2007-05-20, 23:37
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdon
Ingen aning, men det känns som ett foliehattsjobb att leta reda på en sådan i sådana fall. 10 sekunder gäller tills vidare.

Jag förstår att du tycker det är jättekul att kalla de som tror på den officiella teorin för foliehattar, men det vore lättare om du använde dig av vakthundar/foliehattar så slipper folk bli förvirrade. Jag tror dock ingen vakthund är intresserad av att motbevisa 10 sekunder eftersom det bekräftar den officiella teorin enligt http://www.flashback.org/showpost.php?p=3602253&postcount=5
Citera
2007-05-21, 14:15
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
http://video.google.ca/videoplay?doc...99975&hl=en-CA

En liten film som visar hur svårt det är att diskutera med foliehattar

Vad irriterad man blir! Det nästan kokar i kroppen, och hur man kan hålla sig för att lappa till gaphalsen Alex Jones är ett mysterium.

Sedan var det faktiskt med en videosekvens i filmen som jag tidigare inte hade sett faktiskt! Det är journalisten som gömmer sig bakom en bil och ber till Gud att han inte ska dö. Det är fruktansvärt hemskt när man hör alla tjutande ljud efter fallet från brandmännens larm som tyder på att de är döda eller ordentligt skadade. Att folk i detta forum, och inte minst Jason Bermas i filmen, kan påstå att brandmännen var med i konspirationen är så fruktansvärt vedervärdigt.
Citera
2007-05-21, 14:48
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Elgiganten sa att jag krävde bevis medans jag själv inte kom med några med så var inte fallet.

Jasså!!!???

Så här började det.

Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Är branden 1975 jämförbar med det som hände 2001 9/11?

Du svarar:

Citat:
Ursprungligen postat av Billow
I helhet är den inte alls av samma kaliber. Du kom mer med en motfråga än ett svar. Men som sagt. Det jag menade med branden 1975 var att den spred sig cirka 6 våningar i omlopp utan att något stål smällte.

Jag begär ett bevis på att det DU sa i inlägget innan är bekräftat.

Citat:
Dessa 2 helt OLIKA händelser är inte jämförbara eftersom 1975 bekämpade man branden. Visa mig gärna en länk på dessa oförstörda stål-konstruktioner.

Och jag väntar fortfarande.

Och återigen så slänger du ur dig påståenden som du INTE kan bevisa , men kräver att du själv skall bli motbevisad.
Så innan du kräver någonting av någon så kanske du skulle uppfylla dina egna krav.
Citera
2007-05-21, 14:51
Bannlyst
Jag hörde nån som sa det men brandmännen var definitivt inte med i någon konspiration.

http://www.youtube.com/watch?v=KFf-buObxl8&mode=related&search=
Citera
2007-05-21, 15:11
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Jag tar inte tillbaka något som gäller smält stål förrän det är fullt bevisat att det inte fanns något sådant på GZ.

Bra då har du och göra ett tag framöver. Med den principen kan vi lägga ner alla domstolar i Sverige.

Citat:
Och det är en för lite? Nu var det faktiskt fler som sade sig ha sett smält stål, läs mina tidigare inlägg med tillhörande länkar.
I den länken du visade och som JAG kommenterade så är det EN brandman som säger "molten steel", dom andra "vittnena" säger det inte, dom nämner 1100°F och 1500° F och det är inte i närheten att smälta stål, så att ta beslutet att klistra in länken är ditt eget, och enligt mig inte smart val, då det inte tar debatten om det smälta "stålet" vidare.

Citat:
Det är inte helt lätt att hitta sajten jag läste det på, internet är stort, fruktansvärt stort.

Då väntar vi på den då, du lyckas just hitta det som passar din bild över det hela, den bilden som inte är baserad på FAKTA och naturvetenskap.. Konstigt

Citat:
Vad är den officiella tiden? Jag frågar för fjärde gången.

Jag läste någonstans att officiella tiden var 10 sek, är det fel så vill jag veta vad den officiella tiden var, och orsaken till att jag frågar.

Jag har ALDRIG nämnt en tid från någon av dom officiella rapporterna länken hart du redan fått av mig, det är den jag utgår ifrån.

http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf

Däremot har DU skrivit detta:

Citat:
Den tid det tog för WTC tornen att rasa var samma tid som fritt fall i vacuum. 10 sek. Och det kan inte bestridas eftersom det är den faktiska tiden det tog för tornen att rasa. Officiellt.

