2018-02-12, 19:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Innan jag fortsätter, är det inte så med dig att du kräver 100% bevis för att det verkligen var ”molten steel” innan du ens vill överväga möjligheten att verkligen testa det sparade materialet för spår av ”molten steel”?

Nej men jag finner det meningslöst att tjafsa om exakta procentblandningar och temperaturer på något som omöjligt kan bevisas i efterhand via en suddig film..
Citera
2018-02-13, 00:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej men jag finner det meningslöst att tjafsa om exakta procentblandningar och temperaturer på något som omöjligt kan bevisas i efterhand via en suddig film..
Och att du ignorerar alla vittnesmål om ”molten steel”, vad beror det på?
Citera
2018-02-13, 04:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och att du ignorerar alla vittnesmål om ”molten steel”, vad beror det på?
Ditt minne är kort men dåligt, det besvarade jag i inlägget innan:
Jag ignorerar samtliga vittnesmål om smält stål så länge du inte kan visa ett vittne som verkar ha ens en tillstymmelse till förmåga att avgöra vad som flyter runt i en metallpöl genom att titta på den..
Citera
2018-02-13, 18:24
Avstängd
Citat:
Ditt minne är kort men dåligt, det besvarade jag i inlägget innan:
Jag ignorerar samtliga vittnesmål om smält stål så länge du inte kan visa ett vittne som verkar ha ens en tillstymmelse till förmåga att avgöra vad som flyter runt i en metallpöl genom att titta på den..
Och jag frågar då igen om vad du anser är ett lämpligt sätt att ta reda på ifall det nu verkligen var ”molten steel” som flöt omkring i rashögarna.

Gissa?
Citera
2018-02-13, 18:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och jag frågar då igen om vad du anser är ett lämpligt sätt att ta reda på ifall det nu verkligen var ”molten steel” som flöt omkring i rashögarna.

Gissa?

Om du tror det flöt stål där - termitorsakat eller nåt övernaturligt - så får du visa det, hur du bär dig åt bryr jag mig inte om, jag har tröttnat på din oförmåga att framhålla förklaringar och bevis istället för ett evigt ifrågasättande.
Citera
2018-02-13, 18:53
Avstängd
Citat:
Om du tror det flöt stål där - termitorsakat eller nåt övernaturligt - så får du visa det, hur du bär dig åt bryr jag mig inte om, jag har tröttnat på din oförmåga att framhålla förklaringar och bevis istället för ett evigt ifrågasättande.
Varför svarar du inte på frågan? Hur avgör man lämpligtvis om det verkligen var ”melted steel” som vittnena såg?

Gissningar?
Citera
2018-02-13, 20:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför svarar du inte på frågan? Hur avgör man lämpligtvis om det verkligen var ”melted steel” som vittnena såg?

Gissningar?

Jag tror det bästa sättet är att låta dig utreda saken i fred - det blir nog jättebra.
Citera
2018-02-13, 20:29
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:

Gissningar?
En vanlig metod är att göra en rimlighetsbedömning.

Välj ett alternativ:
A) Vittnena som trodde att det var stål hade fel
B) Superskurkar från en superhjälte-film var där och smälte stål för att få byggnaden att rasa på ett i dina ögon väldigt märkligt sätt istället för att bara spränga skiten och få det att se mer ut som du förväntat dig.

Om du nu vill envisas med att alternativ B är det mest troliga alternativet att utreda så står det dig fritt att göra det. En vanlig metod för att "bevisa det" verkar vara youtube-filmer med tillgjord röst och kuslig bakgrundsmusik. Enda felet är att det bara imponerar på dom som redan är övertygade och inte behöver några bevis alls.
Citera
2018-02-13, 21:29
Avstängd
Citat:
Jag tror det bästa sättet är att låta dig utreda saken i fred - det blir nog jättebra.
Du tycket att det är bättre att jag utreder hur byggnaderna totalkollapsade 9/11 än att ansvariga utredare gör det?

Varför i hela friden tycket du det?
Citera
2018-02-13, 21:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du tycket att det är bättre att jag utreder hur byggnaderna totalkollapsade 9/11 än att ansvariga utredare gör det?

Jag skiter i vad du gör.

Ansvariga utredare har redan utrett.
Om du inte är nöjd får du väl göra ett bättre jobb själv, jag kommer inte hålla andan.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-02-13 kl. 21:43.
Citera
2018-02-13, 21:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
En vanlig metod är att göra en rimlighetsbedömning.

Välj ett alternativ:
A) Vittnena som trodde att det var stål hade fel
Och hur tar man lämpligtvis reda på det, tycker du?

Citat:
B) Superskurkar från en superhjälte-film var där och smälte stål för att få byggnaden att rasa på ett i dina ögon väldigt märkligt sätt istället för att bara spränga skiten och få det att se mer ut som du förväntat dig.
Att sprängmedel och någon typ av termit användes är alternativet till brand + mekaniska skador, ja.

Du vill inte ens utreda det alternativet?

Citat:
Om du nu vill envisas med att alternativ B är det mest troliga alternativet att utreda så står det dig fritt att göra det. En vanlig metod för att "bevisa det" verkar vara youtube-filmer med tillgjord röst och kuslig bakgrundsmusik. Enda felet är att det bara imponerar på dom som redan är övertygade och inte behöver några bevis alls.
Att byggnaderna togs ner med sprängmedel var ju annars den spontana reaktionen både på plats och av diverse nyhetsreportrar i diverse TV-kanalers live-sändningar från händelserna. NIST’s slutledning, att det enbart var brand + mekaniska skador kom först långt senare.

En slutsats de kom fram till apriori och som de därpå torrlabbade fram en teoretiskt möjlig förklaring till i fallet med WTC 7. Vad gäller WTC 1 - 2 hade de inte ens en teoretisk förklaring. Här nöjer man sig med att kollapserna efter torrlabbad initiering var, inevitable? Och i fallet med WTC 7 så väntar världen fortfarande med spänning på att NIST jättehemliga teoretiska torrlabb-beräkningar ska avhemligas, mer än 16 år efter att byggnaden kollapsade.

Vi får kanske å NIST’s vägnar hoppas på att det inte är samma beräkningar som ligger till grund för de datoranimationer av rasförloppet som man trots allt har publicerat.
- Ihopknycklad papperspåse vs. nästan spegelblanka obrutna fasader som faller handlöst nästan rakt ner, varav 2,5 sekunder i fritt fall.
Hur skulle det se ut?
Citera
2018-02-13, 21:49
Avstängd
Citat:
Jag skiter i vad du gör.

Ansvariga utredare har redan utrett.
Om du inte är nöjd får du väl göra ett bättre jobb själv, jag kommer inte hålla andan.
Du svarar fortfarande inte på frågan så jag ställer den igen:

- Du tycket att det är bättre att jag utreder hur byggnaderna totalkollapsade 9/11 än att ansvariga utredare gör det?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in