2007-05-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcore
Som vilken idiot som helst fattar, eller hur?

Alltså måste det varit fel vid den kommentaren, för jag tror faktiskt att de själva fattade det också, tror inte du?

Men om du nu är så smart kan du väl förklara vad de syftar på? De säger att "200.000 ton stål splittrades till delar inte större än två fot", hur menar du att jag ska tolka detta?
Citera
2007-05-08, 18:53
Medlem
ElGigantens avatar
Då gör vi en liten sammanfattning av vad som har hänt....

Jag påstod tidigare idag att Loose Change säger i sin film att det inte fanns rester av tornen WTC 1 o 2 som var större än 2 foot.

Xcore har HELA tiden hävdat att jag har fel och att dom sa att det var kontorsmaterial och möbler som dom sa inte varit större än 2 foot.

Kim har några gånger lagt in bilder på andra material är själva husen utan att få en VETTIG förklaring.

Sen tog jag ett djupt andetag och tittade igenom Loose Change 2 igen.

Hittade och citerade exakt vad som sades i den filmen som Xcore tycker befattar sig med sanningen i detta fall.

Några andra har hakat på nu på slutet och alla får samma reaktion från den "öpnna" och "ifrågasättande" debattören Xcore; "Är du helt tappad eller?"

Det är tydligen så en pressad "öppen" debattör beter sig då han har kniven mot strupen.

Jag släpper nu detta om Loose Change och stålet då det är bevisat utom all tvivel att jag hade rätt och går nu vidare med andra frågor då det gäller Loose Change.

Det var värt att titta på den igen, jag skall inte låta det gå lika lång tid till nästa titt. Man kan faktiskt lära sig en hel del om hur man kan lura folk utan att dom tänker efter själva.
Citera
2007-05-08, 18:54
Medlem
Citat:
Tycker jag inte.

Fast dom gjorde ju det?

Om vi har ett klipp när jag säger att "det där planet...det såg ut som en missil" och du kommer och klipper bort det första så att jag säger "det såg ut som en missil" och sen använder du det i en film vars syfte är att föra fram bilden av att missiler åkte in i ett torn så har du väl vinklat och manipulerat mitt uttalande?
Citera
2007-05-08, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Då gör vi en liten sammanfattning av vad som har hänt....

Jag påstod tidigare idag att Loose Change säger i sin film att det inte fanns rester av tornen WTC 1 o 2 som var större än 2 foot.

Xcore har HELA tiden hävdat att jag har fel och att dom sa att det var kontorsmaterial och möbler som dom sa inte varit större än 2 foot.

Kim har några gånger lagt in bilder på andra material är själva husen utan att få en VETTIG förklaring.

Sen tog jag ett djupt andetag och tittade igenom Loose Change 2 igen.

Hittade och citerade exakt vad som sades i den filmen som Xcore tycker befattar sig med sanningen i detta fall.

Några andra har hakat på nu på slutet och alla får samma reaktion från den "öpnna" och "ifrågasättande" debattören Xcore; "Är du helt tappad eller?"

Det är tydligen så en pressad "öppen" debattör beter sig då han har kniven mot strupen.

Jag släpper nu detta om Loose Change och stålet då det är bevisat utom all tvivel att jag hade rätt och går nu vidare med andra frågor då det gäller Loose Change.

Det var värt att titta på den igen, jag skall inte låta det gå lika lång tid till nästa titt. Man kan faktiskt lära sig en hel del om hur man kan lura folk utan att dom tänker efter själva.

Var det inte lite idiotiskt att ta upp en felaktig kommentar som ALLA fattar utom en idiot som du?

Har du inga mer fina bilder på jättebalkar?
Citera
2007-05-08, 18:55
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ser lika många felaktigheter i den officiella versionen, eller mer.

Gör inte ni?

Faktiskt inte. Jag har sett diverse konspirationsteoretiker hitta fel, men de bruka smita med svansen mellan benen när vi faktiskt skall langa upp de hårda bevisen på bordet. Oavsett om det gäller falltider, passagerarlistor eller vrakdelar i Penatgon så har de blivit slagna på fingrarna gång på gång.

Ett ganska talande exempel är väl också att till dags dato så har ingen foliehatt lyckats få in ett enda inlägg i tråden för vederlagda teorier. Däremot finns det gott om vakthundar som fixat det.
Citera
2007-05-08, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Faktiskt inte. Jag har sett diverse konspirationsteoretiker hitta fel, men de bruka smita med svansen mellan benen när vi faktiskt skall langa upp de hårda bevisen på bordet. Oavsett om det gäller falltider, passagerarlistor eller vrakdelar i Penatgon så har de blivit slagna på fingrarna gång på gång.

Ett ganska talande exempel är väl också att till dags dato så har ingen foliehatt lyckats få in ett enda inlägg i tråden för vederlagda teorier. Däremot finns det gott om vakthundar som fixat det.

Får stå för dig då.
Citera
2007-05-08, 18:56
Medlem
Citat:
Var det inte lite idiotiskt att ta upp en felaktig kommentar som ALLA fattar utom en idiot som du?

Har du inga mer fina bilder på jättebalkar?

Det finns, trots att Loose Change säger annat, gott om stål större än två fot. Här är en bild

http://www.911truth.dk/first/img/groundZeroBT1.jpg
Citera
2007-05-08, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Helmet
Fast dom gjorde ju det?

Om vi har ett klipp när jag säger att "det där planet...det såg ut som en missil" och du kommer och klipper bort det första så att jag säger "det såg ut som en missil" och sen använder du det i en film vars syfte är att föra fram bilden av att missiler åkte in i ett torn så har du väl vinklat och manipulerat mitt uttalande?

Precis som i officiella som inte berättar allt.
Citera
2007-05-08, 18:58
Medlem
Citat:
Precis som i officiella som inte berättar allt.

Vad är det man inte har berättat?

Och rättfärdigar det manipuleringen i Loose Change?
Citera
2007-05-08, 18:58
Bannlyst
Sorterar bort skräpet och svarar bara på något vettigt från och med nu.
Citera
2007-05-08, 18:59
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:

Har du inge mer fina bilder på jättebalkar?

Så det var därför du sa att dom hade sagt att det var kontorsmaterial och möbler.

Nu när jag visat att så inte var fallet, så låter det annorlunda. Du hade ju chansen ett antal gånger och svara ja eller nej på frågan om det fanns stålkonsturktioner som var större än 2 foot.

Du fick även frågan om Loose Change hade fel på den här punkten, din respons?
Jag, ungefär så här: Dom menade kontorsmaterial och möbler.

Rest my case.

Men det är bra att du nu medgett att Loose Change har gjort fel 2 ggr.
Det kommer att bli flera tung avslöjanden. Inte nya för dom som tänker själv men för folk med foliehattar kommer det bli en tung vecka med reträtter större än vi sett tidigare.
Citera
2007-05-08, 18:59
Medlem
Citat:
Sorterar bort skräpet och svarar bara på något vettigt från och med nu.

Du har fortfarande inte svarat på hur man ska tolka uttalandet i Loose Change angående stålet som inte var större än 2 fot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in