2007-05-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Okej, du läste således inte vad jag skrev. Därför frågar jag igen: i detta fiktiva fall, är det viktigast att utreda ifall ett mord faktiskt KAN HA begåtts, dvs ifall någon kan ha haft tillgång till nyckeln till cellen, eller att strunta fullkomligt i den aspekten och noggrant analysera liket istället?
Så länge som det finns avvikelser i likanalysen så bör man definitivt inte strunta fullkomligt i andra aspekter.
Citera
2007-05-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Du är ute på hal is med det argumentet. Det är en diskussion du inte kan vinna. Här räcker det med att använda en bråkdel av kritiskt tänkande. Jag kan visa dig lite, säg gärna till om du vill fortsätta debatten.
Finns inget att varken vinna eller förlora i denna pseudo-diskussion.

Citat:
Här finns lite bilder på våningsplanen minuterna innan de föll. Observera även en annan sak. MALMOESOLDIER bör också titta på bilderna. Bilderna visar tydligt hur våningsplanen inne i WTC har gett vika, det vill säga de balkar "trusses" som höll uppe varje våningsplan.
Bilderna visar tydligt hur branden sprider sig, men att stora delar inte längre brinner och alltså bidrar till att sänka den generella temperaturen i området. Jämför med bränderna i Caracas och Madrid.

Så vitt jag förstått var inte byggnaderna beroende av att alla golvplan var kvar (och naturligtvis finns det skadade golv då planen i sig måste ha förstört en hel del av de bräckligaste komponenterna i byggnaden). Kärnan, "tillräckligt" mycket av det yttre nätet och "tillräckligt" med stabiliserande golvplan torde hålla byggnaden upprätt.

Citat:
Edit: Att ens ifrågasätta brandens styrka är en skymf mot de dryga 1000 personer som var instängda i de övre våningarna, och speciellt mot de som hellre valde att hoppa!
Att godta 9/11 som ett politiskt verktyg för att döda hundratusentals människor och frihetsberöva och tortera okända antal har jag problem med. Än värre är att "de farliga terroristerna" driver på såväl USA:s och EU:s lagstiftning i repressiv riktning. Så nej, jag har inga större problem att skymfa de dryga 1000 personerna du nämner, om det är det jag gör med att ifrågasätta den officiella historien.
Citera
2007-05-01, 10:51
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Så länge som det finns avvikelser i likanalysen så bör man definitivt inte strunta fullkomligt i andra aspekter.

Nej, det sa jag inte heller. Men jag sa att man måste bevisa att ett mord ens KAN ha begåtts! Samma sak med bomber: det finns indicier som pekar mot bomber, men inga direkta bevis, och därför tycker jag att om bombteorin ska ha någon trovärdighet ska man först och främst utreda när de där bomberna apterades, om det ens är teoretiskt möjligt.
Citera
2007-05-01, 10:59
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Kim. Sommaren 2000 var jag i afghanistan och rökte vattenpipa med bin laden då han helt plötsligt från ingenstanns fråga mig om jag ville göra ett uppdrag och sätta ut några bomber till honom (han hade ett kort som gav en tillgång till alla rum) i utbyta att jag skulle få några kilo opium, jag va först tveksam men sedan svara jag snabbt ja för det va rigtigt bra saker vi rökte (kände oss lika borta från värkligheten som dina inlägg är). Men när jag skulle få det han lovat mig hade Bush redan tat över alla opium fälten och langat bort allt. Du kan inte berätta detta vidare till någon pga mitt liv är i fara. vill du ha mer info får vi snacka genom flaskpost.

Bra försök. Dock utgår jag ifrån att det där är påhitt och fantasi och jag kräver inte av dig att du skall bevisa sanningen bakom din lilla saga. Och vad exakt tjänade du på att använda samma retoriska tillvägagångssät som jag gjorde? Du framstår ju ännu mer oförmögen att föra en debat.

