2007-06-21, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Jag erkänner att jag inte kan bedöma korrektheten i FDR:er. Men oavsett vad den säger, vad var det då som kraschade in i Pentagon och vart tog AA77 vägen?

Om vi skall tro 9/11 Commission report försvinner AA77 kl. 08.56-08.57 fràn markradarstationer ovanför Weston i västra West Virgina och strax väster om Appalacherna/Allegheny Mountains. Vart AA77 sedan tog vägen finns det inga bevisade uppgifter om. Planet försvann ju fràn radarskärmarna pà marken! Och transpondern fungerade hela tiden. Markstationerna rapporterade AA77 som försvunnen! Den FDR som senare dykt upp (planterad?) och som vi diskuterar är sannolikt en förfalskning. Om AA77 sprängs i luften över västra West Virgina sprids vrakdelarna över berg där inte mycket folk bor. Allt rapporterat i Newsday 23.9 2001.

Litet senare dyker ett nytt flygande, okänt föremàl upp - 250 miles österut och det noteras pà radarskärmar vid Dulles airport/Washington DC (Danielle O'Brien). och det kan inte vara AA77 enligt henne och hennes kollegor.

Jag tror AA77 exploderade i luften och att nàgot annat kraschade i Pentagon.

AB
Citera
2007-06-21, 21:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heiwa
Om vi skall tro 9/11 Commission report försvinner AA77 kl. 08.56-08.57 fràn markradarstationer ovanför Weston i västra West Virgina och strax väster om Appalacherna/Allegheny Mountains. Vart AA77 sedan tog vägen finns det inga bevisade uppgifter om. Planet försvann ju fràn radarskärmarna pà marken! Och transpondern fungerade hela tiden. Markstationerna rapporterade AA77 som försvunnen! Den FDR som senare dykt upp (planterad?) och som vi diskuterar är sannolikt en förfalskning. Om AA77 sprängs i luften över västra West Virgina sprids vrakdelarna över berg där inte mycket folk bor. Allt rapporterat i Newsday 23.9 2001.

Litet senare dyker ett nytt flygande, okänt föremàl upp - 250 miles österut och det noteras pà radarskärmar vid Dulles airport/Washington DC (Danielle O'Brien). och det kan inte vara AA77 enligt henne och hennes kollegor.

AB

Och efter på det sprang konspiratörerna dit med flygplansdelar samt dna på passagerarna?
Citera
2007-06-21, 22:39
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Vart AA77 sedan tog vägen finns det inga bevisade uppgifter om. P
Men du måste väl ha bevis för vart det tog vägen? Du kan ju inte bara säga att det inte kraschade i Pentagon utan att kunna förklara vart det då tog vägen? Kan du inte bevisa vart planet tog vägen är ju min sida en klar vinnare. Vi pekar på Pentagon, flygplansrester, DNA, vittnesmål och en massa annat som klart och tydligt säger - hej titta ett stort passagerarflygplan.
Du säger - aha, FDR stämmer inte. Ni har fel.

Citat:

AB
Och något annat är....vad?

Du lägger fram bevis för att AA77 inte kan ha kraschat i Pentagon. Men du kan inte presentera någon rimlig teori på vad som egentligen hände i Pentagon och med planet? Innan dina bevis - och jag erkänner att jag inte har kunskap att diskutera FDR-data i detalj- är värda något så måste du ju lägga fram en teori på vad som hände AA77 eller hur?
Citera
2007-06-21, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Och efter på det sprang konspiratörerna dit med flygplansdelar samt dna på passagerarna?

Om vi skall dra det långt, vad säger att det överhuvudtaget var några passagerare ombord på AA77?

(bara en liten inflikning som givetvis kan vara åt skogen fel)

Citera
2007-06-21, 23:08
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Om vi skall dra det långt, vad säger att det överhuvudtaget var några passagerare ombord på AA77?

(bara en liten inflikning som givetvis kan vara åt skogen fel)

Varför skulle det inte varit det?
Även om någon tror att svaret är nej, så måste man fråga sig vart kom dna fynden ifrån?
la konspiratörerna ut dom?

Det är intressant att se, allteftersom folk och media flockas kring pentagon så lägger alltså konspiratörerna ut "bevis", men ingen, inte en enda skvallrar.
Citera
2007-06-21, 23:23
Bannlyst
Citat:
Varför skulle det inte varit det?
Även om någon tror att svaret är nej, så måste man fråga sig vart kom dna fynden ifrån?
la konspiratörerna ut dom?

Det är intressant att se, allteftersom folk och media flockas kring pentagon så lägger alltså konspiratörerna ut "bevis", men ingen, inte en enda skvallrar.