Så om jag ALDRIG har skrivit att jag hittat några ras tider i någon av dom officiella rapporterna och DU skriver att det är 10 sek som är officiellt så är det DU som skall ta fram dom. Jag har inget problem att räkna ut detta, men det har DU.

Citat:
Jag sade att jag skulle försöka, vi antar att jag gjorde det men inte hittade vad jag sökte. Då kanske Majava kan titta lite själv, han kanske har bättre tur.

Jag är säker på att Majava har bättre koll på detta än dig, självklart. Men saken är att om du spyr upp något får du ta och torka upp det efter dig. Det stinker nämligen här.

Citat:
Där försvann den avbönen.
TACK FÖR PENGARNA!!!

Citat:
Det enda du kan är att försöka citera gamla saker, det tillför inte diskussionen någonting, tyvärr. Men det säger lite om din "kunnighet" också.
Jo hej du... Vilken värld lever du i?

Men bevisa detta påstående du kommer med. Du får nu chansen av mig att plocka fram NÅGONTING som du BEVISAT i denna tråd. Sen kan jag klistra in det jag bidragit med. Sen kan vi jämföra.

Törs du verkligen detta?
Citera
2007-05-21, 15:32
Bannlyst
Citat:
1.Bra då har du och göra ett tag framöver. Med den principen kan vi lägga ner alla domstolar i Sverige.

2.I den länken du visade och som JAG kommenterade så är det EN brandman som säger "molten steel", dom andra "vittnena" säger det inte, dom nämner 1100°F och 1500° F och det är inte i närheten att smälta stål, så att ta beslutet att klistra in länken är ditt eget, och enligt mig inte smart val, då det inte tar debatten om det smälta "stålet" vidare.

3.Då väntar vi på den då, du lyckas just hitta det som passar din bild över det hela, den bilden som inte är baserad på FAKTA och naturvetenskap.. Konstigt

4.Jag har ALDRIG nämnt en tid från någon av dom officiella rapporterna länken hart du redan fått av mig, det är den jag utgår ifrån.

http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf

5.Däremot har DU skrivit detta:

Så om jag ALDRIG har skrivit att jag hittat några ras tider i någon av dom officiella rapporterna och DU skriver att det är 10 sek som är officiellt så är det DU som skall ta fram dom. Jag har inget problem att räkna ut detta, men det har DU.

6.Jag är säker på att Majava har bättre koll på detta än dig, självklart. Men saken är att om du spyr upp något får du ta och torka upp det efter dig. Det stinker nämligen här.

TACK FÖR PENGARNA!!!

Jo hej du... Vilken värld lever du i?

Men bevisa detta påstående du kommer med. Du får nu chansen av mig att plocka fram NÅGONTING som du BEVISAT i denna tråd. Sen kan jag klistra in det jag bidragit med. Sen kan vi jämföra.

Törs du verkligen detta?

1.Tja, det verkar ju bättre det än att dra en slutsats om något som inte är helt och hållet bevisat.

2.Du missade förstås mina andra länkar där flera vittnen ordagrant sade sig ha sett smält stål.

3.När vi nu vet att det officiella tiden är 10 sek och att du inte påstått det, men jag, så är det väl inte så mycket nytta att hitta sajten med 7 respektive 9 sek, eftersom den informationen i så fall inte stämmer. Eller hur? Du förnekar inte 10 sek hoppas jag?

4.Det borde du ha gjort pga att jag frågade dig ett flertal gånger.

5.Så, då vet vi den officiella tiden då? Tack vare mig. Jag hade till och med glömt det inlägget eftersom det var så pass långt bak. Själv är bästa dräng heter det ju.

6.Jag hittade vad jag sökte och du brydde dig inte om att läsa posterna som skrevs igår, snopet va?

Vilka pengar? Virtuella, eller snackar vi Paypal?

Får jag fråga dig några enkla frågor?

A.Varför säger man att NIST är köpta av regeringen?
B.Varför litar man inte på NIST?
C.Varför hånar man NIST öppet?

Har du någon teori om detta?

Säger dessa saker att konspirationsfolket inte litar på NIST?

Ja eller nej

(tänkte det)

Money money money, in a rich mans world.
Citera
2007-05-21, 16:38
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Tja, det verkar ju bättre det än att dra en slutsats om något som inte är helt och hållet bevisat.

