2008-08-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gason
Som Raol sa, Vita huset är ju alltid Vita huset.
Eftersom det inte var du som kapade planen så spelar det ingen roll vad du tycker är värdefullt. Är det helt omöjligt för dig att tro att kaparna kunde tycka att Vita huset har ett stort symboliskt värde?

skelvklart inte, de tog pentagon och WTC 1 och 2, låt os ta en turist atraction med för fan

och hade det varit jag hade jag inte kapat det på morgonen utan maxat döds sifran vid 12 tiden på dagen när alla var på jobbet.

eller var Al qeada generösa dena dag och tykte att de skule skona så många hedare som möjligt ?

men för att vara seriös så har jag svårt att se att det var målet, men utesluter skelvklart det inte
Senast redigerad av Tyrael007 2008-08-09 kl. 14:13.
Citera
2008-08-09, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raol
Hur många gånger var det plan över USA:s fastland man genskjöt och hur många gånger var det plan utifrån?

humm hopades du kunde svara på det, dok så är vell det inte stor skilnad imo, de får ett larm ret tidigt villken av de 2 det en skule vara, om jag inte har fel?
Citera
2008-08-09, 14:12
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrael007

skelvklart, men bara för att något är uniqt och hämskt som dena hendelse betyder det inte att någonting skumt har hänt, dok är det många små saker imo.
Nej, men det är heller inte självklart att något skumt hänt bara för det är unikt och hemskt.

Citat:
så du ser också de tydliga spåren eller ja jag skule inte kalla det spår, bara en masa fruktansvärt stora mistag och grov neglienc om ingenting är fel och allt är som de säjer att det är.
Det jag skrev handlade om dom som tror USA ligger bakom allt.

Ta detta exempel
USA planerade allt och genomförde de utan problem men "glömmer" lägga in araberna på passagerarlistorna börjar sedan skylla på dessa som visar sig vara i livet, är inte det lite väl klumpigt genomfört?

Och sen säger folk att det var bra genomfört av USA.

Citat:
och skelvklart att det legat som grund till 2 invationer och att många i den övre delen av USA har tjänat enorma summor pengar som föjd av det.
2 invasioner?
Afghanistan godkänner jag som invasion pga 9/11 dock inte Irak där målet sas vara massförelsevapen och ingen som helst koppling visades mellan irak och 9/11.
Om det funnits en koppling, hade det då inte varit enkelt för USA att "göra" kaparna irakiska?

Citat:
så att 8 av dom är vid live fortfarande är ett falskt statment? säjer inte att visa var på planena, men är det factument falskt?
Jag anser det, du får gärna berätta vad som är fel med mitt tänkande ovan angående kaparna.
Det handlar om folk med samma namn.

Citat:
jo, tyvär nöjer ju sig visa med att tro att något är sant och sen agerar efter det
Precis, sånt folk är jobbiga att diskutera med.

Citat:
imo om det stämer så hade norad runt 60 sucsesfull intersepts under årena före, och de mislykades 4 gånger under 9/11, dok fick de ju tillåtelse att sjuta ner plan, dok longt efter allt var över.

Ja, och därför kan man inte "skylla" de på att dom lät de hända, dom hade inte rätt befogenheter innan attackerna skedde.
Citera
2008-08-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Nej, men det är heller inte självklart att något skumt hänt bara för det är unikt och hemskt.

som jag sa.

Citat:
Det jag skrev handlade om dom som tror USA ligger bakom allt.

Ta detta exempel
USA planerade allt och genomförde de utan problem men "glömmer" lägga in araberna på passagerarlistorna börjar sedan skylla på dessa som visar sig vara i livet, är inte det lite väl klumpigt genomfört?

Och sen säger folk att det var bra genomfört av USA.

hur man en ser på det så får man inte glöma att mäniskor är alltid mäniskor, myket kan bli fel mällan mäniskor, OM den fruktansvärt lila chansen att USA gort deta skelv så är det en plan som gåt runt 100 tals om inte tusentals mäniskor och myket kan bli fel under en så stor operation, se bara på plan 4.

