Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Bakade? Jag har svår att tänka mig att "resten av crewet" hade sin koncentration på Manhattans skyline långt bakom det som de rent professionellt borde ha sin koncentration på, nämligen reportern i bild.
HAHA backade, såklart
Nu vet ju inte jag hur många som närvarade vid reporterns sida eller hur lång tid dom varit där innan dom började sända men att anta att ingen kollar ut och uppmärksammar hur det faktiskt ser ut när dom är där för att rapportera om det låter ju orimligt.
Citat:
Nej, det man tydligt ser på BBCs rapportering är att ingen gjorde kopplingen mellan "en av de många huskroppar som utgör nedre delen av Manhattan stod kvar, samtidigt som reportern berättar att "Solomon Buildings" hade rasat"
Nej, vad skulle skulle dom ha pekat på därifrån ? Antingen hade dom konstaterat att huset står kvar eller oxå hade dom inte haft något hus att referera till B7 utifrån där dom stod.
Citat:
Jag tycker inte det är särskilt märkligt att nyhetssändare säger fel under en dag som den vi talar om, det spekulerades friskt och att någon tolkade ett besked om statusen för en av byggnaderna fel tycker inte jag är särskilt märkligt.
Visst, vi utgår från att han "säger fel". Gör man samma tabbe flera gånger ? Och om det är så att han säger fel, ber man då en reporter på plats kommentera händelsen utan att reportern själv undrar vad han dillar om ?
Citat:
Säkert, men som sagt, det handlar inte om en uppgift som stod felaktig i veckor - det handlar om pass 20 minuter, efter vilken poängen blev oviktig, då hade ju byggnaden rasat på riktigt. Och jag tror inte att någon på BBC kände, när WTC7 väl hade rasat, att det var särskilt viktigt att poängtera att när de tidigare rapporterade att byggnaden rasat, så hade den inte det, men nu, nu är den minnsann rasad. Men jag är så här just nu inte ens säker på att de inte faktiskt gjorde det.
Det talar ju snarare för att någon visste att byggnaden skulle rasa, inte att någon spekulerade i det utan någon visste att byggnaden skulle rasa och informerade pressen om det här lite för tidigt.
Citat:
Vad? Vad exakt är det du tror hände med BBC? Att NWO missade och råkade säga åt BBC, ett utländskt bolag, att rapportera om en byggnad 20 minuter för tidigt? Om vi utgår från en konspiration, varför i hela friden skulle NWO ens behöva bry sig - det torde väl framgå ändå efter ett tag att byggnaden rasat?
Ja, visst. Men varför i hela friden säger dom på BBC "big news, B7 har rasat" om den inte har det ? Den står ju där, alla kan se den !
Citat:
Och igen, vet du hur BBC fick uppgiften att WTC7 hade rasat? Jag har mycket svårt att se att det skulle ha varit ett "pressmeddelande". Jag tror överhuvudtaget väldigt lite av informationen den dagen om vad som hände och hade hänt levererades i form av pressmeddelanden.
/S
Nej, jag har ingen aning men det skulle vara kul att få ett svar på den frågan !
Och som sagt, är det inte lite skumt att sändningen "bryts" innan huset rasar på riktigt ??