Inte ett dugg. För skall du ha den taktiken så kommer du aldrig att få fram något. Du slänger ur dig saker som "explosionerna började efter att husen hade börjat falla", Loose Change säger att det var kontorsinredning och möbler som inte var större än 2 foot". "Det var smällt stål på GZ"

Du har ju inte bevisat detta. Men kräver att NIST tex. skall ta fram 100% säkra bevis. NIST har tagit fram 99,99999999% mer än vad du lyckats med hittills. Så du skall nog ställa samma krav på dig själv innan du kräver det av andra.
Citat:
Du missade förstås mina andra länkar där flera vittnen ordagrant sade sig ha sett smält stål.
Nej, men min kommentar var till DITT inlägg där DU länkade till en film, det var den jag kommenterade och sågade i strimlor. Eftersom det inte duger till något mer än att vi får reda på av 2 "vittnen" att det var 1000°F och 1500°F på GZ.

Citat:
När vi nu vet att det officiella tiden är 10 sek och att du inte påstått det, men jag, så är det väl inte så mycket nytta att hitta sajten med 7 respektive 9 sek, eftersom den informationen i så fall inte stämmer. Eller hur? Du förnekar inte 10 sek hoppas jag?

Det borde du ha gjort pga att jag frågade dig ett flertal gånger.

Så, då vet vi den officiella tiden då? Tack vare mig. Jag hade till och med glömt det inlägget eftersom det var så pass långt bak. Själv är bästa dräng heter det ju.

Du vet inget ännu, eftersom du inte till 100% visat oss den officiella tiden.
Ingen länk eller referens, som vanligt alltså då det gäller dig. Du som skall ha allt 100% bevisat, men när det ställs krav på dig då fallerar du rejält.

Varför skall jag visa upp en officiell tid då jag ALDRIG hänvisat till en sådan?
Din retorik fungerar inte riktigt, istället för att medge dina misstag (och dom är många) så attackerar du dom som ställer frågor till dig. (moget)

Citat:
Jag hittade vad jag sökte och du brydde dig om att läsa posterna som skrevs igår, snopet va?
http://69.28.73.17/thornarticles/powerdown.html

Detta är inget bevis.
Och eftersom den länken redan är sänkt i sjön så tänker jag inte kommentera den mer än att jag håller med Majava och SLOB om att den inte håller som bevis. Fast du skall ha cred att du plockade fram något i alla fall, fast innehållet var knappast bättre än dina referenser till Loose Change som du hade förut.

Citat:
Vilka pengar? Virtuella, eller snackar vi Paypal?

"Cash is king." 700:- har jag tjänat på dina "icke-svar" när jag nått upp till 1000:- skall jag donera dom till någon utbildning för logiskt tänkande, så vi slipper fler av din sort.

Citat:
Får jag fråga dig några enkla frågor?

A.Varför säger man att NIST är köpta av regeringen?
B.Varför litar man inte på NIST?
C.Varför hånar man NIST öppet?

Du har ju inte visat någon undersökning som säger just detta.
Så dina frågor blir omöjliga eftersom du inte har svaren till dom själv.
Dina länkar om undersökningar visade INTE att NIST var med i frågeställningen. Lika jäkla idiotiskt som att fråga svenska folket vad man tycker om det svenska vägnätet och sedan hävda att 47% tycker rovdjursstammen är för stor. Bara för att det är den svenska regeringen som är ansvarig i båda fallen.

Lär dig lite om undersökningar då det gäller urval och statistik.

Men återkom gärna om du hittar en undersökning som gäller vad det amerikanska folket tycker om NIST.
Citera
2007-05-21, 17:13
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Jag hörde nån som sa det men brandmännen var definitivt inte med i någon konspiration.

http://www.youtube.com/watch?v=KFf-buObxl8&mode=related&search=

Kul att dom fortfarande tjaffsar om Larry Silverstein. "Silverstein said pull it" när han egentligen säger "they decided to pull it"

http://www.youtube.com/watch?v=u0scE7bQWdk
Citera
2007-05-21, 17:13
Bannlyst
Citat:
1.Inte ett dugg. För skall du ha den taktiken så kommer du aldrig att få fram något. Du slänger ur dig saker som "explosionerna började efter att husen hade börjat falla", Loose Change säger att det var kontorsinredning och möbler som inte var större än 2 foot". "Det var smällt stål på GZ" Du har ju inte bevisat detta. Men kräver att NIST tex. skall ta fram 100% säkra bevis. NIST har tagit fram 99,99999999% mer än vad du lyckats med hittills. Så du skall nog ställa samma krav på dig själv innan du kräver det av andra.

2.Nej, men min kommentar var till DITT inlägg där DU länkade till en film, det var den jag kommenterade och sågade i strimlor. Eftersom det inte duger till något mer än att vi får reda på av 2 "vittnen" att det var 1000°F och 1500°F på GZ.