Mycket möjligt att det var långsökt. Men ändå en möjlighet kanske? Jag tänkte mest på att det ringde passagerare från flera av planen, men hur vet man att det var äkta och inte fake?
Citera
2007-06-21, 23:58
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Mycket möjligt att det var långsökt. Men ändå en möjlighet kanske? Jag tänkte mest på att det ringde passagerare från flera av planen, men hur vet man att det var äkta och inte fake?

Hur vet du att händelsen ens ägt rum?

Hur skulle dessa samtal förfalskas?

Om passagererarna var med på att spela in dom så är alltså dom med på konspirationen, vad hände då med passagerarna efteråt?

Det är för otroligt för att ens vara något man överväger som en rimlig teori
Citera
2007-06-22, 00:25
Medlem
Försöksdjurs avatar
Transpondern slogs av så att man kunde inte hålla koll på varken fart eller höjd men man såg dom väll fortfarande på radarn?

Iaf enligt dokumentären jag såg...
Citera
2007-06-22, 09:11
Bannlyst
Citat:
Hur vet du att händelsen ens ägt rum?

Hur skulle dessa samtal förfalskas?

Om passagererarna var med på att spela in dom så är alltså dom med på konspirationen, vad hände då med passagerarna efteråt?

Det är för otroligt för att ens vara något man överväger som en rimlig teori

Visst verkar det högst osannolikt, men inte omöjligt. Att fejka telefonsamtal från passagerare som säger sig befinna sig på ett plan är ju långt ifrån någon omöjlighet. Jag har för mig att jag läste nåt om det på någon sida. Jag skall se om jag hittar det sen.
Citera
2007-06-22, 09:27
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
I inlägg #53 anger du att NORAD sände upp ett plan att förfölja AA77. Men inte sände väl NORAD upp ett C130H lastflygplan att förfölja AA77???

Sà vad gjorde ett C130H lastflygplan ovanför Pentagon = förbjudet flygomràde?

Det är sàdana märkvärdigheter som vi konspirationsanalytiker tycker borde utredas.

AB
Jag har inte ens skrivit inlägg #53. Nej, NORAD sände inte upp ett C130H lastflygplan, men det fick däremot förfrågan om det (redan i luften) kunde identifiera flight77. Det kunde det, förföljde efter en bit och såg planet träffa pentagon. (sid. 26 i commisson report)

Vad gäller förbjudet flygområde så gällde kanske inte de vanliga reglerna den dagen. Sedan ska vi heller inte glömma att reagan international airport (en extremt vältrafikerad flygplats) bara ligger ett stenkast från pentagon.
Citera
2007-06-22, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Jag har inte ens skrivit inlägg #53. Nej, NORAD sände inte upp ett C130H lastflygplan, men det fick däremot förfrågan om det (redan i luften) kunde identifiera flight77. Det kunde det, förföljde efter en bit och såg planet träffa pentagon. (sid. 26 i commisson report)

Vad gäller förbjudet flygområde så gällde kanske inte de vanliga reglerna den dagen. Sedan ska vi heller inte glömma att reagan international airport (en extremt vältrafikerad flygplats) bara ligger ett stenkast från pentagon.

Och jag har aldrig svarat Erik 1974 utan ELGiganten! Konstiga uppgifter. Vem bad ett C130H lastflygplan att identifiera AA77?? Och hur skulle ett lastflygplan göra det? Flyga förbi och titta? Aha, de förföljde och sàg nàgonting. Làter tillförlitligt! Men C130H identifierade aldrig AA77 ... sà vad sàg de?

AA77 hade ju försvunnit >40 minuter tidigare borta i West Virgina.

Men tydligen sàg markradar minst tvà plan, C130H och XX??, och bad C130H att identifiera XX??. Làter ... pàhittat. Som hela 9/11 Commission report.

AB
Citera
2007-06-22, 21:09
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Och hur skulle ett lastflygplan göra det? Flyga förbi och titta?
Tja, jag kan ju inte säga med säkerhet. Men troligtvis använde piloterna på C130H de okulära redskap vi lekmän kallar "ögon" för att genom det med för dagen specialutrustade planets "fönster", identifiera sagda flygplan.
Du ser en bild av en C130H här:
http://www.goang.com/images/office/off83_p1058_picture.jpg
Om du tittar noga ser du fönstren på planet. Troligtvis använda man sig utav dem. Scanning-for-lifeforms-radarn var utlånad för inspelningen av den nya Star Trek-rullen. Vilket är synd. Annars hade vi haft solklara bevis på exakt vilket plan det var samt DNA på varje livsform som fanns i det.
Har vi löst den frågan nu så vi kan gå vidare till vad du du tror orsakade Pentagonkraschen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in