Citat:
Ursprungligen postat av Malmoesoldier
Erik snälla snälla svara inte på mina inlägg om du ska vara så oseriös. ta reda på saker sen skriv OK???.
1. NEJ NIST SÄGER ATT BARA 2-3 CORE COLUMNS KOM TILL 250C.

SÄG INTE EMOT NIST RAPPORTEN. DOM FICK BARA TILLGÅNG TILL EN VÄLDIGT LITEN DEL AV DENS CORE COLUMNS, VARFÖR SKULLE RESTEN DOM INTE FICK TILLGÅNG TILL HA HÖGRE EN 250C??. OCH LÄR DIG VAD FAKTA OCH TEORIER ÄR!
Detta är en av anledningarna till att jag i fortsättningen koncentrerar mig på att diskutera med andra, som även om de inte håller med, inte förnekar det man ser, och det som faktiskt är fakta. Läste du en tabellen. Eller har ni inte kommit till det ännu i OBS- klassen på IV? Här har jag tagit en print screen på där det står.
http://img217.imageshack.us/img217/9294/tabell2oa6.jpg
Citat:
2. JA E DU HELT VÄCK ELLER?. vad betyder det att 50% försvinner?? att det ÄR LÅNGT IFRÅN ATT TA ALLVARLIG SKADA. LÅÅÅÅNGT IFRÅN. läste du om testerna jag skrev där stålet klara 1000C i 3 timmar??? eller du bara missa det???

"ett stort procentantal av bärande onstruktionen i the core (kärnan) är söndertrasad, samt att våningsplan rasat samma, samt att den bärande fasaden är kraftigt skadad " VAD PRATAR DU OM??? inga av dom skadorna fanns??? varför hittar du på saker som inte står i NIST rapporten? jävla pajas. Dens CORE tog FORTFARANDE INTE SKADA, OCH GOLVET RASSA INTE. Shit ska du gå ifrån nist rapporten och värkligheten änu mer? du är helt otrolg. är det så dina betyg i skolan påvärka dig? LOL
Jag har väldigt bra betyg från skolan.
Fasaden inte tog skada? Där hoppas jag att du skämtar med mig. Flygplanen tog inte vägen genom huvudentrén - hissen upp och sedan exploderade.
http://i34.photobucket.com/albums/d118/101_luvly/wtc1.jpg
Kärnan inte skadad? Samma sak här. Du måste skämta med mig? Men exakt hur mycket kärnan var skadad kan man inte se, men NIST har uträkningar på det. (du får kolla själv, kommer inte ihåg vilken sida i slutliga rapporten)
Jag har tidigare postat en bild som visar klart och tydligt att våningsplan har gett vika. Jag kan ge dig länken igen, men jag tvivlar på att du tror på mig även om du får visuella bevis.
Sedan står det visst det att stålet förlorar 50% av sin bärighet vid 650 grader på den länken du postade. Det verkar som om du tror att 50% av stålet försvinner???!!!?! Jag hopas för din skull att du inte är SÅ korkad. Vad det betyder är att om en balk skulle klarar 1000 kilo, så klarar den bara hålla upp 500 kilo vid 650 grader (om ens det? det börjar säkert böjas redan innan).
Citat:
3-4. Nä det är inte konstigt att deras modell med skadorna från platsen inte kollapsa. HELT SANT. lol. Däremot är det KRIMINELLT att göra en data modell och ändra värdena tills dom får kollaps!!!! shit borde vilken jävla idiot som helst förstå.
Det här är nog bara konstigt för personer som VILL att det ska vara konstigt.
Citat:
5. Luft temperaturen och kontos bränder har inte med stålet att göra, så dom temperaturerna spelar ingen roll.
Eh, va!? Vilka bränder påverkar stålet då?
Citat:
6. Jag citera nån sida bak där NIST säger OM brandskyddet INTE hade gåt av hade byggnaden INTE kollapsat. NIST gjorde själva ett shotgun test som visa att brandskyddet bara skulle gåt av där planet TRÄFFA det vill säga på utsidan av byggnaden. så dom debunka sig själva. Du borde förstå nu att dom bara gör allt för att få resultaten myndigheterna vill ha, men debunkar sig själva hela tiden.
Som sagt, bilderna talar sitt tydliga språk. Det är väl ändå det vi får förlita oss på. Sedan har ett pistolskott inte samma explosiva kraft som en brandexplosion. Ärligt talat vet jag inte vad man ville ha fram med den testen. Det är hyffsat oproportiell jämförelse.
Personligen tycker jag denna bild talar sitt tydliga språk.
http://i62.photobucket.com/albums/h118/malmqvist/9-11-2001/wtc_bowing.jpg
Det var detta som personerna i helikoptrarna varnade om till brandmän inne i WTC som faktiskt gjorde att man började evakuera. De vittnade om att tornen började luta. Det räddade många liv det.
Notera hur WTC buktar inåt på grund av överliggande tryck får det uppvärmda stålet att ge vika! Så här gör inte thermite, och definitivt inte bomber.