Till var och en som menar att datoranimationen (två versioner) liknar det verkliga förloppet. Kan du förklara hur du kommer fram till det? Jag och många med mig ser ingen likhet alls och undrar då förstås hur de jättehemliga beräkningarna ser ut och som NIST hävdar förklarar kollapsförloppet som ett resultat av brand, enbart.
Min beskrivning av skillnaderna/likheterna är som bekant:
- Datoranimationen = ihopknycklad papperspåse.
- Det verkliga förloppet = nästan obrutna fasader som faller handlöst nästan rakt ned varav 2,5 sekunder i fritt fall.
Kan du på motsvarande sätt beskriva hur du uppfattar skillnaderna/likheterna?
Om ingen här kan presentera en sådan förklaring så är det som sagt inget konstigt, tvärtom.
Skälet till det är att WTC 7 omöjligt kan ha kollapsat på det sättet som syns i videorna utan att sprängmedel använts för att blåsa bort underliggande bärande stålstrukturer exakt samtidigt så att överliggande struktur symmetriskt faller handlöst mot marken, varav 2,5 sekunder i fritt fall.
Hade NIST ens teoretiskt kunnat modellera det här förloppet utan att inkludera sprängmedel så kan ni hoppa upp och klappa er på att man hade gjort så och triumferande publicerat resultatet.
Istället fick vi ett par ihopknycklade papperspåsar, hemligstämplade beräkningar och en viss forumit som gått in i fullt troll-mode där hen snart börjar närma sig gränsvärdet för spontan självantändning i sina försök att slippa bemöta det oundvikliga
WTC 7 - NIST Model vs. Reality:
https://m.youtube.com/watch?v=FuyZJl9YleY&feature=youtu.be