2007-05-10, 21:24
Medlem
Billows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Ooops, det där med 4.000 judar har jag då aldrig hört förut. Var det tecken på att det var planerat alltså?

Jag frågade inte dig utan tidningen som det publicerades i och mig själv mest.
Ja det borde va bevis nog om det är sant. Nån som vet ???
Citera
2007-05-10, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Det sista för idag innan huvudet dunsar ner på kudden.

Det var ett tjat om NIST och vittnen förut.

Har den som påstod att det inte fanns eller ville veta mer överhuvudtaget läst någon NIST rapport? Troligtvis INTE, för NIST tar upp vittnesmål.
Det gör även andra officiella rapporter.

Så att stå och lovsjunga Loose Change som bevisligen inte håller sig sanningen och sedan vråla som en stucken gris efter saker som finns men man har inte brytt sig att leta. Detta är A o O för en foliehatt tydligen..

Natti, Natti...

Finns det någon lista eller dylikt på vad som tas upp och om vittnesmål har sorterats bort, och i så fall varför? Det vore intressant om man skall kunna ta modellen på allvar, för min del i alla fall.

Finns det någon information om det?
Citera
2007-05-10, 21:28
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ooops, det där med 4.000 judar har jag då aldrig hört förut. Var det tecken på att det var planerat alltså?

Jag frågade inte dig utan tidningen som det publicerades i och mig själv mest.
Det var den allra första konspirationteorin som började florera. Det var de muslimska fundamentalisternas första reaktion då man anklagade Bin Laden.
Citera
2007-05-10, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Det var den allra första konspirationteorin som började florera. Det var de muslimska fundamentalisternas första reaktion då man anklagade Bin Laden.

Låter en smula långsökt tycker jag. Men man vet ju aldrig, vi lever i en underlig värld.

Det är i alla fall inget jag anser väldigt tänkbart.

(loggar ut jag också, natti natti allihopa)
Citera
2007-05-10, 21:35
Medlem
Billows avatar
Four thousand Jews employed by companies housed in the World Trade Center stayed home from work on September 11, warned in advance of the impending attack on the World Trade Center.

Läs mer om det här :

http://www.snopes.com/rumors/israel.htm
Citera
2007-05-10, 21:35
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974

Ja det stämmer. I Illustrerad Vetenskap tog dom upp olika konspirationsteorier. Och en var just denna.

Dom försökte spåra vart ifrån detta hade sitt ursprung, och man kom till en tidning i Damaskus men inte längre.
Citera
2007-05-10, 21:36
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow
Four thousand Jews employed by companies housed in the World Trade Center stayed home from work on September 11, warned in advance of the impending attack on the World Trade Center.

Läs mer om det här :

http://www.flashback.org/showpost.php?p=3534097&postcount=4

en bra uträkning på denna myt.
Citera
2007-05-10, 21:43
Medlem
Pads avatar
Här kan man också läsa om de 4000 som inte kom till jobbet...

http://www.911myths.com/html/4000_israelis.html
Citera
2007-05-10, 21:59
Bannlyst
Citat:
Det kom vi ju överens att det kunde skapa flytande material men inte under lång tid. Thermite kunde däremot INTE kapa balkar horisontellt.

Steven Jones stora tes i hans föreläsningar jag sett är att beviset för Thermite använts är att han har hittat svavel i resterna.

Ehmm?? märker att du har bra koll på saker. ta gärna och kolla upp vad han hitta. Det är ett par stycken ämne det!. borde du veta om du inte missat alla 100 inlägg om det. han hitta ALLT thermate har. och man kan kapa balkar horisontellt väldigt lätt med det, som vi redan pratat om innan.

Erik snälla snälla svara inte på mina inlägg om du ska vara så oseriös. ta reda på saker sen skriv OK???.

1. NEJ NIST SÄGER ATT BARA 2-3 CORE COLUMNS KOM TILL 250C. SÄG INTE EMOT NIST RAPPORTEN. DOM FICK BARA TILLGÅNG TILL EN VÄLDIGT LITEN DEL AV DENS CORE COLUMNS, VARFÖR SKULLE RESTEN DOM INTE FICK TILLGÅNG TILL HA HÖGRE EN 250C??. OCH LÄR DIG VAD FAKTA OCH TEORIER ÄR!

