2025-04-07, 12:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Detta tyckte jag var mycket märkligt. Din första tanke var alltså rörande "false flags" och om detta skulle kunna vara en sådan.

När släppte du den tanken, och varför?

Nej det var inte min första tanke - men det var min första tanke när tramset kom på tal.
Citera
2025-04-07, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej det var inte min första tanke - men det var min första tanke när tramset kom på tal.
Så du övervägde aldrig att det var en false flag?
Citera
2025-04-07, 13:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Så du övervägde aldrig att det var en false flag?

Nej det gjorde jag inte förrän det nästan omedelbart började påstås att det var det - då började jag undra var i helvete de teorierna kom ifrån. Idag är det ju mer standard än undantag att liknande teorier uppstår omedelbart vad som än händer, då var det inte lika vanligt - och snabbt.
Citera
2025-04-07, 13:03
Bannlyst
Citat:
Nej det gjorde jag inte förrän det nästan omedelbart började påstås att det var det - då började jag undra var i helvete de teorierna kom ifrån. Idag är det ju mer standard än undantag att liknande teorier uppstår omedelbart vad som än händer, då var det inte lika vanligt - och snabbt.
Nej vanligt folk kände inte ens till uttrycket.
Men experter som Dave McGowan skrev samma dag om det.
Citera
2025-04-07, 13:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej vanligt folk kände inte ens till uttrycket.
Men experter som Dave McGowan skrev samma dag om det.

Du tänker på uttrycket False flag antar jag? Det kanske inte var så välkänt men redan inlägg #8 i den första 9/11-tråden spekulerar i att WTC inte alls kollapsat och att "allt vi sett [ä]r en judisk lögn ihop snickrad av judisk media"...
Citera
2025-04-07, 14:25
Bannlyst
Citat:
Du tänker på uttrycket False flag antar jag? Det kanske inte var så välkänt men redan inlägg #8 i den första 9/11-tråden spekulerar i att WTC inte alls kollapsat och att "allt vi sett [ä]r en judisk lögn ihop snickrad av judisk media"...
Men uttrycket "false flag" var mer eller mindre okänt för vanliga människor.
Citera
2025-04-07, 15:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Men uttrycket "false flag" var mer eller mindre okänt för vanliga människor.

Menar du i Sverige?
Och om det är sant - vad spelar det för roll?
Citera
2025-04-07, 15:35
Bannlyst
Citat:
Menar du i Sverige?
Och om det är sant - vad spelar det för roll?
Jag försöker förstå hur du tänker.
Att man köpte narrativet när "false flags" var ett okänt begrepp är ju inte konstigt, men 2025 tycker jag det är underligt att folk inte blir väldigt misstänksamma.

När man vet att det som visas 8:35 i denna videon är en realitet, att man faktiskt tänkte byta ut ett flygplan fullt med studenter mot att radiostyrt och ommålat plan med en bandspelare ombord som skulle skicka nödsignaler innan man sprängde det...då är det svårt att förstå dina tankebanor.
https://m.youtube.com/watch?v=appJWEvQFiM&t=3642s

Edit: nu är det rätt länk
Senast redigerad av adaptern 2025-04-07 kl. 15:40.
Citera
2025-04-07, 15:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag försöker förstå hur du tänker.
Att man köpte narrativet när "false flags" var ett okänt begrepp är ju inte konstigt, men 2025 tycker jag det är underligt att folk inte blir väldigt misstänksamma.
Även om begreppet var - som du påstår - okänt så blir ju inte företeelsen okänd för det. Som du själv kan se i inlägg #8 i den första 11 september-tråden så spekulerades det friskt om alternativa gärningsmän redan från dag 1..

Kolla in Gustav III:s ryska krig om du vill ha exempel på tidiga false flags (även om jag inte tror han kallade det för en false flag heller).

Citat:
När man vet att det som visas 8:35 i denna videon är en realitet, att man faktiskt tänkte byta ut ett flygplan fullt med studenter mot att radiostyrt och ommålat plan med en bandspelare ombord som skulle skicka nödsignaler innan man sprängde det...då är det svårt att förstå dina tankebanor.
https://m.youtube.com/watch?v=appJWEvQFiM&t=3642s
Edit: nu är det rätt länk
Du tycker förslaget om sprängning av ett radiostyrt plan går att jämföra med attackerna 9/11? Förslaget som förkastades av jfk?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-04-07 kl. 16:12.
Citera
2025-04-07, 16:37
Bannlyst
Citat:
Du tycker förslaget om sprängning av ett radiostyrt plan går att jämföra med attackerna 9/11? Förslaget som förkastades av jfk?
Ja.
Ett plan med studenter ombord skulle landa på en hemlig plats, bytas ut mot ett som målats likadant och som skulle radiostyras till platsen det skulle sprängas på, det skulle skickas nödsamtal ifrån planet mha en bandspelare, och man skulle skylla på Kuba för att kunna gå i krig.
Citera
2025-04-07, 16:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja.
Ett plan med studenter ombord skulle landa på en hemlig plats, bytas ut mot ett som målats likadant och som skulle radiostyras till platsen det skulle sprängas på, det skulle skickas nödsamtal ifrån planet mha en bandspelare, och man skulle skylla på Kuba för att kunna gå i krig.

Så det avslagna förslaget att spränga ett tomt flygplan likställer du med att anfalla egna städer och mörda 3000 landsmän?

Ungefär samma?
Citera
2025-04-07, 18:31
Bannlyst
Citat:
Så det avslagna förslaget att spränga ett tomt flygplan likställer du med att anfalla egna städer och mörda 3000 landsmän?

Ungefär samma?
Ja det är helt klart samma tankegång.
Dom ville ju även begå terrordåd där folk skulle dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in