2007-10-19, 20:12
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Och den total absorberas eller? Varför skulle den inte kunna färdas igenom byggnaden?

det gör den ju. men puffarna kommer före tryckvågen har passerat genom byggnaden
Citera
2007-10-19, 20:16
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
nope. men man ser ju klart och tydligt att den varken tippar över eller trillar ner i bitar, det blir ett dammmoln av det. Stål som blir damm, är det bara jag som finner det märkligt?

hah du ser inte ens hela kärnan..utan bara toppen av den, antagligen så rasar delar samma längre ner. Dessutom ligger det damm uppe på den och när kärnan rasar samman så får man illusionen att det bara blev damm kvar.

Hur i helvete skulle stål kunna bli till damm!? Och varför skulle man planera något sådant i en konspiration?

Occhams rakniv?
Citera
2007-10-19, 20:17
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
det gör den ju. men puffarna kommer före tryckvågen har passerat genom byggnaden

Tryckvågen skapas väll ifrån där planet träffar? Den vågen har en hastighet snabbare en planet...går igenom tornet och träffar den andra byggnaden.

Bara för att dom andra ska veta vad vi pratar om så länkar jag till klippet (13s):
http://www.youtube.com/watch?v=P3RBaLTMQbw

Det intressant är ju att dom små puffarna kommer fram högst en meter ifrån där det brinner eller själva kraschzonen, betyder det att dom förplanterade bomberna tål en krasch av ett flygplan 1m ifrån dem, eller var det någon som sprang upp med dom efteråt?
Citera
2007-10-19, 20:24
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Nej, det är inte "väldigt lätt" att skapa en modell av ett väderfenomen som "har passerat".

Meteorologer försöker skapa klimatmodeller för att förstå varför temperaturer etc har förändrats som de har de senaste hundra åren. De tittar tillbaks på mätningar och forskning utförda under den perioden, men kan ändå inte med hundra procentig säkerhet svara på vilka parametrar det är som orsakar en pågående global uppvärmning (och det är alltså ett skeende som skett och som fortfarande sker). Det samma gäller med de istider som varit. Till exempel den lilla istid som upphörde under 1800-talet. Man tror att det hade med minskad solaktivitet och ökad vulkanisk aktivitet, men man är inte säker. Man är inte ens säker på exakt vilka parametrar som ska vara med.

Samma sak gäller när man ska modellera ett akut förlopp, som tex två skyskrapor som falller. Man känner inte till alla parametrar, de man känner till är för många, för att få ut något vettigt ur modellen. Det betyder inte att man inte kan säga något om vad som startade förloppet.

/S

Men herregud Slobodan! Jisses. Vem har sagt något om klimatförändringar mer än du och din skalle? Allvarligt. om ett väderfenomen som åska, regn med mera PASSERAR så kan man enkelt mata in den bavakade datan och skapa en modell av det. Det är mycket lättare att göra det med ett väder som har passerat igår än med ett väder som är på ingång... Jisses...

Nu när du har fattat vad jag menar (det borde du ha gjort nu) så gå tillbaka och läs om mina inlägg och tänk 1+1. Herre gud att man ska behöva tala som en jävla pedagog med vuxna männinskor! När det är skit i ledningarna så brukar man offtast rensa skiten, jag föreslår att FB gör det samma.
Citera
2007-10-19, 20:31
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Tryckvågen skapas väll ifrån där planet träffar? Den vågen har en hastighet snabbare en planet...går igenom tornet och träffar den andra byggnaden.

Bara för att dom andra ska veta vad vi pratar om så länkar jag till klippet (13s):
http://www.youtube.com/watch?v=P3RBaLTMQbw

Det intressant är ju att dom små puffarna kommer fram högst en meter ifrån där det brinner eller själva kraschzonen, betyder det att dom förplanterade bomberna tål en krasch av ett flygplan 1m ifrån dem, eller var det någon som sprang upp med dom efteråt?

Du har fel.
Och det är dessutom fel klipp. man ser det tydligar på ett annat klipp där man ser planet träffa. har tyvärr inte den nu. sorry, men jag ska söka.

Men du får gärna förklara hur puffarna kommer ut från byggnaden av en tryckvåg som träffar byggnaden, nu tror jag inte att det var en tryckvåg men ändå.

So jag sa i ett tidigare inlägg så tror jag att mestadelen av sprängämnerna var i kärnan. och försök inte bevisa att kärna blev förstörd av krachen för det kan du omöjligt bevisa, möjligen spekulera men aldrig bevisa.
Citera
2007-10-19, 20:33
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
hah du ser inte ens hela kärnan..utan bara toppen av den, antagligen så rasar delar samma längre ner. Dessutom ligger det damm uppe på den och när kärnan rasar samman så får man illusionen att det bara blev damm kvar.

Hur i helvete skulle stål kunna bli till damm!? Och varför skulle man planera något sådant i en konspiration?

Occhams rakniv?

Ska du dra in illusioner nu också. jisses, det finns inga gränser på usla bortförklaringar.
Citera
2007-10-19, 20:38
Medlem
A-Band-Ands avatar
Sorry tjejer men det är fredag och jag har annat att göra, jobb bla.. Jag kanske återkommer lite senare ikväll eller imorgon.
Citera
2007-10-19, 20:40
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ska du dra in illusioner nu också. jisses, det finns inga gränser på usla bortförklaringar.

Men är du dum eller? Ja visst kan jag hålla med om att det kanske lite halvt ser ut som om stålet blir till damm...men för fan tänk logiskt! Hur och varför skulle det göra det?

Fattar du inte att det ligger damm på stålet...när skiten sen brakar ner så ser döljs det av dammet...vilket skapar en synvilla eller illusion.

EDIT: Samma sak här! Måste också kila iväg...ses!
Citera
2007-10-19, 20:50
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Men herregud Slobodan! Jisses. Vem har sagt något om klimatförändringar mer än du och din skalle? Allvarligt. om ett väderfenomen som åska, regn med mera PASSERAR så kan man enkelt mata in den bavakade datan och skapa en modell av det

Jag har inte pratat om åska eller regn. Det är det du som gör.

/S
Citera
2007-10-19, 20:53
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
förutom squibs det vill säga. squibs som karakteriserar kontrolerad demolering.

Det här är faktiskt intressant. Jag har inte sett någon demoleringsfirma som pratat om "squibs". Har du en länk?

/S
Citera
2007-10-19, 21:14
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Sorry tjejer men det är fredag och jag har annat att göra, jobb bla.. Jag kanske återkommer lite senare ikväll eller imorgon.
Lovar du?
Citera
2007-10-19, 22:21
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Jag gav en möjlig flörklaring på din fråga till elgiganten. Om du är uppmärksam så förstår du att det är en spekulation och inte ett påstående som Ni brukar stå för, påståenden som ni inte kan bevisa.
En möjlig förklaring är också att flygande drakar med cloaking devices sprutade smält ost in i tornen som smälte stålet. After all, vi vet alla hur ont det gör med smält ost i munnen? Det är också en spekulation!
Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte försöker bevisa att mina amsagor är sanna. Jag kan inte veta att det inte finns flygande drakar som sprutar smält ost. Men tills deras existens är fastställd väljer jag att tro på den officiella teorin.

Men du, jag är glad att du just medgav att du bara spekulerar och inte längre är övertygad om tomtar, troll och C4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in