Du däremot hävdar med bestämdhet att det är sant att WTC var fyllt med bomber. Jag hävdar att det är en fantasi och en saga. Om du vill hävda att det är sant krävs det bevis.
Så, hur apterade de halva södra tornet, norra tornet och WTC7 utan att någon fattar misstankar?
Jeff Jeffity Jeff och Joe Shmoe hälsar förresten. Just nu åker de omkring i sitt reajumboplan som har en maxhastighet av mach4 räknat i både mp/h och km/h....samtidigt.
Citera
2007-05-01, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Nej, det sa jag inte heller. Men jag sa att man måste bevisa att ett mord ens KAN ha begåtts! Samma sak med bomber: det finns indicier som pekar mot bomber, men inga direkta bevis, och därför tycker jag att om bombteorin ska ha någon trovärdighet ska man först och främst utreda när de där bomberna apterades, om det ens är teoretiskt möjligt.
Så man måste bevisa att ett mord kan ha begåtts, innan man ens kan utreda om ett mord begåtts. Hur skall man lyckas bevisa det utan utredning?

Det är bra att du har med ordet tycker, för det tycker inte jag. Antingen möts man i diskussionen eller så blir det ingen diskussion.

För övrigt kan man mycket väl anse Steven Jones senaste forskningsresultat vara just bevis på att thermite/thermate använts på stålet från WTC.
Citera
2007-05-01, 11:20
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Så man måste bevisa att ett mord kan ha begåtts, innan man ens kan utreda om ett mord begåtts. Hur skall man lyckas bevisa det utan utredning?

Det är bra att du har med ordet tycker, för det tycker inte jag. Antingen möts man i diskussionen eller så blir det ingen diskussion.

För övrigt kan man mycket väl anse Steven Jones senaste forskningsresultat vara just bevis på att thermite/thermate använts på stålet från WTC.

Nej, men man bör ÄVEN utreda ifall ett mord är möjligt, precis som man bör utreda ifall det faktiskt är möjligt att bomber har placerats ut, något som de flesta konspirationstroende tycker är helt oviktigt.
Steven Jones har, om jag förstår det hela rätt, inte analyserat stål från GC utan eget stål. Vidare har han inte hittat bevis på thermite, utan sett att samma ämnen som uppkommer vid thermite-reaktioner även fanns vid WTC. Han har däremot INTE utrett eventuella andra anledningar till att de ämnena fanns där, mao: han har bestämt sig för en förklaring och sen arbetat för att bevisa den. Det är inte ett särskilt vetenskapligt tillvägagångssätt.
Citera
2007-05-01, 11:23
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Du är ute på hal is med det argumentet. Det är en diskussion du inte kan vinna. Här räcker det med att använda en bråkdel av kritiskt tänkande. Jag kan visa dig lite, säg gärna till om du vill fortsätta debatten.

http://www.libertypost.org/cgi-bin/readart.cgi?ArtNum=155699

Här finns lite bilder på våningsplanen minuterna innan de föll. Observera även en annan sak. MALMOESOLDIER bör också titta på bilderna. Bilderna visar tydligt hur våningsplanen inne i WTC har gett vika, det vill säga de balkar "trusses" som höll uppe varje våningsplan.

Det gör scenariot i denna video - http://www.youtube.com/watch?v=Bfe0Hbgq1HY - mer aktuell.

Edit: Att ens ifrågasätta brandens styrka är en skymf mot de dryga 1000 personer som var instängda i de övre våningarna, och speciellt mot de som hellre valde att hoppa!

Alltså. Konsensus av detta inlägg är att det var "sagging floors" i byggnaden, oavsett vad du skriver.

Försöksdjur hade ju några bilder också, förra gången det här var uppe:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=6887424&postcount=996

/S
Citera
2007-05-01, 11:29
Bannlyst
Kim. Flaskposten!!!!

Majava.
Citat:
han inte hittat bevis på thermite, utan sett att samma ämnen som uppkommer vid thermite-reaktioner även fanns vid WTC

Dom ämnena kom från ett nytt grafik kort i en dator som hade dom ämnena.

Speciellt KMnO4: Potassium permanganate

Och att aluminum teorin blivit debunkat är inte bevis på thermate som ser ut exakt som det som rinner ut där. har tat upp det 10 gånger nu och ingen har kunat ge en förklaring på vad det är.
Citera
2007-05-01, 11:30
Bannlyst
Gason. "To the extent that the simulations [deviated] from the photographic evidence or eyewitness reports"

Ser du inte ordet, deviated??

Det är från den modellen dom fick sin kollaps ingen annan. och dom har vägrat att släppa den till världen.

