2018-04-07, 13:32
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad är det som är "roligt" - det är ju kärnan som truthers brukar påstå försvagades så resten skulle kollapsa - hur kan den stå kvar om det var den som drog ned resten??

Visa gärna exempel på byggnader som rivits där de försvagade delarna som kollapsat byggnaden står kvar sist...

En bärande pelare är inte mycket av en pelare om allt som den suttit fast i förstörts.
Citera
2018-04-07, 13:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Vad tyder på nanothermit? Vad sägs som 3 månaders glödhett stål i rasmassorna trots att man sprutat tonnvis med vatten på det. Bilder på glödande stålbalkar finns. Vittnen som sett flytande metall bland skrotet. Det är vad som skulle hända om nanothermite används i en demolering. Dessutom har man hittat spår av nanothermite i rasmassorna. Något som NIST inte ens letat efter och därför inte hittat.

Nanothermit brinner snabbt - mycket snabbt... Att påstå att det skulle vara nanothermit som brann efter 3 månader är som att påstå att en explosion varade i 3 månader...

Och nej, man har inte hittat spår efter nanothermit.
Citera
2018-04-07, 13:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En bärande pelare är inte mycket av en pelare om allt som den suttit fast i förstörts.

Hur kan den bärande pelaren försvagas så att allt runtom rasar men pelaren står kvar?

Visa gärna exempel på byggnader som rivits genom att man försvagat vissa partier och just dessa partier står kvar sist.

Jag får intrycket att du bara tramsar, men återkommer gärna om du skriver något relevant som omväxling.
Citera
2018-04-07, 13:41
Medlem
Citat:
Nanothermit brinner snabbt - mycket snabbt... Att påstå att det skulle vara nanothermit som brann efter 3 månader är som att påstå att en explosion varade i 3 månader...

Och nej, man har inte hittat spår efter nanothermit.
Hur förklarar du då de glödande stålbalkarna och hettan i rasmassorna i 3 månader trots tonvis med vatten som sprutats på rasmassan dagligen?

"Niels Harrit and 8 other scientists found nano-thermite in the dust from the World Trade Center."
https://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o
Citera
2018-04-07, 13:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur förklarar du då de glödande stålbalkarna och hettan i rasmassorna i 3 månader trots tonvis med vatten som sprutats på rasmassan dagligen?

"Niels Harrit and 8 other scientists found nano-thermite in the dust from the World Trade Center."
https://www.youtube.com/watch?v=8_tf25lx_3o

Syrefattig brand under mark. Blandning av bränslen, oljor, plaster etc samt inte minst den enorma värmeenergin som kollapsen frigjorde. Dock har jag ännu inte sett några bevis för smält stål.

Harrits "nanothermit" är debunkat 500ggr om... Ser ingen som helst anledning att dra den skiten ett varv till. Allt de hittade är att förvänta i rasmassor som dessa.
Citera
2018-04-07, 13:54
Medlem
Citat:
Syrefattig brand under mark. Blandning av bränslen, oljor, plaster etc samt inte minst den enorma värmeenergin som kollapsen frigjorde. Dock har jag ännu inte sett några bevis för smält stål.

Harrits "nanothermit" är debunkat 500ggr om... Ser ingen som helst anledning att dra den skiten ett varv till. Allt de hittade är att förvänta i rasmassor som dessa.

Det här händer inte av "blandning av bränslen oljor och plaster" och så en kollaps av en skyskrapa skapar inte någon nämnvärd värme mer än själva branden som fanns där.
Här är en video som visar hur det ser ut 8 veckor efter kollapsen. Det här kan inte ske endast av en brand.
https://www.youtube.com/watch?v=h7S9bnd_pnY
Citera
2018-04-07, 14:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det här händer inte av "blandning av bränslen oljor och plaster" och så en kollaps av en skyskrapa skapar inte någon nämnvärd värme mer än själva branden som fanns där.
Här är en video som visar hur det ser ut 8 veckor efter kollapsen. Det här kan inte ske endast av en brand.
https://www.youtube.com/watch?v=h7S9bnd_pnY

Jag ser ord men inga argument.. ”det här händer inte” beskriver dock rätt väl den uppgivna känslan man genomsyras av när man läser dina påståenden helt befriade från varje form av belägg..
Citera
2018-04-07, 15:14
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Jag ser ord men inga argument.. ”det här händer inte” beskriver dock rätt väl den uppgivna känslan man genomsyras av när man läser dina påståenden helt befriade från varje form av belägg..
Lite som med dig då.

Jag väntar fortfarande på din förklaring till WTC7:s kollaps. Du verkar ju bestämt hävda att eld fick en oskadad skyskrapa att kollapsa utan motstånd. Nämnde jag "på grund av eld"? Den kollapsade tydligen på grund av eld.
Citera
2018-04-07, 15:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Vadå lösa antaganden? 660,3 graders smältpunkt och eldsvådan som varade en stund var säkert minst 1500 grader.
Celsius? Vad drar du då för slutsats avseende vilken metall det var som vällde ut ifrån fasaden?

Citat:
Om Dessutom 95% av planet stannade kvar i tornen efter kraschen så är det väl = att aluminiumet smälte och rann nedåt. För vad är det som du, snälla nån, inte förstår i Einsteins relativitetsteori ang gravitationen? Vad får dig att tro att glödhet aluminium stannade kvar i ett 400 meter högt kollapsande torn?
Det är du som påstår att smält aluminium rann nedåt i tornen. Jag frågar dig hur du vet det.

Citat:
För att? Är du självutnämnd flytande aluminiumexpert?
Nej, det har jag aldrig påstått. Ljug inte. Bemöt istället mina invändningar i sak. Om du kan?

Citat:
Inte? Steven Jones kan dra åt helvete. Det är en försupen jävla nolla som inte får med sig en enda seriös forskare i sina argument.
Skrev du det här på fyllan? Men visst, visa hur organiskt material blandar sig med smält aluminium som därpå får samma vit-rödglödgade utseende som metallen i videorna från sekvenserna.

NIST har inte visat det.

Citat:
Girder A2001 ja jo ja tackar
Du kan rulla med ögonen bäst fan du ville Iris-T, du tänker inte bättre för det.

1. NIST’s enligt egen utsago ”troliga” kollapssekvens vars detaljerade initiering inbegriper girder A2001, helt riktigt.

2. NIST’s godtyckliga bortförklaring till hur det inte kan ha varit en CD som tog ner WTC 7, och därför inte genomförde gängse, standard forensisk testning av tillgängligt rasmaterial.

3. NIST’s ”pixel” som faller i fritt fall under 2,25 sekunder av WTC 7’s kollapsförlopp.

Och då har vi bara börjat.
Citera
2018-04-07, 15:22
Avstängd
Citat:
Vem har debunkat den? Och nej, du behöver inte lista alla 500 ggr, det räcker med 1 ggr.

Börja gärna med den i ditt tycke bästa debunkningen.
Citera
2018-04-07, 15:27
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Lite som med dig då.

Jag väntar fortfarande på din förklaring till WTC7:s kollaps. Du verkar ju bestämt hävda att eld fick en oskadad skyskrapa att kollapsa utan motstånd. Nämnde jag "på grund av eld"? Den kollapsade tydligen på grund av eld.

Bra där! Du skrev ju förklaringen helt själv, duktig duktig Jared!
Citera
2018-04-07, 15:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vem har debunkat den? Och nej, du behöver inte lista alla 500 ggr, det räcker med 1 ggr.

Börja gärna med den i ditt tycke bästa debunkningen.
Läs inlägget du citerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in