på? jag har käkat kaktus en gång, det blev bra tillslut men jag mådde så jävla illa de tre första timmarna, något jag kan göra för att förebygga detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in