2. JA E DU HELT VÄCK ELLER?. vad betyder det att 50% försvinner?? att det ÄR LÅNGT IFRÅN ATT TA ALLVARLIG SKADA. LÅÅÅÅNGT IFRÅN. läste du om testerna jag skrev där stålet klara 1000C i 3 timmar??? eller du bara missa det??? "ett stort procentantal av bärande onstruktionen i the core (kärnan) är söndertrasad, samt att våningsplan rasat samma, samt att den bärande fasaden är kraftigt skadad " VAD PRATAR DU OM??? inga av dom skadorna fanns??? varför hittar du på saker som inte står i NIST rapporten? jävla pajas. Dens CORE tog FORTFARANDE INTE SKADA, OCH GOLVET RASSA INTE. Shit ska du gå ifrån nist rapporten och värkligheten änu mer? du är helt otrolg. är det så dina betyg i skolan påvärka dig? LOL

3-4. Nä det är inte konstigt att deras modell med skadorna från platsen inte kollapsa. HELT SANT. lol. Däremot är det KRIMINELLT att göra en data modell och ändra värdena tills dom får kollaps!!!! shit borde vilken jävla idiot som helst förstå.

5. Luft temperaturen och kontos bränder har inte med stålet att göra, så dom temperaturerna spelar ingen roll.

6. Det var WTC2 jag mena herregud brandmännen va där PLANET träffa och vittnen över.

7. Jag citera nån sida bak där NIST säger OM brandskyddet INTE hade gåt av hade byggnaden INTE kollapsat. NIST gjorde själva ett shotgun test som visa att brandskyddet bara skulle gåt av där planet TRÄFFA det vill säga på utsidan av byggnaden. så dom debunka sig själva. Du borde förstå nu att dom bara gör allt för att få resultaten myndigheterna vill ha, men debunkar sig själva hela tiden.

8. Precis Jag hade rätt i allt jag sa och det är vad NIST kom fram till i deras "vetenskapliga" rapport.

Och nu sluta tro på konspiration teorier och acceptera värkligheten. och säger du emot nist rapporten igen hoppas jag någon dig HÅRT
Citera
2007-05-10, 22:16
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billow

Läs mer om det här :

Fabricerat. Originalartikeln från The Internet Jerusalem Post finns här. Den baseras på ett uttalande från den dåvarande Israeliska utrikesministern som sa att upp till 4000 namngivna judar kan ha befunnit sig i området runt WTC och Pentagon vid tidpunkten för attacken.
http://www.fpp.co.uk/online/02/10/JerusPost120901.html

Sedan har några vänt på uttalandet och sagt att 4000 judar inte dök upp till jobbet vid WTC denna dag. Minst 400 judar dog i attacken. Här är en lista på döda från företaget Cantor Fitzgerald som fanns i WTC. Av 390st som dog så finns det 49st judiska begravingscermonier
http://myfriendsphotos.tripod.com/cf.html
Citera
2007-05-10, 22:23
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Någon kommentar angående WTC7 raset?

Vad kan det varit som rasade inne i byggnaden och som sänkte resten av huset?
Läs mitt tidigare inlägg. Det är inte svårare än så. Även Bin Laden visste att konstruktionen hade sina svagheter. Och han fick jackpott.

"we calculated in advance the number of casualties from the enemy, who would be killed based on the position of the tower. We calculated that the floors that would be hit would be three or four floors. I was the most optimistic of them all.

(...Inaudible...) due to my experience in this field, I was thinking that the fire from the gas in the plane would melt the iron structure of the building and collapse the area where the plane hit and all the floors above it only. This is all that we had hoped for
."

Utdrag från ett videoband med UBL
http://archives.cnn.com/2001/US/12/13/tape.transcript/
Citera
2007-05-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mobeus
Läs mitt tidigare inlägg. Det är inte svårare än så. Även Bin Laden visste att konstruktionen hade sina svagheter. Och han fick jackpott.

"we calculated in advance the number of casualties from the enemy, who would be killed based on the position of the tower. We calculated that the floors that would be hit would be three or four floors. I was the most optimistic of them all.

(...Inaudible...) due to my experience in this field, I was thinking that the fire from the gas in the plane would melt the iron structure of the building and collapse the area where the plane hit and all the floors above it only. This is all that we had hoped for
."

Utdrag från ett videoband med UBL
http://archives.cnn.com/2001/US/12/13/tape.transcript/

Fast enligt alla dessa "truthers" så var ju Usama en utklädd CIA-agent eller något, och grottan var väl bara en studio precis som månen 1969
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in