3.Du vet inget ännu, eftersom du inte till 100% visat oss den officiella tiden.
Ingen länk eller referens, som vanligt alltså då det gäller dig. Du som skall ha allt 100% bevisat, men när det ställs krav på dig då fallerar du rejält. Varför skall jag visa upp en officiell tid då jag ALDRIG hänvisat till en sådan? Din retorik fungerar inte riktigt, istället för att medge dina misstag (och dom är många) så attackerar du dom som ställer frågor till dig. (moget)

http://69.28.73.17/thornarticles/powerdown.html

4.Detta är inget bevis. Och eftersom den länken redan är sänkt i sjön så tänker jag inte kommentera den mer än att jag håller med Majava och SLOB om att den inte håller som bevis. Fast du skall ha cred att du plockade fram något i alla fall, fast innehållet var knappast bättre än dina referenser till Loose Change som du hade förut.

5."Cash is king." 700:- har jag tjänat på dina "icke-svar" när jag nått upp till 1000:- skall jag donera dom till någon utbildning för logiskt tänkande, så vi slipper fler av din sort.

Du har ju inte visat någon undersökning som säger just detta. Så dina frågor blir omöjliga eftersom du inte har svaren till dom själv. Dina länkar om undersökningar visade INTE att NIST var med i frågeställningen. Lika jäkla idiotiskt som att fråga svenska folket vad man tycker om det svenska vägnätet och sedan hävda att 47% tycker rovdjursstammen är för stor. Bara för att det är den svenska regeringen som är ansvarig i båda fallen.

Lär dig lite om undersökningar då det gäller urval och statistik.

Men återkom gärna om du hittar en undersökning som gäller vad det amerikanska folket tycker om NIST.

1.Oboy, here we go again.....Att jag inte utesluter något helt som inte är fullt bevisat är helt naturligt och något som alla borde göra. Lämna dörren lite på glänt, har jag upprepat så många gånger. Och det har INGET med krav på andra eller mig själv att göra utan borde vara en naturlig sak för alla tycker jag.

2.Tja, brandmannen sa ju faktiskt smält stål, det utelämnade du helt nu. Och det var inte bara han som sa det i andra länkar jag gav, och som du tydligen inte läst då jag postat dem förut på tråden.

3.Läste du föregående inlägg från Majava & Jdon? Några inlägg före ditt första idag. Tänkte det. Se vad dom säger.

4.Följ inläggen och se min nästa länk några inlägg efter.

5.Jodå, Cash är en av mina favoriter också, jag minns när han uppträdde på San Quentin, bra stämning på hela den konserten. De pengar jag tar in från dig skall jag donera till en kurs med namnet "Att leva i nuet och se verkligheten", främst tänkt för personer som fastnat i det förgångna och hakat upp sig som en gammal vinylskiva.

Snälla nån, sök bara på Google så har du lite sidor att besöka sen. Det finns hur mycket som helst. Du sade att folk inte ifrågasätter NIST, visst gör dom, eller tror du inte på deras ord?
Citera
2007-05-21, 17:25
Bannlyst
Citat:
Kul att dom fortfarande tjaffsar om Larry Silverstein. "Silverstein said pull it" när han egentligen säger "they decided to pull it"

http://www.youtube.com/watch?v=u0scE7bQWdk

Det var heta tag i den debatten på ground zero, stundtals riktigt undehållande. Om man räknar antalet gånger som ordet fuck/fucking förekom i diskussionen så måste det varit åtskilligt med gånger.
Citera
2007-05-21, 17:27
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Det var heta tag i den debatten på ground zero, stundtals riktigt undehållande. Om man räknar antalet gånger som ordet fuck/fucking förekom i diskussionen så måste det varit åtskilligt med gånger.

Kan ju tänka mig att det är rätt så störande när personer som inte ens var där säger att elden inte alls var het eller stor.
Citera
2007-05-21, 17:35
Bannlyst
Citat:
Kan ju tänka mig att det är rätt så störande när personer som inte ens var där säger att elden inte alls var het eller stor.

Jo, han tappade humöret rätt bra brandmannen. Men det visar samtidigt att brandmännen knappast ingick i en konspiration som en del hävdade. Jag har sett ett flertal videos med heta diskussioner mellan de som tror på den officiella förklaringen och konspirationsanhängare. Det verkar ha varit ett flertal demonstrationsmarscher angående 11 Sep attentatet utförda av de som hävdar insiderjobb eller konspiration. Och det är väl främst sådana som är emot Bush regeringen antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in