En fråga, det oroar inte dig att dom inte gick efter faktan på platsen utan justera modellen? (Exakt hur mycket dom har justerat är oklart, därför folk vill att dom ska släppa sin modell)

Citat:
*Borttagna texter från Infowars, dessa finns f ö med i NIST rapporten:
… = (which became Case B for WTC 1 and Case D for WTC 2)
... = Complete sets of simulations were then performed for Cases B and D

Vad har det med saken att göra?

Efter du läst den här texten
“The Investigation Team then defined three cases for each building by combining the middle, less severe, and more severe values of the influential variables. Upon a preliminary examination of the middle cases, it became clear that the towers would likely remain standing. The less severe cases were discarded after the aircraft impact results were compared to observed events. The middle cases… were discarded after the structural response analysis of major subsystems were compared to observed events.”
NIST, 2005, p. 142

Missar du detta då " it became clear that the towers would likely remain standing" ???
Citera
2007-05-01, 11:36
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Finns inget att varken vinna eller förlora i denna pseudo-diskussion.
Tja, men man kan komma med felaktiga påstående, vilket du precis gjorde.

Citat:
Bilderna visar tydligt hur branden sprider sig, men att stora delar inte längre brinner och alltså bidrar till att sänka den generella temperaturen i området. Jämför med bränderna i Caracas och Madrid.
Jag vet inte vad du stödjer dig på att du säger att branden avtar? Det kan inte jag se i varjefall.

Citat:
Så vitt jag förstått var inte byggnaderna beroende av att alla golvplan var kvar (och naturligtvis finns det skadade golv då planen i sig måste ha förstört en hel del av de bräckligaste komponenterna i byggnaden). Kärnan, "tillräckligt" mycket av det yttre nätet och "tillräckligt" med stabiliserande golvplan torde hålla byggnaden upprätt.
Är detta dina egna tankar?
http://www.youtube.com/watch?v=NQUUpCN4aKw
Ytterligare en test gjord på en typisk kontorsbrand. Lägg märke till hur stålet böjer sig i taket. Då har INGET plan träffatbyggnaden, plus att balkarna inte var "ihakade" (vilket gjorde våningsplanen extra känsliga mot brand) i kärnan och fasaden som i WTC. När det södra tornet rasar ser man tydligt hur fasaden viker sig utåt som ett resultat av tyngden. Det norra tornet beter sig annorlunda i fallet då träffan var mer på mitten, och därmed förstörde mer av kärnan.

Citat:
Att godta 9/11 som ett politiskt verktyg för att döda hundratusentals människor och frihetsberöva och tortera okända antal har jag problem med. Än värre är att "de farliga terroristerna" driver på såväl USA:s och EU:s lagstiftning i repressiv riktning. Så nej, jag har inga större problem att skymfa de dryga 1000 personerna du nämner, om det är det jag gör med att ifrågasätta den officiella historien.
Nej, men genom att du kallar det en liten slocknande brand gör du det! Du kan inte blunda för faktum.
Citera
2007-05-01, 11:46
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Efter du läst den här texten
“The Investigation Team then defined three cases for each building by combining the middle, less severe, and more severe values of the influential variables. Upon a preliminary examination of the middle cases, it became clear that the towers would likely remain standing. The less severe cases were discarded after the aircraft impact results were compared to observed events. The middle cases… were discarded after the structural response analysis of major subsystems were compared to observed events.”
NIST, 2005, p. 142

Missar du detta då " it became clear that the towers would likely remain standing" ???

Suck... Du har bara läst en enda mening i ditt eget citat och dessutom utelämnat slutsatsen där de säger att more severe-värdena gav precis de resultat som fakta pekade på.
Citera
2007-05-01, 11:59
Medlem
Citat:
blablabla
Citat:
men genom att du kallar det en liten slocknande brand gör du det! Du kan inte blunda för faktum.
Ett, det är inget faktum.
Två, huruvida jag skymfar eller inte skiter jag faktiskt högaktningsfullt i. Lägg ner dissargumentationen.
Tre, branden är avtagande. Kolla in denna bild, http://oceanmirage.homestead.com/files/010thermNF942.jpg. Brinner det i mitten eller har det slocknat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in