Citat:
2 invasioner?
Afghanistan godkänner jag som invasion pga 9/11 dock inte Irak där målet sas vara massförelsevapen och ingen som helst koppling visades mellan irak och 9/11.
Om det funnits en koppling, hade det då inte varit enkelt för USA att "göra" kaparna irakiska?

vet inte hur många gånger jag hörde på nyheterna att bush anklagade sadam för att vara inblandad.

sen har vi skelvklart bush nyhets statment "offcors wher after sada... umm i mean bin laden"

Citat:
Jag anser det, du får gärna berätta vad som är fel med mitt tänkande ovan angående kaparna.
Det handlar om folk med samma namn.

inget jag kan svara på, har inte ensålänge set några bevis för att desa mäniskor är vid live bara hört att de har avgivit intervuer.

Citat:
Precis, sånt folk är jobbiga att diskutera med.

hehe jo, håller med

Citat:
Ja, och därför kan man inte "skylla" de på att dom lät de hända, dom hade inte rätt befogenheter innan attackerna skedde.

om de hade fåt up plan i luften innan det första planet hade träfat så är jag rätt säker på att de hade får tillåtelse att sjuta ner hijaked plan tidigare.

men bara min mening
Citera
2008-08-09, 14:26
Medlem
Citat:
humm hopades du kunde svara på det, dok så är vell det inte stor skilnad imo, de får ett larm ret tidigt villken av de 2 det en skule vara, om jag inte har fel?

*Host nummer 2* http://www.petnoga.se/
Citera
2008-08-09, 14:27
Medlem
Citat:
"In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999."
http://www.911myths.com/html/67_intercepts.html
http://www.popularmechanics.com/science/defense/1227842.html?page=3&c=y

Hur lång tid tog det då att genskjuta Payne Stewart?
http://www.911myths.com/html/payne_stewart.html
Ca 76 minuter.
Citera
2008-08-09, 15:02
Medlem
Targenors avatar
Citat:
som jag sa.
hur man en ser på det så får man inte glöma att mäniskor är alltid mäniskor, myket kan bli fel mällan mäniskor, OM den fruktansvärt lila chansen att USA gort deta skelv så är det en plan som gåt runt 100 tals om inte tusentals mäniskor och myket kan bli fel under en så stor operation, se bara på plan 4.
Självklart gör människor fel, men en sån här grej planerades nog inte över en natt, så jag anser dom har haft gott om tid att kolla igenom de hela och granskat de innan dom satte sin plan i verket.

Citat:
vet inte hur många gånger jag hörde på nyheterna att bush anklagade sadam för att vara inblandad.
Har för mig jag hört något sådant också, dock vill ja minnas att det inte var för inblandning i 9/11 som dom gick in, mer under terrorakten som dom genomförde och att sadam sas ha Wdm

Citat:
sen har vi skelvklart bush nyhets statment "offcors wher after sada... umm i mean bin laden"
Ytterligare en sån där grej, finns en youtube video med Rumsfeldt där han säger att planet över pennsylvania sköts ner.
Här har vi alltså gänget som planerat detta och genomför de, men de hänger sig på att dom säger fel?
Känns ju som dom borde ha vetat från sitt manus vad dom skulle säga.
Citera
2008-08-09, 16:03
Medlem
plast_i_gräsets avatar
Men jösses.

malmoesoldier på anabola.
Citera
2008-08-09, 16:43
Medlem
Pads avatar
Citat:
så att 8 av dom är vid live fortfarande är ett falskt statment? säjer inte att visa var på planena, men är det factument falskt?

Jajamänsan, det kan du fethaja. Seriöst, det där är ju en av de äldsta myterna, tror ni verkligen på den på fullt allvar? Det är ju flera år sen det blev utrett, och det handlade mycket riktigt om namnförväxlingar den närmsta tiden efter attentatet.

För att ge dig en lektion i källkritik: Kontrollera dina källor som säger att kapare var vid livet. Titta sen efter hur gamla de källorna är. Är det inte märkligt att det bara citeras saker som är 5+ år gamla? just det, för sen fattade man hur det låg till och korrigerade sina uppgifter. Men foliehattarna fortsätter glatt som innan att till varje pris undvika logik och motbevis.

Om du verkligen är mottaglig för argument så kan du ju titta på:

http://www.911myths.com/html/still_alive.html
Senast redigerad av Pad 2008-08-09 kl. 16:54.
Citera
2008-08-09, 20:25
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Jag har svårt att se hur det skulle passa i någon rationellt tänkande människas världsbild. Möjligtvis om det var en hemlig konstruktion och en extremt isolerad liten grupp människor som gjorde utredningen. Problemet är att det inte är så.

Det finns ritningar att tillgå som visar precis hur tornen och WTC7 var konstruerade, mängder med bildmaterial som visar på de initiala skadorna av planen. Många oberoende fackmän har gjort egna undersökningar och beräkningar som sedan publicerats som stöder de slutsatser som NIST kommit fram till. Och just det faktum att de publicerats är den STORA pucken. Om de innehöll felaktiga beräkningar så skulle de onekligen kommit fram, om inte vid peer reviewen innan publicering så definitivt när deras kollegor tog sig an artiklarna. På motsvarande sätt skulle den lilla yttefnuttdel av foliehattsvetenskapsmän kunna visa upp kalla hårda beräkningar som bevis, men det händer ju aldrig. Kan det bero på att de vet att de inte har något case på riktigt?

Jag tror inte att ni förstår hur stor andel av världens vetenskapsmän som måste vara korrupta för att det skall finnas en teoretisk möjlighet att "de är köpta" skulle funka. Och till dags dato är det inte EN ENDA av dem som drabbats av dåligt samvete och avslöjat att de blivit köpta för att dölja ett gigantiskt massmord... Helt ärligt, låter det som en plausibel teori?

Vad som är rationellt och inte rationellt är upp till var och en att bestämma. Din osäkerhet och ditt kontrollbehov har kanske gjort att du fattat ett beslut men det behöver du inte sprida ut över andra. Dogmerna du bl.a står för då du likt Bush gärna petar in människor du inte begriper i en grupp som du sen väljer att håna driver bara på hat, ogillande och skapar motsättningar. Är det krig man vill ha så är det rätt metod, men vill man likt mig ha fred och tillbaka mer av sin frihet så anser jag att dömande och etikettiserande endast är till för sitt eget kontrollbehov och för att kunna bota sin egen osäkerhet.
Vill du verkligen veta hur 9/11 gick till så är det mao ganska lämpligt att fortfarande erkänna att man faktiskt inte vet och är osäker. Ingen här vet, så vad leder detta dömande. hånande egentligen? Moget? Knappast.

Ett tydligt tecken på osäkerhet, rädsla och ett starkt kontrollbehov är just en fördömande och/eller en hånande attityd. Att Bush själv säger någonting typ; "Don't tollerate any conspiracyterories"; är ett bevis på hans osäkerhet och rädsla för att sådant ska uppstå. Om det är för att han har saker att dölja så styrker det "foliehattarnas" teser högst betänkligt.
Senast redigerad av Fahrenheit451 2008-08-09 kl. 20:34.
Citera
2008-08-09, 20:35
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fahrenheit451
Dogmerna du bl.a står för då du likt Bush gärna petar in människor du inte begriper i en grupp som du sen väljer att håna driver bara på hat, ogillande och skapar motsättningar.
Men att göra som vissa truthers, attackera rullstolsbundna barn, GWB:s barn, önska att sina motståndares och motståndares barn skall skjutas, att avrätta de som arbetar emot dem utan rättegång, det är fint och högaktningsvärt? Är det några som är hatiska, aggresiva och snabba med att klassificera människor så är det inte sådana som jag och PAD. Titta runt på truthersforum, t ex vaken.se så får du se på aggressivitet och hat.
Men det är klart. Det kanske skulle störa din objektivitet att ta til sig mer information?
Citera
2008-08-09, 20:44
Medlem
Fahrenheit451s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Men att göra som vissa truthers, attackera rullstolsbundna barn, GWB:s barn, önska att sina motståndares och motståndares barn skall skjutas, att avrätta de som arbetar emot dem utan rättegång, det är fint och högaktningsvärt? Är det några som är hatiska, aggresiva och snabba med att klassificera människor så är det inte sådana som jag och PAD. Titta runt på truthersforum, t ex vaken.se så får du se på aggressivitet och hat.
Men det är klart. Det kanske skulle störa din objektivitet att ta til sig mer information?

Påhopp igen och inga nya argument. Var är din trovärdighet tror du om du dömer utan att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in